Jump to content

MEDES CALAN

Members
  • Posts

    32
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Calan, Jud. Hunedoara

Previous Fields

  • Masina
    masina mea

Recent Profile Visitors

3935 profile views

MEDES CALAN's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

7

Reputation

  1. Cer scuze daca nu m-am explicat bine. Am vrut sa scriu ca, daca "bate caseta", cu rectificatul nu se rezolva nimic. Cu rectificatul se scoate rugina de pe ax dar la dinti nu ai cum sa umbli asa ca, daca dinti au uzura, asta ramane si dupa rectificatul. Mai ales ca si pinionul distributorului poate sa aibe dinti uzurati. Dupa care venim la alte. De mai multe ori servodirectia ia vina de "batai" cand sunt alte elemente care produc aceast zgomot. BMW-urile sunt masine pretenziose la intretinere: daca cineva nu are capul de nemt care schimba tot ce trebuie cand trebuie o sa aibe mereu zgomoturile in masina. Pentru asta cand cineva ma suna si ma zice ca "caseta" lui face zgomot eu raspund mereu daca e sigur ca "caseta" e de vina dece am mai patit ca cineva, sigur ca bataie era din caseta, a cumparat de la mine o servodirectie noua ZF iar, dupa ca l-a schimbata, tot aceea bataie avea in masina. Si sa dai 695 de euro pentru nimic nu e frumos...
  2. Rectificatul nu are nici o legatura cu uzura dintilor, mai ales la E60. Dinti cremalierei E60 sunt obtinuti prin deformare la rece (?rulare?) nu prin frezare, asa ca singur problem care poate rezolva rectificatul este daca cremaliera este ruginita si budgetul proprietarului nu e in stare de a plati 170 de euro pentru o cremaliera noua.
  3. Daca puneti probleama asa nu am cum sa nu fiu de acord. Data viitoare o sa incerc sa pun unu dintre angajati mei sa corecteze ce scriu, daca sunt la serviciu. Gramatica romana nu e asa de usor de inviatat, daca esti strain.
  4. Cer scuze din tot suflet daca am scris asa cum stiu. Dar, fara superare, eu am crezut mereu ca scopul unui forum dedicat la un Brand de Masini este ca cei care au cunostinte in domeniu sa deie sugestii la cei care nu au. Mecanica face masini, nu gramatica...
  5. Atuncia daca servodirectia e idraulica din punct de vedere inginieristic nu e posibil sa nu aibe joc: intra volanul si roti (de data asta incerc sa fiu simplu) exista un arc de tip "bara de torsiune". Cand rotesti volanul cu motorul oprit inainte ca rotile se puna in miscare trebuie sa ajungi la capat de cursa unghiulara, daca masina nu e pe gheata sau ridicata pe elevator. E inginieria de constructi simpla, in Italia se inviata la Liceu: cuplu de care e nevoie sa deformezi bara de torsiune nu e suficent sa invinga resistenta opusa de ulei in piston si de frictiunea rotilor. Inviati sa faci calculele astea la 17 ani, in scoale specifice. Revenim la bara de torsiune: ea, in timp ca se deformeaza, transmite forta aplicata la volan la roti, prin intermediu de ansamblu pinion/cremaliera. Dar, in general, bara de torsiune se deformeaza cu cupluri cuprinse intra 1 si 2 N/m. Prea putin pentru a invinge toate resistente. Dar cine stie, poate E90 are o bara de torsiune care se deformeaza cu 10 sau clar 20 de N/m. E o masina sport si trebuie ca asistenta sa nu fie prea "invasiva"… nu e asa?
  6. Ai E90 cu servodirectia idraulica sau electrica? Asta e foarte important fata de joc cu motorul oprit, datorat sistemul de functionare total diferit.
  7. "Lagul" cu motor oprit e datorat faptul ca pinionul, la servodirectie, e facut din 2 bucati pastrati intr-o pozitie specifica de o bara de torsiune. Cu volanul drept nemiscat uleiul intra direct in retur fara sa fie deviat catre pistonul. Cand miscati volanul cu motorul pornit partea superiora pinionului decaleaza un pic fata de cea inferioara, care ingraneaza pe cremaliera, si se deschid respectiv circuitele de intrare si iesire. Circuitul de intrare alimenteaza pistonul in directia in care doriti sa curbati, cel de iesire permite la ulei care se gaseste in celalalta camera din cilindru servodirectiei sa se aduca pe retur. Decalarea partea superiora pinionului fata de cea inferioara regleaza cantitatea de ulei care se aduce si pleaca din cilindru. Pentru a evita ca, in caz ca bara de torsiune se rupe, volanul se misca in gol in piantonul sunt niste capete de cursa unghiulara care nu permire rotirea respectiva peste un anumit prag. Acuma, daca D-vs miscati volanul de o masina echipata cu o servodirectia, iar motorul este oprit, partea superioara pinionului decaleaza fata de cea inferioara, bara de torsiune find insuficent de tare sa transmita un cuplu suficent la punere in miscare roti, pana cand nu ajunge la capete de cursa unghiulara. Depinde de model dar sunt cateva grade dreapta-stanga si volanup pare aibe un joc speriator. Joc ca de mai multe ori dispare cand motorul este oprit, dece pinionul, cu ulei pus in miscare de pompa, poate sa functioneze asa cum e prevazut sa faca. Pentru asta o "proba de joc" la targ de masini pe o masina cu motorul oprit o sa deie mereu rezultatul "Uitate ce joc are caseta...".
  8. Dei care au verificar toate bucsile si bratile o a facut ridicand masina pe elevator sau prin canal? Intreb asta dece de niste ori daca ridici masina pe elevator bratele sunt trase de amortizori si par bune dar cand le incerci pe canal se misca rau. Nu e prima data cand dau o caseta noua originala ZF la un BMW si clientul revine zicand ca tot troncana clar daca ii am zis inainte sa o vind sa verifice masina inca o data dece servodirectia e prima piesa scosa de vina dar, de mai multe ori, troncanitul apare din cauza alte componente care nu a fost verificate cum trebuie.
  9. Da, se pot schimba doar ca joc cremaliera-pinionul va a ramane.
  10. Daca zgomotul apare fara ca caseta de directie sa fie miscata, si clar cand masina e oprita, ori are o probleama senzor optic de pozitie ca trimite comenzile gresite (miscari alternative foarte scurte dreapta-stanga) la motoras de asistenta ori nu stiu la ce altceva ma pot gandi. Cred ca cel mai bine e ca masina sa fie scanata pentru erori. PS zgomot se aude in oricare pozitie sunt roti/volanul sau doar cand rotile sunt drepte?
  11. Servodirectie fost inlocuita cu una noua sau cu una second? A doua intrebare: dupa cum am inteles zgomot pare o bataie care e mai pronuntata cand invarti volanul cu masina oprita sau aproape oprita. Zgomot arata ca ceva care intra in tensiune si sare? In aceast caz sa-r putea sa fie curea care pune in miscare bucsa cu recirculare de bile la caseta de directie.
  12. Noi ne am una noua originala ZF pentru care un client ne a platit avansul si cand a ajuns ne a spus ca a vandut masina Daca va convine pot sa la vind la 397 euro + TVA, fara uzatul la schimb. 2 ani garantie. Pe cat tine de o caseta reconditionata in momentul de fata am ramas fara cremaliere noi iar daca va spun la ce pret ajunge o caseta reconditionata cu o cremaliera noua (nu "rectificata", dece oameni care zic asa inca trebuie sa imi explice cum pot sa rectifice dinti fara sa atace resistenta cremalierei ) vi se face rau... Sincer cred ca, in caz de budget limitat, servodirectie SH de la doi oameni care au scris inainte de mine, daca sunt intradevar fara scurgeri si batai, merita.
  13. Pretul nostru pentru o Servodirectie 3E46 ZF este de 820 Lei +TVA. Garantie 18 luni prin Certificat de Garantie. Servodirectia o avem pe stoc asa ca nu trebuie sa la demontati si la trimiteti la noi pentru reparat dece noi putem sa va trimitem, prin Fancurier, aceasta servodirectia reconditionata si D-vs ne veti trimite cea veche inapoi dupa ca l-ati schimbata. Pret de mai sus e "curat", adica nu se schimba dupa stare de caseta D-vs dece deja stiu ca caseta D-vs nu curge dar bate asa ca trebuie neaparat schimbata cremaliera 0731 991660
  14. Cer scuze, n-am intrebat clar dar ati inteles lafel. Cu 245000 km in spate si planetare s-ar putea sa aiba uzura. Tot ramane sugestia mea: daca trepidatie apare doar la acelerare si despare imediat cand lasati aceleratorul un control la planetare nu ar stricat. Sarbatori Fericite!
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.