Jump to content

ender79

Members
  • Posts

    43
  • Joined

  • Last visited

Previous Fields

  • Masina
    BMW E90 320D 130KW

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

ender79's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In Rare

Recent Badges

-3

Reputation

  1. Acum cand e cald afara ,in anumite momente nu mai cupleaza elecromotorul la pornire. Daca masina e rece porneste instant. A facut probleme si iarna trecuta,dar 1 data pe luna si tot cand am mers mai mult cu masina, acum vara de 3-4 ori pe saptamana, si doar cand e motorul cald. Chestia ca daca o las 40 min- 1 ora sa se raceasca porneste fara problema. Daca e motorul cald si nu cupleaza electromotorul si nu vreau sa astept sa se raceasca, o pornesc cu clesti si cablu de la alta masina, porneste instant. Asa ca tinand cont ca porneste cu clesti instant de la alta masina ,am schimbat bateria, la asta te duce prima oara gandul...dar face la fel cu baterie noua. Ideea ca electromorul la cald il cupleaza la plecare doar daca are tensiune mai mare de 13V pe el, bateria masinii fara motor pornit are 12.4 V cu cativa consumatori pe el cand pui contactul. Sigur acum cred ca e o problema de electromotor (perii/carbuni etc) . A mai patit cineva asa ceva pana acum?
  2. Nu conteaza capacitatea bateriei, alternatorul și calculatorul mașinii sunt capabile sa ĂŽncarce multe feluri de baterii de capacitĂŁți diferite. Important e sa știe dacĂŁ e AGM sau nu și musai capacitatea ei. De fapt ai nevoie doar de capacitate și tipul de baterie sa o ĂŽnregistrezi pe mașinĂŁ. DacĂŁ nu știe capacitatea reala a bateriei o va ĂŽncarcĂŁ aiurea mai ales dacĂŁ e capacitate mai mare decât cea originala. Pe mașinĂŁ mea capacitati originale 2 : 72 Ah și 80Ah. Eu am pus de 90Ah și o incarca ca pe una de 70Ah,adica nu o ĂŽncarca suficient. O baterie AGM ĂŽncepe sa se sulfateze deja când sta sub 40%, ĂŽn mod normal nu are ce cauta sub 60%. De aia i-a trebuit 1 an și ceva sa o distrugĂŁ complet, nu a fĂŁcut-o peste noapte. PS. Era tot o Varta Silver AGM dar de 90Ah
  3. Si eu am pĂŁțit fix același lucru fix la aceiași reprezentanta Bavaria Bacau, mi-au ars FRM-ul la o ĂŽncercare de update al softului. M-am certat urat cu ei, dacĂŁ FRM-ul e sensibil dar functional, nu vad de ce sa fie vina proprietarului, e vina lor, ei pun piese cu fiabilitate proasta, ei ar trebui sa schimbe piesa. Oricum m-au dat afara, nu le-am mai plĂŁtit nimic, nici mĂŁcar diagnoza completa și am plecat cu FRM-ul ars (adicĂŁ fĂŁrĂŁ lumini, semnalizare, clima etc). L-am fĂŁcut cu 50 euro la Ionel ĂŽn Izvoare, pentru cei care sunt din Bacau
  4. @bimmer90f30 ai dreptate, trebuia sa ma informez, m-am informat dupĂŁ ce am pĂŁțit-o, acum ĂŽmpĂŁrtĂŁșesc și altora informațiile pe care le-am aflat ĂŽntre timp. Oricum dupĂŁ experienta aia monitorizez constant evoluția bateriei cu Bimmerlink și dacĂŁ o schimb o voi ĂŽnregistra(coda) singur cu Bimmer Code, deși e opțiune ĂŽn Bimmerlink de ĂŽnregistrare baterie, tot la Bimmer Code ma trimite
  5. Si eu am avut problema cu "increased battery discharge" apoi bateria moarta, pe o baterie aproape noua, 1 an și 4 luni pusa pe mașină. Era o baterie de 91Ah și nu de 80Ah cum cere masina. Am fost la service,testul de baterie OK, nu aveam consumatori nocturni ,dar pe baterie tensiunea varia între 12.7V și 14.6 V, concluzia electricianului problema cu alternatorul. Ma duc în alt service unde s-a schimbat releul de la alternator, original Vemo, totul ok cu alternatorul pe stand, pe mașină aceiasi tensiune in mers 12.7V pana în 14.7V. Ofticat cumpăr baterie noua, originala pt tipul meu de mașină X1 2.3Dx, Varta 80Ah AGM, aceiași tensiune pe ea doar ca nu mai am nici cea mai mica problema. Concluzia, masina a distrus o baterie de noua, doar pentru faptul ca nu era tipul cerut de mașină și nici nu a fost codata corespunzător când a fost pusa inițial, adică nu a fost codata absolut deloc. Nu va mai luați după electricieni de 2 bani, mașinile noi cu baterii AGM nu încarcă constant la 14.5V asa cum sunt inavati ei, aplica tensiune pe baterie în funcție de cât vede ca e de încărcată sau descărcată, de ce consumatori ai în timpul functionarii, de temperatura ei și temperatura exterioara și de ce ii spune IBS-ul. Musai când schimbi bateria sa o codezi pe mașină,sa fie originala sau un echivalent pentru cea originala, pentru ca masina nu va știi sa o încarce corespunzător și o va distruge cum am pățit eu, într-un an. Bateriile AGM bune, la acest stil de încărcare (în foarte puține cazuri o va duce la 100%,va sta în general la 80% încărcare), sunt concepute sa aibă o durata de viata de 6-8 ani pe mașină și nu 3-4 ca cele clasice, tocmai de aia le încarcă asa, stil de încărcare ce pare ciudat pentru electricieni comuniști care nu au văzut decat dacie și baterie cu acid lichid. În cazul tău cred ca poți încerca să codezi bateria și sa mergi pana o încarcă, dacă tot la fel face, bateria e distrusa și indiferent ca ajunge la 100% încărcare, nu va tine sarcina peste noapte și vei avea nevoie de o alta baterie
  6. Initial am avut codurile urmĂŁtoare : 497D: Pressure sensor, plausibility while afterrunning: Exhaust press. before turbo not plausible with ambient pressure 4933: DDE Air system, air to EGR mass flow, plausibility Inteleg ca problema e undeva la EGR,pierdeam presiune e adevĂŁrat pe la un colier la gazele care intrau ĂŽn turbo sau se duceau spre EGR, nu sunt mecanic dar fumul pe lângĂŁ turbo era vizibil și mirositor. Am remediat problema, dupĂŁ care masina s-a comportat bine, pana ĂŽntr-o zi când iar a ĂŽnceput sa tragĂŁ prost și doar codul asta se mai ĂŽnvațĂŁ pe motor, celalalt dispĂŁrând : 497D: Pressure sensor, plausibility while afterrunning: Exhaust press. before turbo not plausible with ambient pressure La o inspecție a EGR-ului am observat furtunul spart chiar la elecro valva de control al EGR, furtunul care pleacĂŁ spre actuator. L-am taiat si pus iar ok, iar merge bine masina, dupĂŁ 2 zile iar codul de mai sus și iar furtunul spart. Am ĂŽnlocuit furtunul cu totul, cu unul nou, nu se mai sparge, dar codul tot apare și masina trage prost. Idei ceva? Ca eu m-am cam saturat...
  7. Masinile moderne au cam toate pana in 2 tone, nu e luata aleator aceasta valoare. 150 CP iar e o valoare normala pentru normele anului 2010+. EU nu am condus masina sub 150 CP, daca unii conduc masini cu 115 CP si 1480 Kg, e fix problema lor,dar consumul tot le creste si in conditiile astea. P.S .... m-a luat gura pe dianinte, am avut un Mercedes c200 CDI din 2003 , 116 CP , care avea cred in jur de 1400-1500 kg, dus prin tuning la 156 CP , ghice ce s-a intamplat, a crescut consumul,chiar la mers normal, nu sportiv.
  8. Adi , eu am avut multe modele de masini, de la Ford la BMW si Mercedes,majoritatea cu ciptuning . Consumul a crescut la absolut toate masinile tunate, nu foarte mult, dar a crescut. EU nu ma uit pe computerul de bord, eu fac consumul strict plin la plin si a crescut mereu consumul chiar daca cu mai putin de 1L , tot e in plus fata de stock. La o viteza constanta, consumul masinii e fix acelasi si inainte de tuning si dupa, diferenta de consum e doar pe perioada de accelerare. Toate masinile de la euro4 in sus au hartile de injectie adaptive, daca greutatea masinii nu se modifica, coeficientul aerodinamic ramane acelasi, logic ca masina la 120 KM/h constant, consuma fix aceiasi cantitate de motorina sa invinga fortele de frecare cu sau fara tuning.Chiar daca tunerul ii da +1% debit pe injectoare, harta fiind adaptiva, la viteza constanta motorul va micsora timpul de injectie , tocmai pentru a pastra viteza constanta.
  9. Am sa fiu si mai categoric , cum adica faci tu comparatie la acelasi motor tunat cu acceleratie de la 20-80 kmph in 10 sec fata de 3 secunde. Prietene intre 10 si 3 secunde nu vorbim de 20-30-50 CP in plus la un motor, vorbim de un motor de cel putin 2 ori si ceva mai puternic . Iti dau exemplul meu, actuala masina X1 23D , 2000 Cmc , biturbo, 204 CP si 400 Nm din fabrica. Prin tuning poate ajung undeva la 240-250 CP , iar cuplu in plus 0 , pentru ca e automata si fix 400 Nm suporta cutia, dar daca am accelaratie default de la 0 la 100 kmh in 7.5 sec, plusul ala de 40 CP o sa ma faca sa ajung la 100 in 6.6 sec , diferenta de 0.9 secunde , fix nu ma intereseaza , pentru ca am un consum in plus enorm in accelerare continua. La o masina cu un motor foarte mic pentru greutatea ei , da o sa ai un consum ceva mai bun cu un motor mai puternic, dar nicidecum asa de bun cum crezi tu, daca e o masina grea. Daca vorbim de masini de peste 150 CP si greutate sub 2 tone, orice tuning iti va creste consumul , nu il va scadea . Atentie te rog la logica, chiar nu e greu de priceput, doar pentru cei care vor sa priceapa.
  10. ender79

    Consum X1

    Consum urban (metoda plin la plin, aceiasi benzinarie,aceiasi pompa) 52.14L la 468 km -> 11.14 % Pe CB 13.5% consumul(resetat cand am facut primul plin) cu viteza medie 26 km/h Iar in afara ,oricum are consum mare ,imi ia in jur de 9% . Chiar si peste 10% cand ii dau peste 180-200 km/h X1 Xdrive 23D (204 CP)
  11. De fapt mint sunt si alte solutii sa scazi consumul si nu te costa nimic: 1. mergi pe rosu cu combustibilul , in functie de capacitatea rezervoului salvezi intre 50 si 90 kg greutate 2. nu ai nevoie de lichid de spalat parbrizul si trebuie sa te rogi sa nu ploua , mai salvezi 5-8 kg greutate 3. arunci rota de rezerva ,bancheta din spate si scaunul din dreapta soferului , aici poti slava si 200 kg 4. nu are rost sa conduci imbracat,poti sa conduci in fundu gol sau cu niste chilotei subtiri ... si hainele alea au 5-6 kg 5. daca optezi sa pastrezi scaunul din dreapta , totusi sa ai grija sa nu accepti in masina persoane mai grele de 50 kg SI uite asa scazi consumul,eu garantez 100% pe metoda asta,mai putin nu stiu cum ar reactiona sotia la punctul 4 cand ar trebui sa o conduc la servici in fundu gol
  12. Daca ridia puterea si macar cu 1Cp tot consum mai mare da si ecotuniningul , dupa cum am spus reduci consumul doar daca scazi puterea,nici o alta combinatie nu iti scade consumul
  13. Eu daca as fi tuner nici macar nu as umbla la harta de injectie ce reprezinta sub 50% deschidere acceleratie . Adica pana la o apasare de pana la 50% pedala de accelareatie sa am valorile stock ale hartii de injectie si implicit consum stock.Iar peste 50% cand vreau sa fac o depasire , apoi atunci sa simt acea resoftare si consum mai mare , doar ca nu cunosc absolut nici un tuner sa faca asta,lucru foarte trist
  14. Tu ai inteles partial,nu vorbesc de maxime , prin resoftare modifici harta de injectie care este o functie de turatie si apasare a pedalei de acceleratie rezultand timpi de injectie. Adica la 2000 rpm si pedala apasata 15% ai sa zicem 1 g de motorina(este doar un exeplu), la aceasi turatie dar la 25% de pedala de acceleratie sa zicem ca ai 1,05 grame motorina.Prin tuning care ii da pe plus sa zicem 0.1 grame de motirina pe injectie o sa ai la 2000 rpm si 15% pedala 1.1 g si la 25% pedala 1,15 g. CU ALTE CUVINTE LA MERS LEJER UNDE AVEAI TU LA O TURATIE SI O APASARE DE PEDALA INAINTE 125 Nm ACUM O SA AI 129 Nm si alte puteri . Deci nu ma refer la maxime, chiar si in mers lejer (atat timp cat accelerzi cat de putin,nu conteaza), iti creste consumul....o fi chiar asa de greu de inteles? Nu inteleg de unde le scoti .Ai cumva niste cifre exacte,statistici cum ca un motor tunat consuma mai putin decat unul stock?Eu am avut 4 masini,toate diesel , resoftate si absolut toate au consumat mai mult dupa resoftare,fara exceptie.Iar eu nu mi-am schimbat nici un stil de mers. Orice cal putere in plus, inseamna consum tot pe plus. Dar daca vrei sa scazi consumul la o masina,se poate si sunt 2 optiuni : 1. Macanica Intervii mecanic la motor (modifici camera de ardere incercand sa maresti raportul de compresie la diesel - randamentul motorului diesel e direct proportional cu raportul de compresie,capetele pistoanelor pentru a omogeniza arderea/amestecul atat la benzina cat si la diesel).Mai poti incerca reducerea frictiunii in diverse locuri,segmenti nu stiu de care,alta pompa de ulei,poti umbla chiar si la trenul de rulare(planetare,cardan,rulmenti,grupuri , cutii de transfer unde e cazul etc................. Habar nu ai cate se pot face sa scazi consumul,dar vezi tu...asta o face producatorul , nu tu. Si o face de obicei lansand un model/motor nou cu alte specificatii 2. Din soft a ) Ii scazi puterea motorului ->>> reduci consumul B ) Scazi puterea si maresti cuplu , iar reduci consumul , dar la acest punct B ) tinand cont ca o crestere de cuplu , tot motorina in plus in seamna, trebuie sa te ajute si caroseria,adica scazi CX-ul masinii (coeficientul aerodinamic) . Cel mai bun exemplu penru punctul B ) il reprezinta la BMW acel efficientdynamics , ca exemplu concret BMW 2.0D de 177 CP si 350 Nm se transforma in BMW efficientdynamics de 163CP si 380Nm , si da acel BMW efficientdynamics are spoilerul fata,garda de la sol,pana si bandourile laterale modificate pentru a reduce CX-ul SI ca sa punctez ... prin resoftare/tuning cresti consumul indiferent de ce masina e vorba.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.