Buna. Am un e46 318i din '98 la care imi scade nivelul lichidului de racire intruna. Dupa ce am observat prima data problema am dat fuga la mecanic. Tin sa precizez ca mecanicii consultati sunt din Germania(doar informativ), unde lucrez acum. Mecanicul a zis ca e de vina pompa de apa, deoarece se vedea umed in zona aceea, iar lichidul de pe blocul motor din jur era dulciu(asa si-a dat seama ca e antigel). A schimbat pompa de apa. Problema a persistat si dupa schimbarea pompei de apa. M-am intors la el sa vad ce zice. A luat apoi ca o pompitza cu care a controlat daca prin lichidul de racire iese CO2. Pompitza asta a introdus-o in vasul de expansiune. Verdictul a fost garnitura de chiulasa fisurata, deoarece intra gazul de esapament in apa(sau gazul de la compresie, nu stiu exact). Din ce am mai citit pe formuri si prin alte parti am aflat care ar fi simptomele unei garnituri de chiulasa fisurata(apa in ulei, ulei in apa, spuma alba la joja, fum alb, lipsa incalzirii in habitaclu, fierberea motorului), dar in cazul meu nu apar. Asa ca m-am dus sa cer parerea altui mecanic. Al doilea mecanic a zis ca e termostatul defect. L-a schimbat dar problema nu a disparut. Al treilea si ultimul la care am fost a folosit pompa speciala cu care a bagat presiune (2 atm) in sistemul de racire pt a depista daca exista vreo scurgere sau fisura. Presiunea se mentinea la 2 atm, ceea ce denota ca sistemul era etans. Apoi a lasat vasul de expansiune deschis, iar cand tura motorul apa din vas bolborosea. A zis prima data ca s-ar putea sa fie garnitura de ciulasa problema, dar apoi, dupa ce s-a consultat cu un coleg de acolo de la service, a zis ca instalatia nu a fost bine aerisita si de-aia pierde apa. Bun si unde se duce? am intrebat eu atunci. Pe esapament nu e, in ulei nu e... A zis ca se evapora din cauza ca exista aer in instalatie si nu functioneaza corect. Acest mecanic zicea ca e foarte greu sa aerisesti bine instalatia la masinile astea. A completat nivelul lichidului, a aerisit si a zis sa urmaresc daca mai scade. Dupa cateva zile, respectiv 100-200 km becul martor s-a aprins iar. Are cineva vreo idee care ar fi problema? Chiulasa, aer in instalatie, altceva? Va rog, o parere?!