salut! am si eu o problema de lamurit, legata de acest subiect, si anume: recent (acum 3 saptamani) am achizitionat un e46 320d din 2004, break, din Germania de la proprietar de acasa. omul a pus masinii, in luna Mai 2011, catalizator EURO 4, pentru ca masina era EURO 3 din fabrica, iar accesul masinilor in centrele marilor orase din DE este permis doar celor care au EURO 4(sau mai bine zis stationarea in centrele marilor orase). Problema tehnica e urmatoarea: Intr-o dimineata (in jur de 0 grade C afara), cand am pormit-o, am lasat-o 5 minute la relantiu, si am observat ca scoate un fum alb pe esapament, si ulei, am pus mana, si mi-a ramas in palma ulei; am oprit repede motorul, si l-am pornit din nou, dupa aceea nu a mai scos gram de fum sau de ulei, am urcat si am mers mai departe cu ea. acum de fiecare data cand o pornesc cobor si ma uit la esapament, nu mai iese fumul respectiv. am citit pe net diferite pareri, cum ca ar putea aspira ulei din cutia de viteze(masina are cutie automata), su ca ar fi dusa garnitura de chiulasa, sau chiar crapata chiulasa (dar atunci ar trebui sa scoata fum mereu si ulei, nu ?) ce credeti ca poate fi ? masina are 187000 de km, reali. De condus o conduc tot in DE, motorina scumpa de la OMV am bagat. Uleiul nu l-am schimbat la motor, credeti ca are legatura cu uleiul din motor?, l-am verificat, e la nivel, doar ca e putin vechi, are 22000 de km, de la ultimul schimb. astept parari! multumesc in avans.