Iesirea dintr-un derapaj este diversa in functie de tractiunea masinii, conditiile carosabilului si nu in ultimul rand de abilitatea soferului. Cu masinile tractiune anterioara se iese din derapaj cu o usoare accelerare; in practica, cand ti-a plecat spatele, accelerezi putin si incerci sa tii traiectoria rotilor din fata paralela cu axul drumului; asta se face virand usor inspre partea in care ti-a plecat spatele. Toate acestea sus mentionate se fac cu delicatete, este de evitat absolut accelerarea brusca si miscarile bruste ale volanului. La masinile cu tractiune spate este putin mai simplu: cand se merge pe un drum alunecos ajunge sa mergi cu motorul mai turat decat normal si in caz de derapaj iei doar piciorul de pe acceleratie si ai grija sa tii masina pe strada. Cum am spus mai sus, incercand sa tii traiectoria rotilor anterioare paralele cu axul drumului folosind cu blandete volanul. Oricum este de evitat sa se ajunga la derapaj, trebuie mereu adaptata viteza avand in vedere conditiile carosabilului si calitatea cauciucurilor. La 100 la ora pe gheata sau zapada nu stiu daca functioneaza sfaturile de mai sus