Jump to content

alexjackal

Members
  • Posts

    17
  • Joined

  • Last visited

Previous Fields

  • Masina
    Honda Del SOL

alexjackal's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

11

Reputation

  1. :) Am cam batut campii, m-a luat valul povestii si nu stiam cum sa fac sa explic ce cred fara a implica matematica, derivate si alte alea..... Eu am inteles ca intereseaza o masina care sa alerge si la track days (fapt pt care am vorbit de avantaje pe circuit) si in oras.... oricare ar fi bugetul pentru o masina trebuie sa iti fie drag cand te indrepti catre ea si sa te bucure de fiecare data cand ai chef..... pentru asta parerea mea ca nu poate fi 2.0 t si nu audi (subiectiv vorbind ) eu vroiam doar sa scot din cursa A5 2.0T (este o masina foarte frumoasa dar nu are ce cauta alaturi de un 325i@210cp pe pista si in opinia mea este departe de un produs premium pentru ca marca in sine nu este dedicata produselor premium si cu siguranta face compromisuri unde nu ar trebui sa faca) si daca am exclus 2.0 t eu as merge pe E92 325i@210 cp - 2.5 litri manual daca se gaseste una in stare buna avand in vedere anul de fabricatie...--- un 6 in linie aspirat....exact ce vrea BMW sa transmita pasionatilor de motoare....cel mai bun compromis cheltuieli/performanta indiferent de faptul ca adversarul, care oricum nu are ce cauta in ring, o sa scoata nasul in fata pe 400 m (poate) RWD 200+ cp oricum are eleganta si impune prin definitie respect fata de orice 2.0 t 4 cilindri care se aude ca un megane RS sau golf GTI DSG pe care le pot conduce inclusiv blondele care l-au luat exclusiv pentru ca avea o nuanta frumoasa de galben / rosu urmatorul candidat daca vechimea e92 nu poate fi acceptata, dar bugetul cred ca se dubleaza --- 428i (pt ca altul nu exista pana in 3.0 l)(cu rezerve pentru biturbo) ma contrazic singur dar in 2012 + nu sunt alte solutii decente ( benzinarul turbo este un trend care nu poate fi impiedicat(vezi norme de poluare si taxe cilindree in f multe state) dar aici ma gandesc ca nu se compara un benzinar turbo lansat in culmea expansiuni motoarelor benzina turbo 2013++++ cu un benzinar lansat in urma cu 5 ani (2008 +++) bucurativa de 2.5 6 in linie cat se mai poate (din ce imi aduc aminte de la un curs 6 in linie este cel mai echilibrat arbore cotit in mod natural) off topic: Audi mi-as luat doar 3.2 FSI/4.2 fsi/5.2 fsi --- cu adevarat impresionant
  2. Sigur mai are o treaba.... Sent from my HTC One using Tapatalk
  3. Un topic interesant, denaturat de cateva ori cu discutii legate de masini diesel, pana la urma nu vad de ce comparati masini turbo cu aspirat???? Am condus de mai multe ori chiar si 2.0T dar pe A4 si un motor turbo este clar altceva, mai mult de 318i n42 din pacate nu am prins, dar chiar si ala mi-a placut foarte mult atat la condusul de zi cu zi cat si la alergat... diferenta dintre ele este de departe legata de gusturi si de senzatia de la volan. In opinia mea nu poti sa alegi intre audi si bmw de pe hartie cel putin nu la capitolul ala de masini (poate intre un A3 si un 1xxi)....pur si simplu iti place una sau alta...... se conduct diferit, se simt diferit, pun cuplul la sol diferit.... pe langa asta audi nu este un produs chiar premium....doar unele modele pot fi considerate ca sa se strecoare, iar 2.0 T se gaseste pe A4 <30.000 euro nou......departe de un produs premium(parerea mea) off topic:lucrez la o firma care a cumparat la nivel mare un lot peste 200 de A4 quatro 2.0 t pretul final a fost ~20.000 euro (intradevar mai scoarta de atat nu am vazut niciodata ex: climatic fara afisaj digital la temp - o zona) - (pica bobine in draci la ele )) totusi nu e o masina cu care chiar sa te lauzi .... e frumoasa dar nu e sportiva pt cateva ture pe circuit un 2.0 t este foarte, fun, dar zi de zi.... nu prea..... prefer oricand un motor aspirat pentru un proiect personal de circuit exclusiv oricum as alege BMW la orice ora O explicatie pt alegerera mea : Din graficele de mai sus se vede clar cuplul enorm pe care il dezvolta un motor turbo ( pt multi dintre voi ->>> :) ) la turatie mica (a nu se uita turbo lagul mai ales la turatii mici) Astfel senzatia de accelerare si adrenelina creste exponential instant pt sofer, dar.... Sa vedem cum simtim: Cuplul mare, usor descrescator pe masura ce motorul accelereaza, inmultit cu turatia formeaza puterea disponibila (teoretic la plina sarcina)....Supriza!!!!! senzatia pe care o simtim la volan este data de viteza de variatie a parametrului numit accelerare, nu stiu daca am explicat destul de clar (adica cat de mult si de repedere variaza ritmul in care accelerezi) Pt. un turbo: respectiva variatie pleaca de la un boost f mare pt ca de la nivelul unui "rolling start" cuplul explodeaza in f scurt timp de la o sarcina partiala (ex 50 Nm x 2000RPM -----> 350Nm x 2000 RPM) deci ipotetic de la o acceleratie 0 (mers constant) -> 50m/s2, apoi variatia in timp a acceleratiei scade imediat si ajunge sub mediocra pe masura ce variatia vitezei se mentine si urca lent in timp ce masina castiga doar turatie 50 m/s2- > 60 m/s2, ba chiar cuplul scade usor cand ajunge in plaja de puterea max; Nu ma intelegeti gresit vreau sa spun doar ca dupa boostul dat de turbina de la sarcina partiala la sarcina maxima acul pe vitezometru, desi se mica repede clar o face in ritm aproape constant intrucat puterea creste doar datorita turati; Conf graf a5 pierde din viteza cu care accelereza, acul continuand sa urce dar intr-un ritm mai putin alert intrucat spre plaja de putere maxima cuplul nu mai ramane constant el scazand un pic. Pe scurt: un sut in cur cand dai cu pedala la podea - "cand intra turbo" - si bucuria vitezometrului care urca...... constant Pt. aspirat (preferatul meu pana apuc sa conduc un bi-turbo) repectiva variatie, despre care vorbeam mai devreme creste progresiv avand in unitatea de timp o variatie maxima mult mai mica(fara turbo nu exista salturi bruste de cuplu - teoretic VANOS-ul ajuta dar nu face minuni) dar variatia acceleratie creste simtitor pe masura ce o data cu turatia creste si cuplul disponibil (spre deosebire de cazul anterior acum variaza doi parametri rezulta-> panta abrupta pentru graficul puterii) astfel se face simtita prezenta senzatia de "impins de la spate din ce in ce mai puternic"....poate pentru cine a condus o motocicleta - care se bazeaza pe acelasi principiu intelege ce vreau sa spun.... Pe scurt: Daca esti fraier si dai cu piciorul acceleratia la fund la 2000 ture o sa fi usor dezamagit mai ales daca de zi cu zi conduci un diesel sau un benzinar turbo, dar in f scurt timp cand ajungi la 3500 senzatia de accelerare creste si creste si la 6000 sigur strangi tare din volan si apropa ca nu iti vine sa schimbi pana nu ajunge in rev limit pt ca ai senzatia ca "trage din ce in ce mai tare" si "sigur" poate mai mult PS: inainte de BMW am avut O Honda cu revlimit la 7500 rpm si ocazional am condus una cu revlimit la 8700 (?parca?) EEE acum da' la sfarsitul zilei ---- pe circuit unde esti fortat de situatie sa folosesti o treapta inferioara si poate sa cobori la 4500 RPM e mai bine sa ai turbo pt ca ai disponibila toata puterea si cuplul inca de mai jos chiar.....Cazul A5 este un exemplu nefericit pt ca pierde din cuplu si putere exact in zona 5700 - 6500 unde teoretic are nevoie.... In schimb: un aspirat inseamna - sa fi artist, sa schimbi vitezele des si sa le alegi in asa fel incat in orice moment sa fi la min 5000RPM pentru a te bucura de tot ce poate pe strada nu ma bucur de cuplu max la 2000 de ture pt ca nu am ce sa fac cu el; prefer oricand confortul pe care il ofera o accelerare linara/domoala la turatii mici, accelerarea rapida dintre 3500 - 6000 si aia de brutalitate si zmucire cand retrogradez 4 -> 2
  4. rog un modetartor sa mute la probleme tehnice poate acolo am sanse sa imi raspunda cineva.... am postat gresit initial pt ca m-am luat dupa altii care postau aici probleme tehnice, ma gandesc ca poate asa o sa primesc un raspuns
  5. activitate redusa au fost uitate n42 .... nu stiu n46 ...
  6. macar referitor la vacuumul din motor nu isi da nimeni cu parerea.... e normal sa scuipe ulei afara?
  7. Off topic : si am incheiat discutia ca denaturam topicul... De acord cu tine nu vad cu ce e duferit din ce ai zis tu cu ce am zis eu. Uleiul se alege functie de cod original sau standard oe daca il sti... Era vb daca prin absurd doua produse care ambele respecta standardul oe sa zicem ipotetic "bmw mtf - 01" au standarde generale ex gl5 gl4....(cred ca astea sunt de la sae sau alta organizatie internationala) cum alegi intre cele 2 produse ... Un standard oe poate fi atins fara a respecta un standard sae Exemplu: exista castrol specific LL 04 si nu mai sunt prezentate ca fiind atinse nici un alt standard de la alte marci si parca nici sae (acea a3/b4 sn ....) Alt exemplu din TIS - LL 04 nu poate fi folosit in masina pe benzina in tarile care nu respecta un anumit standard pt combustibil privind continutul de sulf....doar cateva din eu...ro nu este cazul.... Sent from my HTC One using Tapatalk
  8. Parerea mea : Presupunera initiala rulment priza directa/pilot deteriorat la montaj datorita nealinieri corecte kit ambreiaj. Posibil si alte probleme generate de alinierea incorecta si reglarea necorespunzatoare a reglajului automat al distantei de cuplare al placii. Daca e cum avut eu kitul de ambreiaj, si anume cu un opritor "gen stea" pe lamele elastice ale placii de presiune trebuia demontat blocatorul dupa ce s-a centrat si strans tot kitul, altfel la revedere "self adjusting clutch" si rrzulta ambreiaj cu uzura 0 si reglaj pt debreiere ca pt o uzura maxima. Ce fel de repercursiuni poate avea asta nu imi imaginez! Rulment pilot - in mijocul volantei - alinierea incorecta chiar si cu 0.5 mm va duce la fortare in muchia rulmentlui la montaj, pt ca axul cutiei se va ghida dupa centrul discului de ambreiaj...ce crezi ca se va intampla dupa ce forteaza cu axul cutiei sa se alinieze Sent from my HTC One using Tapatalk
  9. Epuratorul de gaze trebuie sa tina inchis traseul dintre turbina si capac cu exceptia momentelor in care presiunea din carte > presiune turbo ...... De asemenea uleiul din gaze ar trebui sa condenseze in epurator cand masina ajnge la regim normal de temp.... Daca faci drumuri scurte sau probleme la termostat se intampla urmatorul fenomen....apa din aerul intrat in cilindri ajunge, in parte, in carter. Datorita temp scazute nu se vaporizeaza sa iasa prin epurator, se amesteca cu sulf din motorina si ulei si rezulta oxid de sulf care se depune in motor si mai ales in corpul epuratorului(mazga galbena) si urmeaza sa blocheze valva epuratorlui. Daca apuca sa se blocheze o sa trsga turbina aer din motor constant cu tot cu vapori de ulei....se uda furtunele la interior si se umple intercooler etc....lucruri departe de normalitate....sa fie urme f mici de ulei pe tubulatura de admisie poate fi considerat normal, de la picaturi de ulei in sus este o problema... Sent from my HTC One using Tapatalk
  10. Daca am inteles bine intrebarea: 1. Nu era vb de standard gl4 gl5 .... Era vb de standard gen vw - 501/507 care la prima strigare pe unele siteuri nu apare..... 2. Daca cu standardul specific apar produse gl4 si gl5 sau similar....alegi fie pe baza unui rationament logic daca ai unul (revin cu un exrmplu) fie pe rationamente subiective marca recomandari prieteni.... Ex: Am e 46 n42 b20 Caut ulei motor conform carte...LL-01 Rezultat produse atat LL 01 cat si LL 04 Personal as alege LL 01 pt ca diferenta principala este compatibilitatea cu dpf si stabilitatea chimica la schimburi prelungite. Eu am benzina si fac schimb la 12 luni 7-8 mii de km deci nu ma ajuta. Compatibilitatea dpf apare prin scaderea concentratiei sulf si fosfsti si inlocuirea unor aditivi. Eu consider ca pt n42b20 este mai importanta folosirea unor aditivi suplimentari care sa ofere protectie crescuta avand in vedere cerintele impuse de producator la acea data. LL 04 nu dauneaza sunt sigur de asta dar cred ca ofera protectie inferioara probabil inca in tolerantele normale..... Sent from my HTC One using Tapatalk
  11. Www.findpart.org Bagi codul oe si iti da echivalente care mult mai probabil decat sfaturile unor persoane, vor respecta standardele impuse prin norme bmw..... Exemplu: pt un prieten am ales un ulei de cutie pt golf 5 desi multi balmajeau ca orice 75w90 merge. Uletrior cand am primit produsul avea inscriptionat un standard vw cautand acel standard am aflat ca in afara de oe mai erau doar cateva uleiuri compatibile......desi piata e plina de la toate marcile de 75w90.....unele de la branduri de prestigiu pe care nu le-as numi niciodata proaste.... Ps: teoretic uleiul de la cutie si diferential nu se schimba in conditii de utilizare normala si fara multe sute de mii km. Practic đ si eu sa schimb pt ca 300.000 km si pt ca imi pare ca agata... Castrol saf-xo parca este chiar produsul OE folosit de BMW .... nu mai exista un produs branduit BMW pt diff....am schimbat recent....am dat comanda dupa cod OE la un service care se da ca face exclusiv BMW si au zis ca ala este produsul care vine direct de la BMW.....Sper ca nu m-au mintit....am cautat pe net si sunt pareri inclusiv de afara ca asa ar fi Sent from my HTC One using Tapatalk
  12. Cu tot respectul pt amandoi....masina nu pateste nimic )) barboteaza uleiul de pomana arborele de iesire insa colegul are dreptate este o obisnuinta foarte proasta invatata de la cei mai varstnici cum ca menanezi motorul.... Daca esti la munte si il tii in sarcina si se incalzeste mai bine se raceste turat fiind cu pompa de apa turata..... De la euro 3 incoace crd daca nu euro 4 sigur .... Cand e in frana de motor injectia este 0 .... Se numeste cutoff.....economia si menajarea e cu motorul in viteza la vale..... Pe langa asta este gresit din punct de vedere al sigurantei personale si a celorlalti participanti la trafic Sent from my HTC One using Tapatalk
  13. Masina e46 coupe 318 2001 n42b20 aproximativ 300.000 km reali conf bavaria ro (190.000 in bord) acum 8 luni schimbat CCV - epurator - furtune trebuie schimbat si garnituri (oringuri supape) inca inghite ulei azi e a 3-4 a oara cand mi se pare ca gasesc pedala de frana tare cu motorul rece dupa 8 ore de stat.... inainte sa verific traseul de vacuum am zis ca poate scapa presiune din motor(remamnenta dupa oprire) prin o ring de la axa cu came in pompa de vacuum si impinge supapa de aer de pe traseul dinspre frana, (in weekend sper sa verific si traseul de vacuum de la frana)....frana merge bine cand motorul este pornit verific presiune motor....surpriza desi ccv relativ nou si original - modelul de vreme rece - .... cand am ridicat capcaul de la ulei motorul se balbaie si e vacuum in el ca la balamuc.....dupa ce las capacul ridicat scuipa picaturi de ulei peste tot si cat de cat se stabilizeaza dar oricum are un mers neregulat...ridic joja de la ulei la fel... am verificat tubul de aer de la CCV la admisie .... relativ curat fara urme de ulei decat f putin care sa zicem ca sunt oarecum normale....... posibil sa inghita aer fals direc prin oringuri supape sa se balbaie (cand am scos capac la 20s dupa pornire calda chiar s-a oprit motorul)? acum legat de pedala de frana.... m-am gandit mai bine, dupa ce mi-am creat alta problema de gandire, ca varianta la care ma gandeam eu e imposibila pt ca presiunea din carter daca ar scapa in traseul de vacuum ar impinge mai tare in supapa care oricum se deschide in sens invers am refacut garniturile de la pompa de aer acum vreo 12 luni cand am luat masina .... in afara de supapa de sens unic de pe traseu spre amplficatorul de frana posibil sa mai pierd presiune prin alta parte.... are careva vreun sfat sau vreo idee?
  14. vreau si eu sa schimb aceste simeringuri un numar de telefon de la cel pe care il lauda toata lumea aici din bucuresti fac si eu rost? PS: nu stiu pe ce va bazati cand faceti fel de fel de recomandari ca sa pui xWy sau altceva.................... in manual scrie sa pui BMW LL-01/04 restul,cum a zis cineva mai devreme este cancan, tine de zona climatica si regimul de exploatare....daca aveti un benzinar suparat si piciorul greu fara xW50 nu cred ca ar trebui sa umblati dar asta e o recomandare facuta din perspectiva teoretica/tehnica insa la un motor cu probleme nu e chiar ok(intr-o tara civilizata cu service-uri unde exista macar un inginer si nu doar mecanici care invata pe principiul "facand si vazand" astfel de recomandari se fac personalizat fiecarui client in parte) http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_oil
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.