Salut, M-am gandit ca ar fi bine sa postez si eu despre schimbarea distributiei facuta la masina mea bmw e60 ,N47,520d,177cp,c.v.Automata, an 02/2008.Iata cum s-a desfasurat aventura:Masina am cumparat-o din Olanda in iunie 2011 si avea(zic eu reali)81000km,cu carte service.Mentionez ca cei de la reprezentanta din Romania nu i-au gasit istoric de service in sistemul lor.Reviziile pe carte au fost facute la un mare dealer din Olanda,ne avand cartea la indemana nu va pot da numele,dar l-am verificat pe internet si asa am aflat ca exista.Masina arata foarte bine,nu avea uzuri anterioare vizibile(scaun sofer,volan,pedale,etc)si de asta cred ca are km reali sau cel putin pe aproape.Acum are 120000km.In aceeasi luna cand am cumparat-o,i-am facut toate schimburile,inclusiv uleiul la c.v.,la reprezentanta.I-am intrebat daca mai trebuie rezolvat ceva si mi-au spus ca totul este in regula si in 40000de km chiar a fost in regula din punct de vedere al defectiunilor majore.Alte probleme nu am avut decat anul trecut cu modulul mecanic care citeste cd-ul(radioul si restul functioneaza),drept pentru care acum folosesc un Ipod prin auxiliar,nici nu cred ca o s-o mai repar decat daca gasesc pe la dezmembrari si la un pret rezonabil;si releu de bujii incandescente,ars tot anul trecut.In rest totul ok. Tot citeam pe forum despre problemele cu distributia si devenise o obsesie si pentru mine ascultatul motorului,probabil ca pentru multi altii.Exista totusi un zgomot metalic,sacadat,nu foarte pronuntat,dar numai la relanty si cu motorul cald.Mi-am zis ca e mai bine sa previn decat sa tratez dupa si m-am hotarat anul trecut,inainte de Craciun(cand aveam mai multa nevoie de bani) sa rezolv aceasta problema.Am mers la service-ul(particular) unde fac eu reviziile, am vb.cu baietii si ne-am apucat de treaba. Totul a durat o zi si jumatate.Postase un coleg pe forum ca a schimbat distributia si ca i-au dat baia si injectoarele jos si toata lumea ia sarit in cap ca nu era nevoie.Colegul avea dreptate,numai ca nu a stiut sa explice si de ce.Eu am stat tot timpul langa masina(mecanicii sunt foarte ok)insa am stat pentru cultura mea generala si pentru linistea sufleteasca,se intelege.Oricum mi-am dat seama ca foarte multi posteaza cum ca ar fi asa si asa,dar de fapt realitatea este alta.Poate posteaza din auzite sau imaginatie. In fine,am gasit asa:lantul de la exele cu came putin slabit,adica,mai exact,daca trageai cu degetul de el era ca o rurea de ventilator putin slabita.Nu avea joc stanga-dreapta in zale si nici urma de uzura vizibila.In rest totul era ok.Patinele erau din cele galbene,dar nici nu se cunostea ca a lucrat vreodata un lant pe ele.Pinioanele erau ok,intinzatoarele ok,deci uzura vizibila nu aveau,decat probabil uzura normala de functionare fara a fi vizibila.Deci in concluzie singura problema era cu lantul de la axele cu came care era putin slabit si care probabil continua in timp sa se slabeasca pana...Am schimbat tot:lanturi,patine,pinioane,intinzatoare.Acum am facuti aprox 1000km si nu se mai aude acel zgomot.Probabil o sa o schimb iarasi peste 100000km cine stie..Total factura 3700ron:distributie completa,garnituri,toate filtrele(2-polen,aer,ulei,motorina),schimb ulei,schimb antigel si manopera.Dumnezeu sa ne ajute la toti..Numai de bine..