Inainte sa schimb distributia, puteam lantul vechi sa il misc cu degetul si lateral si vertical. Nu mult, dar era vizibil. Nu avea alte simptome l, si probabil era inca ok, dar am schimbat kitul complet preventiv.
Cu kitul nou schimbat de 6 luni lantul e beton indiferent in ce pozitie se opreste motorul.
Nu stiu cat de relevant e, dar am vazut niste clipuri pe youtube cu lanturi f slabite/intinse pe N43, probabil cu patina rupta pe care le miscau cu degetul foarte usor fara sa opuna pic de rezistenta.
Nu ma costa nimic sa arunc un ochi, ocazional sa vad daca are urme de uzura si sa pun mana pe el sa verific daca sta intins in continuare, avand practic grad de comparatie cu lantul vechi.
Asta cu producatorul de ulei folosit de bmw, sincer, ma depaseste.
Am pus un screenshot din manualul masinii care e din 2009, deci evident neactualizat pe partea de producatori, dar cu recomandarile de vascozitati si conditii de utilizare care inca se aplica.
Ca sa vada initiatorul postarii ce spune producatorul inainte sa asculte parerile noastre si sa ia o decizie informata.
La fosta masina am folosit 8 ani acelasi ulei si am vandut-o perfecta cu peste 300k km.
Masina actuala, conform istoricului, din 2009 pana a ajuns la mine a avut reviziile facute la reprezentanta in Germania unde banuiesc ca tot ulei BMW i-au pus.
Am avut capacul de la motor dat jos si e curat, camele arata f bine pentru varsta si km.
Am tras concluzia ca indiferent ce e in bidoanele alea, se pare ca e suficient cat sa tina motorul sanatos.
Cand o sa mi se strice BMW-u din cauza ca i-am pus ulei BMW, recomandat de BMW, imi sterg si eu contu, vand masina si imi iau bicicleta.
Atat, eu ma retrag. Cred ca l-am zapacit pe colegul nostru cu atatea pareri pasionate.