Salut baieti, in legatura cu poll-ul am votat "alt ulei". E amuzant, fiindca momentan am in motor 5w30 de la BMW schimbat de curand(e36 316i '93). Am tot rasfoit forumurile si am gasit multe pareri legate de ulei, care de care in contrast. Rationamentul meu este acesta(va rog sa il combateti): -pt unele masini si in functie de clima in care se afla masina, producatorul motorului recomanda 2 tipuri de ulei. In cazul meu, recomanda API SH / SJ SAE 5W-30 si API SH / SJ SAE 15W-40(http://www.carrepairdata.com/service/repair/manual/eng/bmw/e36/316i/1993-1999/m43b16/1596/75/). 15w40 =>vara iar 5w30=> iarna. De ce? pai priviti aici: http://manuals.deere.com/cceomview/OMC219000390_K4/Output/images/V01a38La2.jpg -pt unele masini probabil ca exista un singur tip de ulei(nu e cazul meu asadar n-am mai cautat) Am pus 5w30 fiindca nu eram prea documentat, si ma gandeam ca e full syntetic + ca ungerea e mai buna daca uleiul patrunde prin toate locasurile. Dar se pare ca m-am inselat, fiindca vara temperatura aerului poate ajunge la 30+ mai ales pe sosea, intre alte masini(care si ele degaja caldura) si vascozitatea are de suferit, de unde presiune scazuta si probleme ungere cuzineti-vibrochen si cuzineti-biela, eventual la tacheti. Asadar, am comandat acum un ulei 10w40 de la BMW + un filtru nou(15w40 costa 65lei/L, deci rupere si parerea mea e ca n-avea rost, mai mult de 40 de grade nu cred sa fie in aer). Deci 2 mil in minus la buzunar . Ce ziceti, facut-am lucru bun sau dau banii aiurea? Alta problema e legata de engine-flush. Am o reticenta in a folosi produse d-astea, cica ataca garnituri. Daca nu fac engine-flush, afecteaza cu ceva? Mersi