Jump to content

bimmer90f30

Contributors
  • Posts

    7903
  • Joined

  • Days Won

    79

bimmer90f30 last won the day on October 5 2023

bimmer90f30 had the most liked content!

About bimmer90f30

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    nicht gesagt...

Previous Fields

  • Masina
    E90, F48

Recent Profile Visitors

27237 profile views

bimmer90f30's Achievements

  1. O intrebare, mergi cu acelasi ulei pe strada dupa ce ai fost pe circuit?
  2. @Nym nu te supara, dar nu cred ca ce i-ai aratat OPului ceea ce trebuie el sa stie. "Piesa" de pe pompa de inalre e regulatorul de volum la ralanti. Atata face. Daca motorul nu sta la ralanti valva aceea ar putea fi de vina. Pe rampa in schimb este alta valva, sau regulator, care aceea la randul ei regleaza volumul de motorina din rampa. De acolo injectoarele preaiu cata motorina le trebuie. In capatul celalalt al rampei e Senzorul care verifica presiuna in rampa sa fie suficienta. Ce am spus mai sus nu e din inchipuite.. @MariusBelbe despre ce valori ale presiunii vorbim, e vorba? O pompa poate baga si peste 200 de bari fara problema in ture. Nu se sperie un regulator de volum de 200 de bari.. Mai jos e o descriere sumara din TIS despre valva de pe pompa: "Structure and inner electrical connection: The quantity control valve is a solenoid valve. The quantity control valve is activated via a pulse-width modulated signal (PWM signal) from the engine control system. Depending on the activation signal, the ratio between return delivery in the low-pressure range and delivery stroke in the high-pressure range changes. This sets the necessary fuel mass flow for each load point. The quantity control valve is supplied with terminal 15N. Structure and setpoint values: When the engine is running, the pressure pistons continuously move the pendulum disk to make its stroke. Pressure is applied to fuel for as long as new fuel is supplied to the high pressure pump via the quantity control valve. The maximum pressure in the high-pressure range is restricted to 245 bar. if such a high pressure arises, the high-pressure circuit is relaxed to the low-pressure range by a pressure limiting valve."
  3. Ce incearca colegii sa spuna e ca "accesoriile" motorului de 2 litri conteaza in puterea data la roata in comparatie cu 1.8 pe hartie limitat sau nelimitat.. Apoi poate nu ae fi rau sa spui ce masina ai avut sau ai ca sa stim de la ce pleci (poate altii au avut..) si stiu ce impresie o sa iti lase un X3 care nu e masina "econoama" cu motor mai.mic daca obisnuiesti sa "tragi" de masini.
  4. Daca tot scoate borna bateriei si inchide portbagaj, tot, spune-i si cum ajunge din nou la baterie sa repuna borna.. explica si unde e dezavorarea mecanica.. eu nu am timp, dar asa mi se pare normal, aa faci treaba pana la capat.. @Alexandra Boștiog Popa vezi ca trebuie sa desfaci si ceva plastic, cred ca si la E61 e ca la E91, plastic de pe portbagaj-haion, sa cauti o sarma cu un inel de care trebuie tras sa poti redeschide portbagajul daca scoti borna bateriei. Il afli inainte de a inchide portbagajul, ca sa stii a doua zi cum ajungi la el.. Mergi la un electrician auto cu diagnoza mentionata mai sus, ISTA, ca parese ca ai incercat tot ce se putea pentru verificat..
  5. De fapt daca stau mai bine sa o gandesc, tu ai ales sa tratezi uleiul (adica partea de jos -ungerea), eu am ales sa tratez (tin cat mai curat) partea de sus, admisia. Sper sa poti spune dupa un numar de considerabili daca motorul incepe sa consume ulei, ca asta e singurul efect simtit. Iti propui sa tii masina mult timp? Ce te poate determima sa o vinzi daca ea se comporta cat de cat bine, fara probleme majore?
  6. Pai e firesc, sa nu prea auzi scartaitul pedalei cand functioneaza motorul pentru ca e acoperit de zgomotul acestuia.. pana cand probabil va fi atat de mare incat sa se auda si cand functioneaza. Apoi celalalt se va auzi in timpul functionarii pentru ca e prevazut (rulmentul de care am zis) sa nu se auda pana se uzeaza. Cand se uzeaza, atunci incepe sa se auda. Si se aude doar in timpul functionarii acel zgomot pentru ca atunci se invarte, pe durata cat schimbi vitezele. Sper ca asa ai inteles mai bine diferenta. Schimba kitul de ambreiaj pana nu e prea tarziu.. si dai in alte lucruri mao complicate si mai scumpe.. Se schimba si volantul de obicei.. dar asta inseamna bani in plus. E greu de spus. Mecanicul te poate sfatui atunci pe loc. Numai ca probabil nu o sa gasesti ieftin unde vrei tu ci unde poti mai repede, daca trebuie schimbat si volantul. Kitul si volantul cel mai bun si fiabil e facut de compania LUK.
  7. Nu am fost atent cand ai zis ca erau infundate.. pai daca erau infundate trebuia doar desfundate (prin spalare in baie cu ultrasunete), doua din ele. Ruginite.. nu pot sa imi imaginez, dar mai stii.. Celelalte doar murdare.. pai cum trebuiau sa fie? Bec? Felul cum arata injectoarele e felul cum motorul e intretinut intern/extern.. In fine, daca te-au convins sa le reconditionezi.. Iti spun sincer, cat pot de sincer. Am cautat 2 zile intens daca merota sau nu sa pun la un diesel cu muulti km ceratech.. /cand 70 zic ca motorul dupa un timp suna cum suna inainte si altii spus ca ceratech-ul ala din el pe care tu il agiti inainte sa il pui SE DEPUNE PE FUNDUL BAII.. ca de-aia revine zgomotul motorului, adicaa, ca inainte... pai mai merita sa pun (eu) ceratech? Sau arunc cu banii pe geam si umplu baia de cera..tech? Iaca in schimb pun DE LA 250k km ulei 2T (la peste 500k) si n-am gasit nimic rau in rezervor, nimic rau.., adica ZERO depuneri pe injectoare.. (zero lucruri de schimbat obligatoriu de la ardere ina motor pana la evacuare, inclusiv ea) de fapt motorul merge bine (ca nu imi vine decat sa ii fac prima oara distributia la 500k ca e pe preventie, nu ca trebuie.. ca scartaie) merci.. Si toate's unse in motor, de la motorina evident, si eliminate bine, ca nu am curatat niciodata (cum am curatat O DATA, la 250k km) admisia.. (jaso FD) si de atunci, niciodata; fiind data jos de inca 3 ori, unul fiind de inspectare, de drag, daca vrei.. o data sa scot doua injectoare si o data sa schimb bujii, ca na, trebuie. Injectoare schimbate ca dadeau "pe langa" adica pe retur scapau prea mult. Dar la mine ca la ei pe banc testate erau foarte bune; o ciudatenie la aproape de 500k km neimpliniti cu injectoare de fabrica.. ciudat simptom, dar refacute de curand adica.. Acuma, tu poti sa ma crezi sau poti sa ignori total ce zic. Iti mai zic doar ca daca pui, pentru DPF, trebuie JASO FB ca sa tii DPFul in viata lunga.. (acelasi lucru il ia un Euro 6..) si e bine merci (daca intrebi..). ..Si tot nu-s convins sa pun si ceratech.. (la varsta lu' a mea..) ca uleiul ce'l pui are atata aditiv cat poate duce motorul! Iara daca nu are, schimbul mai des ii face mult mai bine ca.. ceratech.. care nu e necesar, ca altii stiu..
  8. De ce ai reconditionat injectoarele? Au fost reconditionate profesional, cu garantie? Motorul are injectoare piezo sau solenoid? Din ce stiu eu la orice bmw acul sta cel mai mult timp in acel loc la jumatate pe indicator, asa ca nu prea vad ce relevanta sa aiba cat are masina in rezervor cand aproape de jumatatea (de jos.. probabil) observi caraiala. Macar daca ai zice ca vine de la rezervor. Nu cred ca motorului sa ii fie afectata functionarea, decat daca se merge SUB SFERT si atunci regenerarea nu mai are loc.. deloc! Accelerata pe loc caraie la fel la 2000rpm? Daca nu, atunci poate e de la cutia de viteza..
  9. E un procedeu ca solutie extrema, ultima solutie (inainte de distrugere..) in a desface imbinari, cu ata mai mult cu, cat au fost expuse naturii, degradarii prin aparitia ruginii, depunerilor calcaroase ramase in urma apei.. care ocupa absolut toate spatiile ramase libere. Asta face aproape imposibila desfacerea imbinarii. Ei nu e chiar asa. Focul, caldura aplicata intens pe o zona face, ca in acel metal sa apara ceea ce e cunoscut ca dilatare sub influienta unei incalziri in exces, fenomen care nu ramane doar la nivel de metal dilatat si deformarea sa dupa ..fisurare sau ..framantare.. "maruntire", ..tasare.. sau poate chiar ardere a ruginei din imbinare, creandu-se astfel spatiu liber ..cand incepe sa se raceasca (inevitabil..) asta poate duce, cu succes la desfacerea imbinarii.. iar daca mai si racesti brusc celalalt element.. operatiune e si mai rapida.. da, desigur trebuie sa te misti repede si sa ai totusi scule potrivite. Iata mai jos un set folosit de mine cu succes in schimbarea a cel putin doua bucse (diferite pe puntea spate; una e chiar pe punte..) in care cea de pe fuzeta, da aia de jos, asa cum e ea in unghi.. fata de pozitia rulmentului.. adica nu e loc.. Doua piese din setul de mai jos, de fapt 4, au scos (si pus la loc busca noua). https://www.emag.ro/trusa-presa-extras-montat-demontat-bucse-bucsi-rulmenti-suspensie-24-piese-bk77051/pd/DFH54YYBM/ Si acelasi set m-a ajutat sa dau jos de 3 (trei) ori rulmentii spate la E90. Rulmenti la care cei mai multi se inchina.. ma scuzati dar cam asta e adevarul.. (cu barosu' nu ies..). Bine a trebuit sa fac si altceva mai de casa dintr-o teava.. pentru rulmenti, dar nu s-a pus problema sa nu fie abordata situatia cat mai "elegant" mecaniceste vorbind..
  10. Din pacate tenacitatea ti-e mancata de mecanici carpaci.. E prima oara cand am citit aproape tot ce a spus OP despre experientele prin care a trecut cu E90 care il are... E de admirat ca are incredere in ce fac altii. Am avut si ce sa retin din topic, pentru ca nu am benzina decat tot o Skoda si tot Fabia, de mai mult timp ca el, inca functionala si tot pe benzina, careia i-am facut distributia eu insumi ca avea deja aproape 160k km cu distributia de fabrica.. dar pentru ca masina nu a fost condusa prea tare nici de mine (ca eu am diesel..) nici de sotie.. acum chiulasa "arata" ca are depuneri pe supape... la un jumatate de an dupa distributie schimbata. Pentru ca m-am zgarcit sa ii masor presiune in cilindri (cand ar fi trebuit un om normal sa o faca..), zile trecute cilindru 2 dadea doar 5 bari.. o masina care ca si dieselul niciodata nu am avut probleme cu pornirea, pe orice anotimp. Si nici acum.. doar ca intra in limp dupa ce se incalzeste motorul.. Daca stiam, nu ii mai faceam distributia.. Dar revenind la problemele prin care a trecut.. bucsa de pe fuzeta, nu exista sa se slabeasca atat de muult incat, auzi, sa trebuiasca sudata.. . Daca nu ai presa mai bine nu te apuci. Mergi frumos la cei care ai sculele necesare. Eu personal le-am schimbat pe ambele parti (ca mi-a fost recomandat ca altfel nu iesea bine la aliniament..), DAR iti trebuie scule pentru bucse nu baroase sau alte improvizari.. Fuzeta e din fonta si se trateaza cu maxima "delicatete" mecanica, adica cu presa potrivita! Eu l-as fi intrebat pe mecanicul acela, cum de a.mers masina fara sa ud zgomot daca bucsa aia juca in halul ala?? Pentru ca unde e pusa de ea e prinsa direct bratul pe care se sprijina efectiv arcul si amortizorul, deci acolo apar forte de diferite directii pe drum accidentat si e imposibil sa nu trancaneasca daca bucsa joaca COMPLET liber in gaura din fuzeta! Trebuia sa imi dai o explicatie foarte amanuntita, altfel nu te credeam pur si simplu si erai bun de plata.. ..cum sa nu iasa planetara din fuzeta?? Da, nu iese usor, categoric, dar fara scule potrivite nu o sa iasa.. niciodata. Unii au presa de 10 tone, dar costa bani si dau tot ansamblu jos, planetara si fuzeta daca e cazul si le baga in presa aia. ..Dar de incalzit flansa pe care sta roata si racit axul planetarei cu spray dedicat ce ingheata sau raceste instantaneu se stie? https://www.blacktools.ro/consumabile-si-accesorii/spray-inghetare-imoto-400ml.html Si apoi pusa presa..! Cum sa nu iasa? Dar de penetrant s-a auzit? De incalzit prin dilatare se stie ceva? Asa mi-a desfacut specialistul capete de bara de pe directie stranse in fabrica si plina si de rugina..) ca sa poata face aliniamentul fata.. va dati seama ca in secunda doi mi-am cumparat si eu o un "arzator pe gaz" vazut la el, pentru situatii critice, e bun la casa.. cu 3 masini.. Nu scriu pe topicul omului sa ma laud. Ci sa incurajez sa nu mai inghititi galuste de la unii mecanici.. ori stai langa el sa vezi ce scule foloseste si daca nu foloseste cam ce trebuie, luati-va talpasita fara regret. Am cu, ce sa-mi bat capul (Skoda) in momentul de fata, ca sa zic nu imi permit sa dau jos chiulasa fara sculele necesare! in nici un caz..
  11. Bata-ma sa nu ma bata , (nivelul de ignoranta al meu pe topicul asta..) n-am ascultat ambele videoclipuri... Pai fata... acolo sunt doua simptome diferite DEJA. Cu motorul pornit e rulmentul de presiune al volantului.. e pe "duca" bine; nu o lasa asa - trebuie schimbat tot kitul ambreiaj! Al doilea video, in liniste e scartait, adica cum am spus mai sus. Dar cel cu kitul ambreiaj e cel mai important si de ne-neglijat! O sa iti prezint un clip care e aproape la fel cu felul cum faci tu cu piciorul dar nu debreind la fel de rapid.. Ignora zgomotul semnalizarii complet:
  12. Despre ioniq aduci vorba? Eu cred ca in cazul ioniq de fapt au nevoie de o mai buna protectie la impact, ca altfel costa 60 mii sa o schimbi daca o lovesti pe dedesubt.. Sa lasam sunetele ca alea nu.mai ajuta cand ai teama in suflet ca o data lovita bateria s-ar putea sa se intample lucruri extrem de neplacute.. Adica 10 ani nu sunt suficienti in secolul 21!!? Nu e rau sa asteptam.. dar chiar e necesara o standardizare pe cativa, 10-15 ani.
  13. Asa e ..desigur faza cu, ce tipuri de baterii mai apar, mi-a atras atentia; la masinile electrice apare o ideea noua, uitat in a fi discutata, cu fiecare model de masina electrica cumparam alt tip de stocare e energie de propulsie; ..misto si chiar favorabil pentru fabricanti, nu tre sa mai respecte norme, standarde (alea's treburi de secol 20) adica.. vezi benzina 95, motorina fara sulf... motoare, filtre schimbate la timp..; neah, raiu pe pamant pentru ei ai de fac bateriile alea mai noi si masinile alea../ bine dezastru in economie si buzunarele proprietarilor de masini, asta nu se pune, ca nu ne trebuie standarde, ne trebuie tehnologie noua.. Proprietari de masini pe care o sa apucam sa ii putem in sfarsit numara! Bine, nu mai intreb cine o sa plateasca taxele de drum (alea, rovigneta..) pe care vor merge aia care mai raman.. ca e o intrebarea prea grea, sunt sigur. Pentru ca vor fi foarte putini in viitor. Sau nu esti de acord cu mine? In schimb, sa ii dam inainte cu ultimul model de baterie, tehnologie sau cum s-o numi; nu mai conteaza restul.. Eu astept standardul. Pana atunci nu vreau sa aud, sau nu o sa inteleg o electrica, imi pare rau ca nu iti pot intelege optica.. is prea hodorog sa nu ma tem ca se alege prafu' daca nu se linistesc lucrurile pe tema asta pentru oamenii de rand. Oameni care au cam inceput sa vada crapaturile.. dar sa nu vorbesc in numele altora! Si toate astea pentru ca in lume exista la data curenta politicieni cel putin incompetenti daca nu corupti si doritori de putere de fapt nu binele tuturor..
  14. Daca tot e rumoare ca pica cuzinetii din cauza pompei, eu asta e ce am gasit in ultimile 20 de.minte de cautari intense pe net, desigur. Il scutura altii mai bine sau o lasam in auzite!? Oricum parese ca treaba sta ca e cam problema de DESIGN al pompei (zic specialistii mai in cunostinta de cauza) Iata mai jos o lista buna de motive: https://www.team-bhp.com/forum/technical-stuff/243387-another-bmw-6-cylinder-diesel-engine-failure-n57-what-happening.html "These engines have very tight tolerances. No one knows the exact reasons. I've got a couple of guesses. It could be a combination of these factors. 1. Flawed engine design. There's many documented cases on the internet of N57 engines that have been taken good care of spinning bearings. The main bearings seem to be the primary culprits. https://youtu.be/fRk-cMEFVHY?si=o0WCGgI2U-DM0Oyj The guy in this video replaced his OEM BMW main bearings with Kolbenschmidt bearings as a replacement. 2. LL04 engine oil can break down and loose it's lubricating properties faster if the fuel contains high amount of Sulphur. However, with BS6 fuel, the sulphur amount should be lesser. 3. More frequent DPF regeneration can dilute engine oil. 4. Maybe the oil pump should operate at a little more pressure when idle. Oil pressure at idle is usually 1.2 Bar and around 5 Bar at higher revs. Maybe the oil pressure at idle is not enough to lubricate the main bearing and rod bearing which have tight tolerances. Intense continuous track driving can also lead to oil starvation since these oil pumps are not designed to create enough pressure to overcome substantial g-forces like in the M cars. 5. Not letting the car warm up before driving it hard." Cica se poate mai degraba ca, cuzinetii sa o ia din loc.. ceea ce e grav, grav..
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.