Jump to content

bimmer90f30

Contributors
  • Posts

    7894
  • Joined

  • Days Won

    79

bimmer90f30 last won the day on October 5 2023

bimmer90f30 had the most liked content!

About bimmer90f30

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    nicht gesagt...

Previous Fields

  • Masina
    E90, F48

Recent Profile Visitors

27201 profile views

bimmer90f30's Achievements

  1. Din pacate tenacitatea ti-e mancata de mecanici carpaci.. E prima oara cand am citit aproape tot ce a spus OP despre experientele prin care a trecut cu E90 care il are... E de admirat ca are incredere in ce fac altii. Am avut si ce sa retin din topic, pentru ca nu am benzina decat tot o Skoda si tot Fabia, de mai mult timp ca el, inca functionala si tot pe benzina, careia i-am facut distributia eu insumi ca avea deja aproape 160k km cu distributia de fabrica.. dar pentru ca masina nu a fost condusa prea tare nici de mine (ca eu am diesel..) nici de sotie.. acum chiulasa "arata" ca are depuneri pe supape... la un jumatate de an dupa distributie schimbata. Pentru ca m-am zgarcit sa ii masor presiune in cilindri (cand ar fi trebuit un om normal sa o faca..), zile trecute cilindru 2 dadea doar 5 bari.. o masina care ca si dieselul niciodata nu am avut probleme cu pornirea, pe orice anotimp. Si nici acum.. doar ca intra in limp dupa ce se incalzeste motorul.. Daca stiam, nu ii mai faceam distributia.. Dar revenind la problemele prin care a trecut.. bucsa de pe fuzeta, nu exista sa se slabeasca atat de muult incat, auzi, sa trebuiasca sudata.. . Daca nu ai presa mai bine nu te apuci. Mergi frumos la cei care ai sculele necesare. Eu personal le-am schimbat pe ambele parti (ca mi-a fost recomandat ca altfel nu iesea bine la aliniament..), DAR iti trebuie scule pentru bucse nu baroase sau alte improvizari.. Fuzeta e din fonta si se trateaza cu maxima "delicatete" mecanica, adica cu presa potrivita! Eu l-as fi intrebat pe mecanicul acela, cum de a.mers masina fara sa ud zgomot daca bucsa aia juca in halul ala?? Pentru ca unde e pusa de ea e prinsa direct bratul pe care se sprijina efectiv arcul si amortizorul, deci acolo apar forte de diferite directii pe drum accidentat si e imposibil sa nu trancaneasca daca bucsa joaca COMPLET liber in gaura din fuzeta! Trebuia sa imi dai o explicatie foarte amanuntita, altfel nu te credeam pur si simplu si erai bun de plata.. ..cum sa nu iasa planetara din fuzeta?? Da, nu iese usor, categoric, dar fara scule potrivite nu o sa iasa.. niciodata. Unii au presa de 10 tone, dar costa bani si dau tot ansamblu jos, planetara si fuzeta daca e cazul si le baga in presa aia. ..Dar de incalzit flansa pe care sta roata si racit axul planetarei cu spray dedicat ce ingheata sau raceste instantaneu se stie? https://www.blacktools.ro/consumabile-si-accesorii/spray-inghetare-imoto-400ml.html Si apoi pusa presa..! Cum sa nu iasa? Dar de penetrant s-a auzit? De incalzit prin dilatare se stie ceva? Asa mi-a desfacut specialistul capete de bara de pe directie stranse in fabrica si plina si de rugina..) ca sa poata face aliniamentul fata.. va dati seama ca in secunda doi mi-am cumparat si eu o un "arzator pe gaz" vazut la el, pentru situatii critice, e bun la casa.. cu 3 masini.. Nu scriu pe topicul omului sa ma laud. Ci sa incurajez sa nu mai inghititi galuste de la unii mecanici.. ori stai langa el sa vezi ce scule foloseste si daca nu foloseste cam ce trebuie, luati-va talpasita fara regret. Am cu, ce sa-mi bat capul (Skoda) in momentul de fata, ca sa zic nu imi permit sa dau jos chiulasa fara sculele necesare! in nici un caz..
  2. Bata-ma sa nu ma bata , (nivelul de ignoranta al meu pe topicul asta..) n-am ascultat ambele videoclipuri... Pai fata... acolo sunt doua simptome diferite DEJA. Cu motorul pornit e rulmentul de presiune al volantului.. e pe "duca" bine; nu o lasa asa - trebuie schimbat tot kitul ambreiaj! Al doilea video, in liniste e scartait, adica cum am spus mai sus. Dar cel cu kitul ambreiaj e cel mai important si de ne-neglijat! O sa iti prezint un clip care e aproape la fel cu felul cum faci tu cu piciorul dar nu debreind la fel de rapid.. Ignora zgomotul semnalizarii complet:
  3. Incepi timid si termini magistral?
  4. Despre ioniq aduci vorba? Eu cred ca in cazul ioniq de fapt au nevoie de o mai buna protectie la impact, ca altfel costa 60 mii sa o schimbi daca o lovesti pe dedesubt.. Sa lasam sunetele ca alea nu.mai ajuta cand ai teama in suflet ca o data lovita bateria s-ar putea sa se intample lucruri extrem de neplacute.. Adica 10 ani nu sunt suficienti in secolul 21!!? Nu e rau sa asteptam.. dar chiar e necesara o standardizare pe cativa, 10-15 ani.
  5. Asa e ..desigur faza cu, ce tipuri de baterii mai apar, mi-a atras atentia; la masinile electrice apare o ideea noua, uitat in a fi discutata, cu fiecare model de masina electrica cumparam alt tip de stocare e energie de propulsie; ..misto si chiar favorabil pentru fabricanti, nu tre sa mai respecte norme, standarde (alea's treburi de secol 20) adica.. vezi benzina 95, motorina fara sulf... motoare, filtre schimbate la timp..; neah, raiu pe pamant pentru ei ai de fac bateriile alea mai noi si masinile alea../ bine dezastru in economie si buzunarele proprietarilor de masini, asta nu se pune, ca nu ne trebuie standarde, ne trebuie tehnologie noua.. Proprietari de masini pe care o sa apucam sa ii putem in sfarsit numara! Bine, nu mai intreb cine o sa plateasca taxele de drum (alea, rovigneta..) pe care vor merge aia care mai raman.. ca e o intrebarea prea grea, sunt sigur. Pentru ca vor fi foarte putini in viitor. Sau nu esti de acord cu mine? In schimb, sa ii dam inainte cu ultimul model de baterie, tehnologie sau cum s-o numi; nu mai conteaza restul.. Eu astept standardul. Pana atunci nu vreau sa aud, sau nu o sa inteleg o electrica, imi pare rau ca nu iti pot intelege optica.. is prea hodorog sa nu ma tem ca se alege prafu' daca nu se linistesc lucrurile pe tema asta pentru oamenii de rand. Oameni care au cam inceput sa vada crapaturile.. dar sa nu vorbesc in numele altora! Si toate astea pentru ca in lume exista la data curenta politicieni cel putin incompetenti daca nu corupti si doritori de putere de fapt nu binele tuturor..
  6. Daca tot e rumoare ca pica cuzinetii din cauza pompei, eu asta e ce am gasit in ultimile 20 de.minte de cautari intense pe net, desigur. Il scutura altii mai bine sau o lasam in auzite!? Oricum parese ca treaba sta ca e cam problema de DESIGN al pompei (zic specialistii mai in cunostinta de cauza) Iata mai jos o lista buna de motive: https://www.team-bhp.com/forum/technical-stuff/243387-another-bmw-6-cylinder-diesel-engine-failure-n57-what-happening.html "These engines have very tight tolerances. No one knows the exact reasons. I've got a couple of guesses. It could be a combination of these factors. 1. Flawed engine design. There's many documented cases on the internet of N57 engines that have been taken good care of spinning bearings. The main bearings seem to be the primary culprits. https://youtu.be/fRk-cMEFVHY?si=o0WCGgI2U-DM0Oyj The guy in this video replaced his OEM BMW main bearings with Kolbenschmidt bearings as a replacement. 2. LL04 engine oil can break down and loose it's lubricating properties faster if the fuel contains high amount of Sulphur. However, with BS6 fuel, the sulphur amount should be lesser. 3. More frequent DPF regeneration can dilute engine oil. 4. Maybe the oil pump should operate at a little more pressure when idle. Oil pressure at idle is usually 1.2 Bar and around 5 Bar at higher revs. Maybe the oil pressure at idle is not enough to lubricate the main bearing and rod bearing which have tight tolerances. Intense continuous track driving can also lead to oil starvation since these oil pumps are not designed to create enough pressure to overcome substantial g-forces like in the M cars. 5. Not letting the car warm up before driving it hard." Cica se poate mai degraba ca, cuzinetii sa o ia din loc.. ceea ce e grav, grav..
  7. Desigur numai ca ar trebui facut macar un versus, nu reclame la ce ne place personal, la ALTE MARCI. E totusi forum BMW. Si apoi, ar trebui sa vorbim despre moartea dorita a motoarelor cu ardere interna si beneficiile versus dezavantajele a celor care le vor inlocui, cum le vor inlocui si care e cea mai buna solutie vietii cu, care ne-am obisnuit. Eu asta cred ca e adevarata motivatie a acestui topic.
  8. ..Pot sa intreb ce, cauta masina asta pe forumul BMW? Daca la 10:34 cand vorbeste despre manevrabilitatea volanului la o masina Audi RS ..nu o stapaneste (fiind) pe placul soferului, despre ce trebuie sa mai vorbim!? A despre cel de la Audi care i-a notite..
  9. Nimic, lasa-o asa daca poti accepta zgomotul. Nu e nimic de care sa te ingrijorezi - asta fiind ideea. Daca nu il poti accepta trebuie schimbat tot ansamblul cu arc sau ax.. (care scartaie..) cu altul - cel mai bine nou, sa fii sigura ca nu reapare zgomotul prea curand, eventual.. Sau cum au zis si altii dat cu un spray (WD40..) ocazional, specific pe locul respectiv, dar asteapta-te la un miros specific tipului de spray, un timp, mai ales daca stai bine cu mirosul.. ☺
  10. Fara suparare, nu este legatura intre consumul de ulei si pompa de ulei ca fiind cauza a consumului.. Pompa de ulei are sarcina de a pompa ulei in motor la presiunea necesara si cam atat, ca aia e sarcina ei.. Apoi, sa schimb pompa de ulei de fabrica as fi nebun sa pun una AM sa pompeze uleiul in motor pentru restul vietii motorului. Adica as pune doar noua de la dealer, sau poate SH dar motorul sa aiba peste 400-500k km sa fiu cat de cat sigur ca un SH (original) ar avea mai putin.. mai ales cand cea de fabrica sunt sanse sa duca mult si bine.. Apoi in al treilea rand eu nu am auzit sa pice pompa de ulei la M47, N47... N57.., adica, ca nu mai are motorul destul ulei unde-i trebuie.. In ultimul rand, da ai dreptate, e trecuta la schimb cand se schimba distributia... dar realitatea ne arata ca sunt extrem de fiabile, nu ca pinioanele, lanturile.. intinzatoarele.. (E un animal de pompa.. )
  11. Merita incercat, mai ales ca ai observat ceva vibratie. Poate gasesti undeva unde sa il poti da inapoi, ca doar nu mananci din el, doar incerci sa afli o cauza. [..Sa ii faca poze la pozitia balansierilor (tablitele alea lipite prin sudura punctiforma..) pe teava fata de un punct de referinta tot de pe cardan..] Bucsa de care vorbesti mai sus (26117526611) cand se monteaza inapoi nu trebuie sa iasa afara din teava flansei decat 4mm. A fost montata asa?
  12. Pe vremuri, adica candva am folosit cu succes pasii din link, dar din nou nu-mi amintesc de preload mentionat: https://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E90/TRANS-Driveshaft_Bearing_Replacing/TRANS-Driveshaft_Bearing_Replacing.htm Acuma, probabil preload e tocmai ceea ce se face cand se pune in exact aceiasi pozitie.. (Ce am patit eu, a fost ca din greseala am pus suportul exact pe partea cealalta decat pe cea care trebuie pentru ca ale naibii aripi sunt pozitionate nu pe axa din centru ci putin off-center.. dar mi-am dat repede seama de eroare..)
  13. Eu am schimbat la E90 acel rulment de pe cardan dar nu a trebuit sa preload nimic. M-am uitat din nou in TIS acum dar nu am gasit nimic despre preload. In schimb, recomandarea a fost sa il pun exact in aceiasi pozitie cu vechiul suport. Deci nu a trebuit decat sa marchez cu marker permanent pe caroserie pozitia suportului. (In TIS spune clar ca cardanul trebuie remontat in exact aceiasi pozitie daca se desface in doua..) In unghi fata de axul cardanului sigur nu se pune..
  14. Nu? Dar aici de ce postezi asa? Inca o data, am mentionat o masina ca fiind suficient de buna care imi rezolva toate problemele de transport zilnic si care, am mentionat clar, nu produce decat ce produc toate celelalte masini de pe strada din momentul actual, sa zic 20-30% mai poluanta fata de modelel mai noi, dar care nu mai este CU NIMIC altceva in plus datoare mediului (din care provine...) fata de cele noi! Iar cu asta sunt foarte impacat ca nu prejudiciez mai mult ca altii. Si o mai conduc si preponderent in afara localitatii din care plec dimineata si ajung seara. Dar, asa e cand unii tin sa faca bascalie...
  15. Asa ma intreba? Daca tu stii cand a fost ultimul bmw adevarat de ce nu raspunzi, daca simti nevoia sa adaugi ceva? Eu am explicat mai sus impactul foto-voltaicelor; ..unii ori se fac ori nu inteleg ca nu mai putem lasa gunoi in spate ca traim alte vremuri, nu-i asa?! Adica, prea mult gunoi, in vremurile astea.. nu-i frumos si nu e bine - secatuim planeta de resurse! Eu pe asta mizez, adica bat toba, sa priceapa tot omul. (In vest unde stai tu, tu ce stii? Hai spune-ne si noua..) In rest, dati inainte cu misto-urile, ca a-ti gasit persoana.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.