Jump to content

bimmer90f30

Contributors
  • Posts

    7833
  • Joined

  • Days Won

    79

bimmer90f30 last won the day on October 5 2023

bimmer90f30 had the most liked content!

About bimmer90f30

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    nicht gesagt...

Previous Fields

  • Masina
    E90, F48

Recent Profile Visitors

27077 profile views

bimmer90f30's Achievements

  1. Eu sper ca nu. Ca sa nu credeti ca incarcatorul modelului discutat o sa se strice prea curand, am cautat si pun aici si pentru altii fisa tehnica a diodei care se ocupa de curentul necesar incarcarii bateriei; rezista pana la 175 de grade - in jonctiunea ei.. adica aproape dublu. https://html.alldatasheet.com/html-pdf/83106/IRF/30CPQ100/47/1/30CPQ100.html Bine, o sa intrebati de ce am demontat incarcatorul? Pentru ca am avut altul aproape la fel de bun dar care a "crapat" dupa vreo 5 ani in care l-am folosit mult mai rar. Ce a crapat in el? S-a umflat un condensator electrolitic. Asteapta sa fie inlocuit, adica eventual reparat. Functional la fel de cald la interior.. Mai e un condensator nepolarizat pus pe filtrare, la alimentare incarcatorului pe 220V care nu e pe nici un radiator.. (nici nu exista asa ceva..) se incinge tot la 90 Celsius, e verde rotund, plat, si e in colt.. O sa ma postez aici, cum am zis, despre cum se incarca si descarca o baterie veche Varta, de 90Ah (candva..) si cel mai important, ce masuratoare si daca e reala.. pentru ca o sa fac si un test sa o pun pe masina cu 2-300Ah incarcati in ea.. sa vedem daca porneste motorul diesel rece.
  2. :offtopic: Atat stiai @Ciprian01? Care sa motivul pentru care nu explici prea multe ; sa nu ramana descoperite lacunele? ..In rest, numai de bine despre altii, "nu-l baga in seama.." pe cutare.. Cred ca si eu si tu si multi altii au aflat multe de la @FiveThreeFive de cand intram pe aici.. (nu de la mine, nu de la mine); iar eu am luat doar pozitie fata de cei care risca sa NU aprecieze ceea ce altii explica. Pai de ce nu a mers direct la chatgpt..? Ai putea explica de ce a trebuit sa iei partea vreunui judecator!? Atat. ..tu cu, cine te certi!? Ca nu vad sa iti fi replicat cineva intre doua postari.. Normal ca asa ar fi de procedat.
  3. Iata mai jos topicul care am promis sa il fac in urma experientelor si intelegerii comportamentului unei baterii, dar nu doar bateriei din topic. Voi reveni in topic cu un alt raport al unei alte baterii Varta ce a fost pe masina mea cam 4-5 ani, timp in care din greseala am descarcat bateria sub 10V, tensiune nepermisa unei baterii din acid sulfuric! Asta scurtandu-i viata in sens capacitiv.. Descarcarea bateriei Bosch a inceput la 10 dimineata folosindu-se un bec de 12V, 35W, curent de descarcare de 2.9A, masurat de o clema de curent 3.1A. Descarcarea a inceput la 98%, nivel indicat de testerul ANCEL si stare de sanatate (SOH) 91%. Dupa o ora de descarcare ANCEL indica incarcare 91% si 709Ah capacitate de pornire. Dupa 3 ore ANCEL indica 66% nivel de incarcare si 691Ah capacitate de debitare curent. Dupa inca doua ore, la ora 16, ANCEL indica 56% incarcare si 681Ah capacitate totala de pornire. La ora 17 ANCEL indica 38% si 661Ah ramasi. La ora 18 mai putea 31% si 648A. ...probabil putea porni motorul dar foarte probabil si placile bateriei ar fi avut de suferit, asa ca nu am vrut sa experimentez pe baterie noua.. Poate alta data. Incarcarea s-a inceput dupa jumatate de ora de stabilizare interna a bateriei cu un curent putin peste 7A, dat de CTEK msx7.0. Spre socul si surpriza mea, cel putin, doua zone in interiorul incarcatorului se incing la 90 de grade. Sunt sigur ca pot tine 1, 2, 3 ani dar probabil nu mai mult. Ceva o sa cedeze mai devreme sau mai tarziu. Pozele atasate vorbesc de la sine. Dupa cum se poate vedea in pozele 24 la 28 temperatura de pe unul din radiatoare a ajuns LEJER la 92 grade Celsius! Si vreau sa zic ca va sta la 90 de grade cat timp incarcatorul v-a "impinge" in baterie 7A; adica ore pentru o baterie descarcata pe jumatate. Singura posibilitate de a reduce temperatura la una rezonabila este ventilarea fortata. Bine asta e solutia gasita de mine pentru banii dati pe asa incarcator. In privinta "indicatorului" ales de mine sa imi indice STAREA DE INCARCARE ca si capacitate a bateriei, pe mine unul ma satisface in totalitate pentru banii dati. Urmareste cat se poate de bine starea de descarcare-incarcare a bateriei, lucru care nu poate fi facut si analizat de nici un alt dispozitiv instalat pe masina sau incarcator. Nici nu cred ca exista incarcator comercial care sa faca asa ceva, pentru ca nu isi gaseste scopul in general, decat daca esti in afacere cu baterii.. Revenind la incarcatorul nostru cel mai cel.. in isntructiunile cu, care a venit nu scrie niciunde ca acesta estimeaza capacitatea bateriei incarcate sau descarcata. Daca voi aveti alte informatii mai oficial scrieti aici. ..Ce spune manualul despre reconditionare este ca reconditionarea sa fie facuta o data pe an cand baterie este mult descarcata, iar asta se poate face doar pentru bateriile pe acid sulfuric, nimic despre AGM.. Cred canu face decat o incarcare prin plusarea curentului in baterie pana la 15.8V si 1.2A dupa care revine la 13.6V. Fenomenul de plusare a curentului se intampla in ultimul stagiu cu, curent variind intre 2-7A la 14.7V. Folosirea programului de reconditinare, zic ei, poate stresa intern electronica incarcatorului. La temperaturi mai mari ambientale incarctorul ajusteaza automa curentul incarcarii, adica intre in auto-protectie. Daca sunt intrebari puteti sa le puneti. Raspund in masura in care stiu. (Din pacate pozele atasate nu au putut fi intoarse drept sa poata fi vazute cum trebuie pentru ca windows e cam prost si nu arata pozitia reala a unei poze..) Inspirat din alta discutie despre baterii:
  4. Zi, zau.. si te cred. De manipularea vremii ai auzit, esti la curent cu asa ceva. Iti spun eu, e complet dezgustator ce a ajuns rasa umana sa faca.. iar asta in competitie cu China desigur. ...Ce incalzire globala... cand omul e pe cale sa schimbe curentii de aer ai Pamantului prin interventiilor lui.. https://www.scientificamerican.com/article/can-we-control-the-weather/ https://edition.cnn.com/2020/12/03/asia/china-weather-modification-cloud-seeding-intl-hnk/index.html Din anii '90 au inceput manipularea vremii! Ce rost are sa vorbim de incalzire globala cand altii (adica, ai de au bani si influienta) vor ploaie in parti unde probabil AR FI TREBUIT SA PLOUA, dar nu se mai intampla, ca aerul are deja ALTA CALITATE (..in zone urbane de exemplu..) alta densitate, alta umiditate../ Ce, convectie naturala.. cand omul intervine in atmosfera Pamantului?!?? Despre ce incalzire globala mai vorbim? https://www.bbc.com/future/article/20160720-the-pilots-who-make-it-rain "Hygroscopic cloud seeding, which was developed in South Africa in the early 1990s, involves dispersing water-absorbing salts (a mixture of sodium, magnesium, and potassium chlorides) into parts of clouds; the salts then collect water vapour and grow bigger and faster in size before falling as rain." BLEAH.. Daca (tu) vrei soare si caldura insuportabila pentru ca sa ti se incarce masina sau tableta... peste 5-6 ore tragem o racheta si adunam nori sa ploua.. si tot asa.. si ne mai miram de ce ni se intampla??
  5. Se vede fragezimea mintii care spune asa ceva. Asa e nu avem nici o sansa, stiu prea bine, dar nu pentru ce zici tu, in nici un caz. Pentru ca aia care stiu cum stai lucrurile au trait in alte vremuri. Iar cand vorbesc nu sunt crezuti de astia mai "proaspeti" ca tine la minte, din astia carora li se ia mibtea cu blitz-ul si cu gadjetu care face si drege... ... Vremuri care au fost si sunt conduse de ban, si profit nu bun-simt, in nici un caz! Si vor fi conduse tot de ban. Punct.
  6. Asta imi spune tot, fara suparare: "Apropierea de sezonul de vară, în condițiile în care avem și un vânt bun în aceste zile.." adica vine din cat timp e vant si soare.
  7. Problema ta e simpla (chiar daca o sa constati singur ca nu ai ce face, decat sa "joci" (jucam) cum se canta/ ..trebuie schimbat sau curatat bec, daca stii cu, ce si unde.. acel rezervor si/sau accea pompa/injector sau ce o fi. Right to repair este un drept pentru care NOI UTILIZATORII TREBUIE SA LUPTAM.. ca sa intelegi exact ce trebuie inteles. Nu este vreun drept care se primeste mura in gura zilele astea si cele ce vin! Asadar, daca esti in cunostinta de cauza, problema ti-o poti rezolva desigur, dar asta inseamna zilele astea sa fii realist si sa cunosti, ..sau sa stii la ce sa te astepti de la un anumit model de masina, ce probleme ar putea avea.. si luate toate masurile preventive, incluzand finaciar sa poti aborda problema mult mai usor cand apare; pentru ca sigur va aparea!.. Asadar din pacate asta este costul intretinerii un BMW zilele astea iar de asta nu scapi decat daca schimbi marca si treci la alta cu problemele ei.. Stai legal si schimba ce trebuie schimbat si asta e. A, bravo ca ai intretinut-o ca la carte. Acolo unde s-a intretinut cu lichide schimbate, nu se va strica; iti spun eu care intretin 3 masini. Cati km are masina, pentru a sti toata lumea?
  8. Poate un schimb de ulei in grup ajuta la diagnostic. Apoi, mai fa o inregistrare dar mai lunga preponderent cu zgomotul la viteza aia mica. Bine, pana se incalzeste, cum parca zici.. Zgomotul e pe accelerare sau si pe liber? Topicul e bun pentru ca nu cred ca a mai avut careva asa problema.. iar tu pari dispus sa o iei metodic, deci sa afli ce a fost. Succes!
  9. Baiete, ai primit cel mai bun raspuns posibil PENTRU SITUATIA IN CARE ESTI. (..Nu te pune in situatia in care aparent stii ceva dar de fapt esti pe drumul de a afla ce prostie ai facut) O reactie ca, cea citata nu face pe nimeni altcineva decat sa iti ignore problema, chiar daca poate ar avea un raspuns. Subscriu in totalitate la ce ti-a spus @FiveThreeFive.
  10. Nu stiu daca asta este cel mai bun sfat pentru ca, canicula, vara e mai mare in orase decat in afara lor. Spui asta pentru ca vitezele cu, care merg masinile sunt mai moderate sau pentru ca o anvelopa all-season se adapteaza tocmai caldurii mai bine oraselor? Eu consider ca un all-season este o alegere buna daca nu te stii un sofer ce isi asuma prea multe (adica risca destul de mult in actul conducerii) cand conduce.. Eu sunt unul din aia care de ani de zile pune all-season pe axa motoare.. iar pe cealalta de vara. Si pot spune ca m-am bagat in situatii cand cauciucurile care le am mi-au salvat masina.. (nu merg tare in general, la drum intins, dar curbele nu le iau deloc moderat... nu iminplace sa reduc viteza pe curbe; ma stiu un sofer atipic.. si ca atare stiu ca stresez cauciucuri..) Pe de alta parte, probabil si "natura" masinii conduse, diesel vs benzina, poate impinge stresul pe cauciucuri mai mult in cazul motoarelor pe benzina. Adica un 163cp diesel nu se compara cu un 250-300cp la roata... Sunt destul de multe de considerat ca sa credem ca doar caldura sau frigul.. influienteaza un all-season. Eu as scoate un all season iarna si as pune dedicate pentru iarna. Pentru ca iarna e mai surprizatoare la franari de urgenta pe zapada batatorita.. De ce trebuie sa stiu eu ce ai spus tu?
  11. Pai cum sa nu fii multumit daca ai luat dedicate fiecarui sezon extrem!? All-season n-are cum sa satisfaca.. decat daca le pui langa alte all-season..
  12. Deci daca ar fi dupa tine cei care stau la bloc (zilele astea marea majoritate ce locuiesc in oras. ) si aproape sigur fie nu au loc de cauciucuri fie de set de roti de iarna/vara in plus.. CE LE SUGEREZI ACELORA, intreb eu? Sa nu mai foloseasca masina iarna sau vara!? Eu imi pun toata increderea in all-season, ca sunt cat se poate de "destepte" sa fie legale. Iar de diaparut nu vor disparea ci dimpotriva sunt sanse sa devina poate chiar populare. Nu inseamna ca tu nu ai dreptate. Doar ca ai impins subiectul la un extrem ne-necesar. Analiza din linkul postat intareste ce am spus: https://www.driving.co.uk/car-clinic/consumer/all-season-tyre-test-a-better-option-than-summer-and-winter-tyres-for-year-round-safety/
  13. Deci tu ai avut Goodyear de vara si Goodyear de iarna si nu ti-a placut Michelin Crossclimate (sau all-season)?
  14. Eu cred ca lucrurile's mai complicate decat atat, ca Cina invadea piata americana... sau care o mai fi ea. Bine, aici nu intra in calcul (ma scuzati) "unii" care cumpara eletrocare chinezesti.. Deocamdata statal Cina nu e privita bine pentru ca are prea multi dracusori in masinile lor care spioneaza vestul (vezi Huawei..) adica tot pe americani, englezi - rivalii lor ancestrali. Asa ca de ce sa ma tem? Mai e cineva de acord cu mine? Hai macar pe tema asta...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.