Salut tuturor, In primul rand tin sa specific ca sunt incepator in brand-ul BMW, masina in cauza fiind primul BMW pe care l-am condus si de care m-am lovit! Detalii masina: BMW E90 318i an 2006, cutie manuala, motor N46, 180k km Acum aproximativ 2 luni masina a inceput sa faca urmatoarele probleme la inceput rar, dupa, cu trecerea timpului tot mai des: uneori nu pornea la prima cheie iar cand pornea intra in modul avarie si limita turatiile la 3000, se oprea motorul la relanti la semafor, sarea uneori turometrul cu 300-400 RPM atat in mers cat si la relanti. Problemele am inteles ca sunt specifice sistemului valvetronic. Am avut urmatoarele erori pe tester: 2B5C Crankshaft Sensor 2A67 Valvetronic internal fault 2A88 VANOS exaust 2A6B Valvetronic power limitation servomotor Am schimbat motorasul VVT si garnitura (OEM BMW), cu toate ca simptomele s-au ameliorat foarte mult tot au mai existat momente rare in care intra sau pornea in modul avarie limitand turatiile la 3000. Singura eroare pe tester care a ramas a fost "2B5C Crankshaft Sensor". Intre timp observand ulei pe blocul motor sub valva solenoidala de pe evacuare (cea de jos), am dat ambele valve jos si le-am curatat, cea de pe evacuare nu mai avea o-ring absolut deloc, efectiv s-a evaporat, nu-mi dau seama cum a putut sa dispara complet o garnitura... La montare le-am inversat intre ele, cea de pe evacuare am pus-o pe admisie si viceversa. Intre timp am facut si revizia (Motul Specific LL-04 5W40 si filtre Mann), eroarea cu "2B5C Crankshaft Sensor" a disparut complet, nu am mai avut nici-o problema cu turatiile in schimb apare o eroare constant "2A83 VANOS intake" fara sa mi se aprinda martorul cu "check engine" in bord. Tinand cont ca este prima oara cand ma lovesc de valvetronicul de la BMW intrabarile si nelamuririle mele sunt: Cum poate sa afecteze o revizie (facuta la 11500 km) in principal uleiul si filtrul banuiesc eroarea de pe senzorul de turatii? Cum afecteaza comportamentul masinii si motorul in sine eroarea "2A83 VANOS intake" tinand cont de faptul ca nu este aprins niciun fel de martor in bord iar in mers nu am sesizat vreo scadere de performanta sau de putere a motorului?