Jump to content

RobertAdrian

Members
  • Posts

    9
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Giurgiu

Previous Fields

  • Masina
    BMW 320D, 136CP, 2000

RobertAdrian's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

0

Reputation

  1. FSU, final stage unit, intr-adevar la asta ma refeream si din cate stiu si eu controleaza STRICT ( cum spunea si colegul de mai sus) turatia aerotermei, nu stiu daca poate influenta cu ceva functionarea electroventilatorului si personal ma indoiesc... Totusi ar trebuii sa fie o solutie sa il fac sa functioneze normal ( adica sa se opreasca) fara sa apelez la varianta old-school cu buton care ar fi ultima si ultima solutie pentru ca nu mi-ar placea deloc
  2. La modelul acesta de masina senzorul de temperatura e montat pe chiulasa, sub admisie ( la alte masini, ex: vw, audi, intr-adevar exista o termocupla pe radiator) si mie mi s-a parut ciudat dar nu exista nimic pe radiator, nici pe bmwfans.info nu am gasit nimic, si in privinta electroventilatorului l-am schimbat pentru ca modulul vechi de pe el era topit (probabil din cauza functionarii continue) si din ce am gasit pe net modulu nu se schimba separat, doar tot ansamblul. Credeti ca ar fi din cauza piesei cu tepi?
  3. Salut, multumesc pentru raspunsul prompt, stiu ca piesa cu tepi ar influenta turatia ventilatorului de la clima , din interior, si la mine sigur e defecta pentru ca uneori am variatii de viteza ale acestui ventilator , dar oare sa aibe treaba si cu electroventilatorul?
  4. Buna seara, Imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie sau daca deja problema s-a mai discutat dar eu nu am gasit nici o modalitate de a rezolva problema si credeti-ma ca am cautat ceva timp, ceva metode am gasit dar nici una nu m-a ajutat , deci , astea fiind spuse sa va prezint problema mea : Problema a inceput undeva toamna trecuta , conduceam in Bucuresti intr-o zi destul de calduroasa si foarte mare aglomeratie cu clima pornita , nu am sesizat nici o problema in timpul mersului , la un moment dat am oprit intr-o parcate si grabindu-ma , nu am observat ca am electroventilatorul pornit, cand m-am intors la msina dupa vreo 2 ore am observat ca bateria era moarta , am pornit masina cu ajutorul unui alt sofer care a avut bunavointa de a ma ajuta si la urmatoarea oprire , in parcarea unui hypermarket , am constatat ca electroventilatorul era pornit cu toate ca eu aveam cheia in buzunar ( initial m-am gandit ca era motoul prea incins si inca se raceste ) m-am intors la masina din centrul comercial si surpriza , iar bateria "moarta" , am deconectat mufa de la elctroventilator , s-a facut liniste si am plecat spre casa. Din cercetarile mele de la data respectiva eram 100% ca de vina ar fi modulul de la elctroventilator pe care l-am desfacut si intr-adevar era ceva prajit in el . Dupa toate astea a venit perioada rece a anului si nu m-a mai interesat problema electroventilatorului . Acum o saptamana m-am apucat de revizia de primavara a masinii hotarat printre altele sa rezolv si problema cu electroventilatorul , procedand astfel: -am cautat pe net un electroventilator identic si l-am comandat (second-hand) , l-am montat pe masina si acelasi rezultat , cum puneam mufa mergea continuu , l-am trimis inapoi si dl. respectiv , serios fiind s-a oferit sa imi mai trimita unul , l-am montat si pe acesta si aceeasi problema , l-am trimis inapoi , am incercat altul si la fel , dupa care am renuntat. - vazand ca nu reusesc sa fac nimic m-am hotarat sa cumpar electroventilator nou (deloc ieftin) , l-am primit dupa 2 zile , montat pe masina si aceeasi problema , cum pun mufa merge continuu la turatie maxima - am inceput sa fac masuratori , rezultatele fiind : - intre cele doua fire groase din mufa (+) si (-) am 12v permanent si cu motorul oprit , si cu el pornit (ceea ce am citit ca ar fi normal ) - intre firul subtire (de semnal) si (-)-ul din mufa am 0V cu motorul oprit si 5,4V cu el pornit ( de unde cred ca e si problema mea , am citit ca ar trebuii sa am 12V cu motorul oprit si sa scada progresiv cu cat se incalzeste motorul dupa ce il pornesc , iar la 5,4v-5,0v ar trebuii sa functioneze la turatie maxima ceea ce se intampla) - am masurat continuitatea firului de semnal (negru+verde) de la mufa pana la ECU si este OK , nu este intrerupt) - am schimbat senzorul de temperatura al lichidului de racire , cel situat sub galeria de admisie , pe _chiulasa_ , cu unul nou si nici o schimbare - am demontat si senzorul de presiune de pe butelia de freon (citisem ca e de ajuns sa ii scot mufa si daca ar fi el de vina ar trebuii sa nu mai functioneze continuu electroventilatorul) dar nici o schimbare , l-am comandat si pe acesta nou si o sa il primesc maine dimineata Acum intrebarea este, daca nici asa nu se rezolva problema , ce oare ar mai putea sa fie ? Deja masina asta incepe sa imi scoata peri albi Multumesc anticipat
  5. Masina mea merge tot rau in continuare , fostul proprietar mi-a spus ca are avansul pompei de injectie mai mare decat ar trebuii, imi puteti recomanda pe cineva cu un tester bun si/sau un baiat/service care sa se priceapa bine la reglarea acestuia (pus la punct) , precizez ca masina porneste perfect la sfert de cheie fara nici o emotie dar in continuare simt aceasta lipsa de putere pana in 3000 rpm , poate fi o cauza si avansul pompei de motorina? ca sa fac o comparatie (poate nu foarte potrivita) inainte de aceste BMW 320D am condus cam 1 an de zile un fiat grande punto coupe motor 1.3 multijet de doar 90 de caluti si mi se parea mai sprinten decat asta . Ce ma mai sfatuiti sa fac?
  6. Catalizatoarele nu le-am verificat, astazi dupa schimbarea electrovalvelor si a rezervorului de vaccum , am demontat racitorul de gaze care in partea dinspre EGR era obturat cu o tablita subtire , l-am dat jos l-am curatat ( am inteles ca unele au pasla in interior, dar al meu avea niste elementi rotunzi de fier pe care era multa calamina , banuiesc ca din cauza ca sistemul EGR era anulat) am montat tot la loc si surpriza, masina functioneaza mult mai bine , nu stiu cine si de ce ar fi anulat EGR-ul dar banuiesc ca tot din cauza electrovalvei care nu era functionala si decat sa dea 300 RON pe una a preferat sa anuleze aceasta componenta care eu m-am gandit ca daca inginerii BMW au pus-o pe motor are si ea un rol... daca tot aveam capacele motorului desfacute am vrut sa curat si admisia dar surpriza :frantics: fostul proprietar probabil a strans prea tare unul din suruburi si acum se invarte in gol, nu pot nici sa il scot , nici sa il strang, oare exista o solutie sa il dau afara fara sa il tai ? am incercat sa il ridic cu o surubelnita si in acelasi timp sa desfac cu cricket-ul dar fara succes . As vrea sa curat galeria de admisie si intercooler-ul. Voi ce ziceti , merita inca o zi de munca pentru asta?
  7. Am schimbat si convertoarele de presiune (electrovalve) si bidonasul de vacum si toate furtunasele de vaccum , si problema persista , singura diferenta este ca masina "trage de rupe" numai cand vrea ea , cand nu vrea e la fel ca la inceput dupa care isi revine iar si tot asa...
  8. Salutare tuturor! Ieri am schimbat toate furtunasele de vaccum , am gasit calitate mai buna doar topran, made in germany la dimensiunile specificate de producator 3.5x2.0 , cele vechi pareau cam uzate si scria pe ele "universal hose" schimband furtunasele am constatat urmatoarea problema : - furtunasul care intra in rezervorul de vaccum face vaccum dar nu foarte tare (nu stiu cat ar trebuii) , daca il pun pe limba sau pe mana simt vaccum-ul dar nu foarte puternic, ma gandesc ca acel rezervor are o supapa ceva in el pentru a face presiune mai mare trimitand-o spre convertorul de presiune de la turbina - la iesirea din acel rezervor nu am vaccum deloc si m-am gandit ca acesta ar fi defect si nu ar comanda convertorul cum trebuie - am comandat un rezervor de vaccum si 2 convertoare de presiune (electrovalve) care vor venii azi , sper sa se simta o imbunatatire dupa ce le voi schimba - am pus un furtun mai lung in turbina si am incercat sa fac vaccum cu gura , tija de la geometria variabila miscandu-se foarte usor si fara sa "agate" pe toata cursa sa , de aici concluzionand ca aceasta ar functiona fara probleme Daca nici dupa aceasta operatiune nu va functiona normal , ma gandesc ca am o problema cu pompa de vaccum , dar am frane foarte bune si in plus clapetele acelea de la radiator care sunt tot pe vacum din aceeasi pompa functioneaza fara probleme . Voi ce spuneti?
  9. Buna ziua tuturor colegilor de pe acest forum! Mai intai de toate , imi cer scuze moderatorilor pentru ca am deschis un topic nou despre o problema care s-a mai discutat ulterior , dar as avea nevoie de cateva sfaturi din partea celor care s-au mai confruntat cu aceasta problema. Am achizitionat acum aproximativ o saptamana un BMW E46 2000 diesel , an fabricatie 1999 , am fost foarte entuziasmat de aspectul masinii , fostul proprietar spunandu-mi de la inceput ca masina nu trage asa cum trebuie, am facut o tura cu ea si nu mi s-a parut ca ar avea o problema foarte grava ( precizez ca sunt pentru prima oara proprietarul unui autoturism BMW , pana acum detinand Audi, VW, Volvo , Fiat etc) deci nu prea stiu cat de bine ar trebuii sa "traga" aceasta masina dar totusi pentru 136 de cai ai sai mi se pare foarte lenesa , puterea fiindu-mi oferita in general din cate am observat peste 3000 de turatii , in rest sub aceste turatii trebuie sa cam trag de ea pentru o depasire, de exemplu. Problema se manifesta in felul urmator: -cand pornesc masina pentru prima oara uneori trage bine , adica pot pleca cu demaraj si simt ca pedala de acceleratie reactioneaza cum trebuie , alteori nu pot face acest lucru si simt lag in pedala - la drum simt aceasta lipsa de putere la turatii cuprinse intre 2000-3000 rot/min Bun, am inceput sa citesc fotumuri peste forumuri si am invatat cate ceva din spusele altor posesori de BMW cu aceeasi problema , si totodata am inceput urmatoarele operatiuni la masina mea : - am incercat sa scot mufa debitmetrului de aer , dupa ce scot aceasta mufa observ o imbunatatire a comportamentului masinii care se mentine cateva minute si dupa introduce mufei la loc , am desfacut debitmetrul de tot si l-am curatat cu spray-ul special pentru debitmetre de aer., cu debitmetrul desfacut si cu acel "tub" care duce la turbina dat jos , am reusit sa ajung la axul turbinei si am miscat de el , aceasta aratand ok , fara joc si foarte curata - am curatat senzorul MAP ( cel de pe admisie) care nu parea a fi murdar - am curatat EGR dar dupa aceasta operatiune am constat ca masina are EGR anulat , are o tablita lipita cu silicon intre radiatorul de racire gaze de esapament si teava de fier care se prinde in EGR , deci operatiunea aceasta am facut-o degeaba presupun - am inspectat vizual furtunele de vaccum si nu am vazut nici o fisura , dar cu toate acestea intentionez sa le schimb pe toate, am intelesc ca trebuie furtune cu diametrul interior de fix 3.5 mm si nu as vrea sa cumpar din astea ordinare ( daca ma poate ajuta cineva cu un cod pentru GATES sau ceva OE as fi recunoscator) - am verificat tot vizual tija de la geometria variabila , si aceasta se misca ok ( zic eu) Acum astept parerile dvs si sunt recunoscator tutoror membrilor care incearca sa ma ajute macar cu un mic sfat si as mai vrea sa stiu unde gasesc mufa OBD la aceasta masina ( am verificat sub volan si am doua capace de plastic dar sub nici unul nu gasesc aceasta mufa) detin o mufa de diagnoza ELM 327 si as dorii sa stiu daca este compatibila cu acest model de masina sau daca un user din Giurgiu sau Bucuresti ma poate ajuta cu o diagnoza , raman dator cu multe beri Am uitat sa precizez ca fostul proprietar mi-a mai spus ca avansul pompei de injectie este putin cam mare si din cauza asta motorul este mai zgomotos decat la alte 320 , spunandu-mi ca a incercat sa desfaca surubul pompei pentru al regla dar fara succes , si va mai rog sa imi recomandati un service capapil sa faca acest lucru.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.