Buna seara , Recent am achizitionat un Bmw 316i , din 1999 , motor de 1.9 , 77 kw , acum aproximativ o saptamana m-am trezit cu un zgomot puternic si ascutit asemanator cu un fluierat , sau cu un rulment de alternator defect/uzat sau mai pe romaneste un "schilait" , sunetul apare numai dupa ce temparatura motorului ajunge la 90 grade si se aude atat in relanti cat si in turatie , practic te ia durerea de cap daca stai langa masina de tare ce se aude . Am inlaturat cureaua de la alternator cat si cea de la compresor , insa sunetul persita , deci am eliminat cele doua role intinzatoare , alternatorul , pompa servo , compresor ac etc. Alalteri am demontat cutia de viteze , puteam sa jur ca problema clar vine de la rulment de ambreiaj , desi intra perfect in viteze , insa in momentul cand te dadeai cu urechea langa cutie , in zona kitului de ambreiaj era atat de clar ca de acolo vine sunetul, am constatat cu stupoare ca rulmentul nu uruia gram , ce sa mai zic de "schilait" , placa de presiune era foarte buna si discul putin uzat iar volanta fara gram de joc sau uzura la ochi, am fugit repede la dezmembrari , am luat o cutie second si un kit de ambreiaj nou pe Luk dar fara volata (volanta este cu masa dubla ) si am luat si rulmentul de pe arbore,un amarat de 6002 pe FAG , pana aici toate bune , am zis ca dau lovitura si gata am scapat de zgomot , insa azi in timp ce faceam niste probe ... dezastru , acelasi sunet nenorocit de-mi termina creierul . Va rog daca v-ati mai lovit de aceasta problema ajutati-ma !!! Ma gandesc sa iau si volanta , desi nu am vazut-o deloc uzata , poate acel sunet sa provina de la motor ... mai precis de la arbore ? Nu am probleme cu ungerea la masina , motorul se aude perfect , uleiul nu are nici 1000 de km , nu am masurat presiunea ce-i drept , nici martorul de la ulei nu ma atentioneaza in bord ... OARE CE-I ?