Jump to content

catar

Members
  • Posts

    6
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Mures

Previous Fields

  • Masina
    BMW E60 530D (M57) 2004 manual

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

catar's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

  • Reacting Well Rare
  • First Post Rare
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In Rare

Recent Badges

0

Reputation

  1. Si eu m-am gandit initial ca poate nu ar trebui desfacut TOT motorul, ci doar in anumite zone (asa cum ziceati si voi, cuzinetii de la biela. Pentru cuzinetii de la arbore trebuie dat jos arborele, deci evident se desface TOT). Dar e posibil ca el sa desfaca 2 biele, si culmea alea sa fie ok, si uzura sa fie in celelalte (suna stupid dar cine stie...?). Si atunci mai bine ar desface la toate cele 4 biele. Dar (din nou "Dar"), daca uzura nu e de acolo? Poate e de la pompa ulei, sau distributia poate freaca in ceva (desi atunci intr-adevar, ar trebui sa se auda si alte sunete), etc... Ceea ce incerc sa zic este ca daca desface "partial" ii posibil sa nu gaseasca un indiciu, si atunci tot trebuie sa desfaca "total", si atunci de ce sa nu desfaca "total" din prima ...? O alta pista de investigatie ar fi sa zicem: ok, nu se desface (inca) TOT motorul. se face o analiza a acelei pilituri, ca sa vedem ce fel de metal e sau ceva de genul, astfel incat sa vedem daca acel metal provine de la o piesa sau alta (dar aici inseamna ca stim ca piesa X e facuta din metalul A, piesa Y e facuta din metalul B - deja imi dau seama si eu ca bat campii aici).
  2. Daca as fi eu in situatia asta, si bugetul mi-ar permite, as desface motorul (si in acel moment s-ar putea observa cauza, adica in ce componenta s-a produs acea uzura care a dat pilitura). Motor second hand e o loterie, mai bine repari motorul propriu (daca se poate face o reparatie), pt ca macar stii ce piese bagi in el. Daca bugetul nu mi-ar permite, as renunta la masina respectiva (vanzare, casare, ii dau foc, etc...) Daca mergi in continuare asa cum e ea acum, cel mai probabil se vor intampla urmatoarele: - asa cum a zis cineva mai devreme, acea pilitura va avea rol abraziv, si va afecta alte componente (care sa zicem ca momentan nu sunt afectate mult, dar vor fi), care vor cauza multe alte probleme. - ok, schimbi uleiul la 1000-2000 km. Se poate intampla una din doua: 1. Componenta ce cauzeaza pilitura s-a uzat pana la un punct, dupa care nu se mai uzeaza. Schimbul des de ulei va "spala" pilitura. Si vei ramane cu un motor functional si "curat", care a ramas cu acea uzura (care poate da consum de ulei etc, dar macar e functional). 2. Componenta ce cauzeaza pilitura se uzeaza in continuare, sau din cauza ei se produce uzura in alta componenta, si atunci schimbul des de ulei nu va "spala", si motorul va ramane "murdar" (sau va spala, dar tot timpul va aparea pilitura noua, si ajungi de unde ai plecat). La un moment dat motorul nu va mai functiona, si cine stie unde te va lasa in drum. Eu sper ca sa fii in cazul 1, care asa cum au zis colegii mai sus, se poate observa dupa schimburile dese de ulei, daca mai ai pilitura in filtru. Dar chiar si asa, odata uzata o componenta, ea va cauza un "dezechilibru" daca il pot numi asa, care mai devreme sau mai tarziu va afecta alte componente (e ca si atunci cand de ex ai segmentii dusi, uleiul cauzeaza fum, si fumul cauzeaza sa se strice filtrul de particule, catalizatorul, etc...)
  3. As adauga la lista si "Verificarea sistemului de esapament". Am avut zilele astea urmatoarea situatie: am dat jos turbina si DPF pt reconditionat/spalat (BMW E60 530d). pentru a avea acces la ele, s-au demontat 2 scuturi de sub cutia de viteze: primul scut e cel de plastic, si dupa el mai este un asa zis scut de metal, care are si rol de rigidizare. dupa ce am pus turbina la loc, mi-a aparut o vibratie, dar doar cand acceleram brusc. Daca acceleram liniar nu se simtea nimic. cauza a fost: cand s-a montat DPF-ul la loc, s-a pus dupa DPF racordul flexibil, etc..., dar intamplarea a facut ca s-au potrivit mai jos decat erau inainte (nu imi explic cum, dar na, asa a fost). cand acceleram brusc, motorul se lasa spre spate (inertia isi face treaba), si racordul flexibil atingea acel al 2-lea scut (de metal), si cauza vibratia. Ca si concluzie, la modul general daca sistemul de esapament are un joc sau o vibratie mai mare, poate atinge undeva in caroserie, si aia sa dea vibratie (la Logan 1 1.6 MPI, vibreaza tevile de esapament de la motor pana la tips-uri de le ia mama dracu', dar sunt pozitionate relativ la distanta de caroserie si culmea, nu atinge nimic )
  4. Nu inteleg ce vrei sa spui cu asta. Mesajul meu (desi recunosc ca prima parte, cea cu M57-turbina/CCV a fost "off topic") a fost menit sa duca spre punctul 3 uzura motor/segmenti. Am si dat ca exemplu alta masina care a avut exact acelasi simptom (consum mare ulei) care l-a reclamat si OP, si cauza au fost segmentii. Dar da, recunosc ca am gresit spunand un truism ca "E46 330i nu are turbina" (evident nu are). De aici si pana la "a bate campii rau" mai este, dar ma rog, fiecare cu parerile lui.
  5. Eu zic sa nu mai schimbi nimic (ca doar dai banii degeaba, adica schimbi inca o data piesa, dar problema e de altundeva, deci nu ai rezolvat nimic), ci sa determini daca ai problema cu segmentii sau nu. Cred ca un "test de compresie" ar putea sa te ajute (sau ma rog, se poate si da jos chiulasa si sa se inspecteze vizual cilindrii, dar asta costa mai mult, si daca tot ai desfacut acolo, mai bine faci segmentarea si gata). La mine segmentarea a costat ~ 2.000 Eur (nu la reprezentanta, la un service clasic), dar s-au schimbat si alte piese (de ex distributia pe lant, etc), pt ca daca s-a desfacut motorul, am profitat de ocazie sa schimb si alte piese, ca cine stie cand voi mai avea aceasta ocazie. Referitor la ulei, nu are rost sa treci de la un ulei mai "subtire" (5W30) la unul mai "gros" (5W40), in speranta ca v-a consuma mai putin cu ala "gros". Parerea mea e ca trebuie rezolvata problema mecanica.
  6. O problema similara am avut si eu la M57 (si la cealalta masina de la alta marca). La M57, simptomul era ca imi curgea ulei pe la intercooler, deci aveam ulei in aerul din intercooler. Dar alte scurgeri (pe la orice alte garnituri) nu aveam. Mecanicul mi-a spus asa: Sunt 3 cause principale pt ulei in intercooler: 1. Turbina scapa ulei pe la lagare, si acel ulei ajunge in partea de "admisie" (sau de compresor) a turbinei, si mai departe merge in intercooler. - la tine nu se aplica asta, pt ca tu nu ai turbina. - la mine, asta a fost problema. 2. Problema la sistemul CCV (care include valva PCV, furtune, dar mai sunt si alte componente in acest sistem). 3. Uzura motor, adica segmenti uzati. La "cealalta masina" nu aveam absolut nici o scurgere, nici din intercooler, nici de la garnituri, de nicaieri. Si imi consuma 1 litru la 1.000 km. Cauza: segmenti uzati. Am schimbat segmentii (o operatiune relativ scumpa), si de atunci (de aprox 4 ani), nu consuma ulei, adica nici macar 100 ml la 10.000 km. Din ce descrii tu (adica nici o scurgere vizibila), asa pare ca si tu esti in cazul 3, segmenti uzati. Dar nu trebuie exclus si o problema la sistemul CCV, adica da, ai pus valva PCV noua, dar nu se stie niciodata, cu calitatea pieselor (chiar si noi) din ziua de azi. Sau poate e alta piesa din acest CCV (nu ma pricep prea bine, dar sigur mecanicul ar trebui sa stie).
  7. O prezenta destul de exotica la noi pe strazi https://www.olx.ro/d/oferta/vand-schimb-bmw-e39-4-4i-v8-m-paket-2002-IDfjqHi.html Sunt sanse mici, dar... stie cineva ceva despre ea?
  8. salut. o parere despre asta? http://autovit.ro/anunt/bmw-seria-3-330-ID7Ghuwx.html#98af8e6938
  9. salut. cum vi se pare asta? http://olx.ro/oferta/vand-bmw-seria-5-530d-f10-ID5je14.html#2a7ab8537e pe mine ma atrage faptul ca pe acest motor, are cutie manuala si suspensie normala (ne-adaptiva), ceea ce inseamna mai putine probleme pe viitor.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.