Daca as fi eu in situatia asta, si bugetul mi-ar permite, as desface motorul (si in acel moment s-ar putea observa cauza, adica in ce componenta s-a produs acea uzura care a dat pilitura). Motor second hand e o loterie, mai bine repari motorul propriu (daca se poate face o reparatie), pt ca macar stii ce piese bagi in el.
Daca bugetul nu mi-ar permite, as renunta la masina respectiva (vanzare, casare, ii dau foc, etc...)
Daca mergi in continuare asa cum e ea acum, cel mai probabil se vor intampla urmatoarele:
- asa cum a zis cineva mai devreme, acea pilitura va avea rol abraziv, si va afecta alte componente (care sa zicem ca momentan nu sunt afectate mult, dar vor fi), care vor cauza multe alte probleme.
- ok, schimbi uleiul la 1000-2000 km. Se poate intampla una din doua:
1. Componenta ce cauzeaza pilitura s-a uzat pana la un punct, dupa care nu se mai uzeaza. Schimbul des de ulei va "spala" pilitura. Si vei ramane cu un motor functional si "curat", care a ramas cu acea uzura (care poate da consum de ulei etc, dar macar e functional).
2. Componenta ce cauzeaza pilitura se uzeaza in continuare, sau din cauza ei se produce uzura in alta componenta, si atunci schimbul des de ulei nu va "spala", si motorul va ramane "murdar" (sau va spala, dar tot timpul va aparea pilitura noua, si ajungi de unde ai plecat). La un moment dat motorul nu va mai functiona, si cine stie unde te va lasa in drum.
Eu sper ca sa fii in cazul 1, care asa cum au zis colegii mai sus, se poate observa dupa schimburile dese de ulei, daca mai ai pilitura in filtru. Dar chiar si asa, odata uzata o componenta, ea va cauza un "dezechilibru" daca il pot numi asa, care mai devreme sau mai tarziu va afecta alte componente (e ca si atunci cand de ex ai segmentii dusi, uleiul cauzeaza fum, si fumul cauzeaza sa se strice filtrul de particule, catalizatorul, etc...)