Jump to content

negue

Members
  • Posts

    77
  • Joined

  • Last visited

negue's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

0

Reputation

  1. Salut! Sensul butonului este de a pacali DDE. Adica e legat pe circuitul releului de alimentare pompa combustibil (din rezervor) si incalzire bujii (e un releu comun). Motivul montarii - capul hidraulic al pompei de injectie este "pe duca" si primele semne sunt date de pornirea grea "la cald". Cand apesi butonul dai tensiune pe circuitul de alimentare care creste presiunea combustibilului in pompa si porneste ok. Injectoarele sunt ok, nu iti bate capul cu ele, va fi o cheltuiala inutila. Sfatul meu este sa incepi sa strangi bani pentru reparatia pompei de injectie. Aceiasi problema am avut-o si eu, ca majoritatea de aici nu am vrut sa cred ca e de vina pompa de injectie, preferand sa ascult diverse sfaturi conform carora era de vina injectorul cu fir, pompa de alimentare, bujiile, diverse releuri, sau nu mai stiu ce garnituri. (am verificat si eu injectoarele pulverizau perfect). Am ales sa remediez problema similar fostului tau proprietar (poate putin mai elaborat ), in sensul in care am montat un releu temporizator pe circuitul mai sus mentionat, care intrerupea circuitul pentru o perioada de timp de 45 secunde (sa nu stau sa apas butonul). Astfel, DDE-ul credea ca motorul e rece si pornea pe harta de motor rece, alimentand cu combustibil si incalzind bujiile. Solutia nu e de durata, masina incepuse sa porneasca destul de greoi la orice temperatura. Eu am schimbat pana la urma capul hidraulic. Acum totul e ok. Spor la treaba! P.S. Pentru toti cei care au probleme cu pornirea, cel putin pe 318 si 325 diesel: - Pornire buna la rece si greoaie la cald = probleme cap hidraulic pompa de injectie. - Pornire grea la rece si buna la cald = probleme pompa alimentare, scapari de presiune (si luari de aer) pe conducte, furtunuri, injectoare, probleme bujii.
  2. Salut! Se poate sa nu fie capul hidraulic (spre norocul tau). Simptomul nu este adecvat, in conditiile in care porneste bine la rece si cald. Inclin sa cred ca este de vina partea electrica (regulatorul de relante) din partea superioara a pompei de injectie (capacul de deasupra corpului pe care vrei tu sa il misti pentru a schimba avansul). De obicei cand se strica acesta motorul tremura la relante, vrea sa moara, scade turatia sau se opreste la aprinderea farurilor sau a altor consumatori, variaza mersul dupa ritmul semnalizarii la relante, etc. Costa mult mai ieftin decat sa scoti pompa si sa o reconditionezi. Poti cumpara capacul si sa il schimbi singur, desfacand doar partea de sus, nu si cea pe care o slabesti pt a regla avansul. Bafta! P.S. Asteptam un semn, sa stim si noi care a fost problema si cum s-a rezolvat.
  3. Eu am acelasi motor ca al tau. Am avut ceva probleme cu injectorul cu fir, cu pompa de injectie (pornirea la cald), si acum imi porneste dimineata la fel ca a ta (cred). Pun contactul de 3 ori cate 15 secunde (se aude cand decupleaza releul pompa motorina +bujii) apoi porneste bine. Mentionez ca anul trecut am schimbat doua bujii care erau arse, dar nu s-a simtit nici o diferenta. Acum toate bujiile functioneaza, motorina ii vine in pompa de injectie, mai am o singura problema de rezolvat (la primavara): sa schimb un o-ring de la pompa de motorina care se poate sa scape si sa imi piarda presiunea de pe circuit. Dupa asta ar trebui sa mearga bine. Tu daca nu ai avut niciodata probleme cu pompa de injectie sau injectoarele si mai spui si ca e verificata de mecanici sa nu aiba scurgeri (nu ca as avea mare incredere in macanici), se poate sa ai o problema cu bujiile (arse). Verifica bujiile ca sa excluzi si problema asta. Spor la treaba si bafta in gasirea problemei.
  4. Senzorul de oxigen (sonda lambda) intr-adevar masoara cantitatea de oxigen din amestecul de gaze rezultat in urma arderii, raportat la mediul extern. Simptomele acestui senzor pot fi multe, dar in principiu, el nu ar trebui (din cate stiu eu) sa mareasca relantiul, ci doar sa comunice DDE-ului problemele de ardere (disproportii intre aer si combustibil) iar acesta va face un nou amestec, pentru ardere optima. Acum, daca arderea este optima (reglata) relantiul ar trebui sa stea la turatia normala. Pe de alta parte, ca sa nu ma mai injure lumea ca scriu din imaginatie, scoateti mufa de la senzorul de temperatura a motorului si o sa vedeti ca, indiferent de temperatura motorului sau temperatura exterioara, turatiile vor creste la aprox. 1000r/m (980), asta pentru ca masina va functiona pe o mapa de siguranta, considerand temperatura motorului rece. Am vazut un caz in care senzorul era, cum am mai spus "obosit" (nu pentru ca urcase la munte) si se intampla sa nu citeasca corect temperatura motorului, la diferite perioade de timp (o data la o luna, sau saptamana, nu era ciclic), iar urmarile erau aceleasi, turatiile cresteau dar functionarea nu era afectata in niciun alt fel. NU admit ipoteza ca la -3 grade C motorul sa nu isi poata mentine temperatura (mai ales ca ai spus ca apa era la 90) si nici ipoteza conform careia aerul la altitudinea de 1400 este atat de rarefiat incat motorul functioneaza dereglat iar sonda lambda citind discrepantele pe evacuare modifica atat de mult functionarea motorului. Am mers si eu la altitudini asemanatoate si iarna si vara si nu s-a intamplat nimic. Turatiile scazand odata cu altitudinea, denota o stransa legatura intre cele doua, dar negasind personal niciun element logic care sa le conecteze, nu pot crede ca a fost altitudinea de vina (presiune atmosferica crescuta + oxigen rarefiat + temperatura relativ scazuta).
  5. Salut! Nu are nici o treaba cu rotile, articulatiile, tampoane , etc. Problema este de la injectie (corpul accelerator din pompa), injector, sau, cum spunea un coleg mai sus, volanta. Bafta!
  6. Salut! In primul rand, nu te precipita in luarea deciziilor. NU desfaci pompa doar pentru ca "ti se pare" ca este relante-ul prea mic. La cate turatii sta? (cu motorul rece iarna, cu motorul cald) Daca nu mai porneste dupa ce sta mai mult timp oprita (in cazul tau mai mult de 12 ore), intr-adevar, se dezamorseaza pompa, ceea ce inseamna ca pe undeva patrunde aer in instalatie (daca ai probleme si vara). Cauzele pot fi multiple. Verifica intai, inainte de pornirea motorului, daca ai aer pe furtunul dintre filtrul de motorina si pompa de injectie. Mai verifica daca ai scurgeri, si pe unde. (in special pompa de injectie, injectorul cu fir (nr 4), furtunele de retur dintre injectoare, filtrul de motorina). Pana la rezolvare, ca sa nu mai omori bateria, incearca sa o pornesti in felul urmator: pui contactul, numeri 15 secunde, il iei. Repeti operatiunea de 3 ori si dupa ce ai numarat a treia oara cele 15 sec. dai pornire. Ar trebui sa porneasca imediat. Bafta!
  7. Salut! O eroare de citire a temperaturii motorului este singura explicatie. Aceasta eroare se poate datora unui condens pe senzor, senzor "obosit", etc. Nu este normal ca o masina care este calda (apa la 90) sa stea cu relante-ul crescut, indiferent de temperatura exterioara, de presiunea atmosferica, sau alte conditii climaterice. Senzorul care orienteaza DDE-ul pe harta de pornire la rece, la cald, sau de functionare citeste DOAR temperatura motorului, NU si preziunea atmosferica, iar temperatura exterioara nu influenteaza functionarea motorului (in conditiile in care nu este sub -25 grade C). Cred ca a fost doar o eroare, si exista posibilitatea sa se repete. Bafta!
  8. Salutari tuturor. Solutie: amestecati in parti egale apa, solutie de curatat geamuri, otet si amoniac(EX:la 300 ml din fiecare, 2 linguri de amoniac). Dezlipiti folia incepand dintr-un colt, apoi inmuiati continuu (frecand cu o carpa sau burete)pe masura ce trageti de folie. Este de preferat (verificat) sa o dezlipiti cu geamul cald (adica intr-un garaj, sau incalzit cu feonul, sa nu fie sub 10 gr C). Spor la treaba. Am folosit solutie si nu pateaza elementele de plastic, iar lipiciul se ia cu tot cu folie.
  9. Hai sĂŁ vedem mai SIMILEA... eu am spus cĂŁ sunteĂži patetici (adica puteĂži impresiona uÂşor, emoĂžionanĂži, plini de patos). Tu ĂŽnĂželegi cĂŁ te jicnesc Âşi alegi sĂŁ mĂŁ asemuieÂşti unor animale sau sĂŁ mĂŁ consideri prost. Eu nu am insinuat cĂŁ tu ai fi unul dintre aceÂşti avocaĂži necĂŁutaĂži sau ĂŽncepĂŁtori (care nu au de ce sĂŁ se supere - vor avea Âşi ei experienÞã cândva, probabil), deci dacĂŁ tu te-ai simĂžit astfel, e doar treaba ta; nu mĂŁ intereseazĂŁ. Nu poĂži sĂŁ nu fi de acord cu mine ĂŽn privinĂža faptului cĂŁ orice om poate câºtiga aceastĂŁ cauzĂŁ, ĂŽn condiĂžiile ĂŽn care cauza va fi identicĂŁ cu multe altele care au câºtigat Âşi care vor fi depuse anexat ca practicĂŁ judiciarĂŁ. DacĂŁ mĂŁ contrazici, te rog sĂŁ argumentezi, mai ales cĂŁ sunt convins cĂŁ mulĂži dintre tinerii avocaĂži nu au idee de meandrele contenciosului administrativ. Nu Âştiu de unde ai dedus tu cĂŁ te consider "penibil" sau cĂŁ eu am o "lipsĂŁ crasĂŁ de cunoÂştinĂže" ĂŽntr-ale contenciosului administrativ, ori cĂŁ cei de aici sunt "cu gura flĂŁmândĂŁ" Âşi se bat cu pumnul ĂŽn "chept". Oi fi tu vreun doctor honoris causa ĂŽn contencios...(Nu te jignesc nici acum...cautĂŁ in dex). Ăn ĂŽncheiere, dacĂŁ tot comentezi ĂŽncearcĂŁ sĂŁ ajuĂži prin construcĂžie aducĂŽnd un aport al experienĂžei proprii. DacĂŁ nu, plimbĂŁ-te cu cercul tĂŁu... Nu te mai obosi sĂŁ ĂŽmi rĂŁspunzi, pentru ca te adânceÂşti ĂŽntr-o mocirlĂŁ ĂŽnjositoare statutului pe care vrei sĂŁ ĂŽl afiÂşezi. Scuze VrĂŁjitorule pentru discuĂžia off topic cu dl Similea, nu obiÂşnuiesc sĂŁ intervin, dar nu am putut digera comentariile contrare, rĂŁutĂŁcioase Âşi neargumentate faÞã de un demers excepĂžional. PoĂži Âşterge comentariile mele, tu sau orice moderator al acestui site. Numai bine!
  10. Felicitari Vrajitorule! ... si multumim mult. Foarte interesanta initiativa ta, cu atat mai mult cu cat este dezinteresata, vazandu-se clar ca nu urmaresti obtinerea unor sume de bani. Smilea si restul comentatorilor... sunteti patetici! Hai sa lamurim toti cititorii... Procedura este foarte buna, iar comentatorii nu pot fi decat niste avocati care isi simt amenintata afacerea sau oameni care daca tot au platit la avocat cred ca vor fi mai convingatori. Un sfat: preluati procedura, faceti toti pasii, cu rabdare (tot atat dureaza si cu avocatii), si cautati practica judiciara (alte cazuri similare care au castigat) si depuneti anexat la dosar. Mai mult decat atat, cautati, dupa cate stiu eu Curtea de apel Iasi a ridicat problema in fata Inaltei Curti de Casatie si Justitie, iar aceasta s-a pronuntat. Invederati instantei aceasta pronuntare care obliga toate instantele la practici similare. Cazuistica favorabila va avea o greutate mare in decizia instantei. Avocatii nu pot obtine mai mult decat voi, avand in vedere ca veti folosi aceleasi documente, aceleasi proceduri, mai mult, fara suparare, avocatii care accepta astfel de dosare sunt incepatori (stagiari) satui de cauze din oficiu, sau necautati. Bafta si spor la treaba! Inca o data felicitari vrajitorului.
  11. Am avut aceiasi problema, imi curgea pe la cele 2 garnituri mari, dintre capac, corpul electric accelerator si corpul pompei. Garniturile sunt ieftine, eu le-am luat de la dieselbosch car service, cca 10 lei acum aprox 2 ani. Se schimba usor, dar trebuie sa ai mare grija cand montezi la loc piesele, si multa rabdare pana reglezi avansul (niscari foarte fine stanga dreapta). Se gasesc DIY care iti explica cum sa reglezi avansul. Bafta si spor la treaba. P.S. Eu le-am schimbat singur si nu am mai avut probleme.
  12. Eu am E36 si am cate un plutitor in fiecare parte a rezervorului (cred ca si tu ai la fel). Cel din stanga (spatele soferului) nu citea tot circuitul pana jos pentru ca era mrdar. L-am curatat si a mers perfect. Acum am probleme cu cel de pe dreapta care, desi l-am curatat nu vrea sa functioneze (l-am masurat si stiu sigur ca el e de vina). Probabil o sa il schimb cu unul s-h.
  13. Salut! Nu poti face nimic pentru a lumina exact ca cele de pe masinile cu volan pe stanga. Exista solutia de a nu mai deranja ceilalti participanti la trafic oprimand o parte din fascicolul luminos (cea oblica ascendenta - care la tine bate spre sus-stanga in loc de sus-dreapta) lipind niste buline abtipild pe faruri. Modelul il gasesti pe net sau la majoritatea masinilor care vin din Anglia pentru ca se pun la vama. Farul va lumina bine, fara partea aceea destinata in special pietonilor, biciclistilor, carutelor, in general obstacolelor de pe marginea drumurilor. Bafta!
  14. Verifica-ti plutitoarele din rezervor. (ai cate unul in fiecare parte). Si eu am avut aceiasi problema, unul dintre plutitoare nu mai citea mai jos de o zona anume si masina credea ca mai are motorina, acul nu cobora mai jos de intrarea in ultima zona marcata (cea in care trebuie sa se aprinda becul). Intr-adevar e f. jenanta situatia, am patit-o de 3 ori pana sa ma hotarasc sa remediez problema.
  15. Salut! Sper ca ai rezolvat problema pana acum, dar daca nu : Incearca sa scoti capacul dintre stergatoare (prins in 3 cleme, fara suruburi), apoi vei vedea mufa in partea stanga (privind dinspre motor). Scoate mufa si verifica daca ai curent cand dai drumul la ventilator, daca nu ai, poate fi de vina siguranta sau butonul, daca ai, e de vina ventilatorul (de regula unul dintre cei 4 carbuni ramane blocat). Bafta la demontat
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.