Jump to content

razvanfatu

Members
  • Posts

    180
  • Joined

  • Last visited

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.lab501.ro

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti

Previous Fields

  • Masina
    BMW 330d E46 sedan

Recent Profile Visitors

3519 profile views

razvanfatu's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

0

Reputation

  1. Rabanne, ai iesit cu 320 turbo fara bara din fata in weekend ? Ca mi-a sarit intercoolerul in ochi, deosebit de suspect pentru un E36 <_<.
  2. La 335i nu mai ai avantajul reviziilor mai ieftine ca la restul de benzinare, costa la fel ca un diesel la intretinere. Fata de 335i insa 335d e cu 2500E mai scump (pe care ii platesti spre 4000E daca iei in leasing), si cu fantastica economie de 2E/100Km (calculat dupa consumul mixt din datele producatorului) rezulta ca diesel-ul devine mai avantajos dupa ce ai facut ... foarte multi Km. Kilometri in care ai fi avut un motor mai puternic, mai silentios, mai elastic si mai nepoluant sub capota daca ai fi ales 335i-ul. Dar deh, "dizelu consuma putin frate".
  3. Sunt convins ca pana la urma incap si 8 persoane, ideea e sa stea relativ comfortabil. Evident ca fiecare are alte nevoi si e posibil ca doua fete de 1m65 si 45Kg sa stea OK in spate cateva sute de km, dar asta e cazul fericit nu cazul general. Nu iau nici cazul meu, care sunt inalt comparativ cu media, insa si daca eram cu 10cm mai scund tot nu incapea un adult de inaltime medie in spatele meu decat chinuit, cat sa mearga pana la primul taxi. Abia seria 3, care e cu 20cm mai lunga, poate fi OK pentru 4 adulti, desi pentru drumuri dese de sute de Km seria 5 ar fi mult mai potrivita. PS: am facut 2000Km in 23h cu opriri decat pentru alimentare/nevoi/mancat intr-un E-Klasse, 4 adulti, si ultimele ore au fost un chin, aveam nevoie neaparat sa iesim afara sa ne intindem. De la "se poate inchide usa" si pana la "incap comfortabil" e o diferenta mare.
  4. E suficient sa ne uitam pe lista de titluri Engine of the Year si sa vedem cat de bun e diesel-ul de 3L de la BMW. In doar cateva cuvinte, "as good as it gets". Dar tot diesel ramane. Intr-adevar motoarele diesel sunt "pe val", se investeste foarte mult in dezvoltarea lor, motivul fiind eficienta termodinamica mai mare cuplata cu situatia mondiala a combustibililor si poluarii. Probabil ca urmatoarele motoare "pe val" vor fi cele electrice, mai ales ca evolutia recenta in domeniul bateriilor deja le permite sa fie vandabile. Dar toate astea sunt motive fade, dictate de calculele de pe hartie, acelasi gen de calcule care ti-ar spune ca un Renault Megane 1.5dci e o alegere mult mai buna decat un BMW cu motor de 3L turbo. Fiecare vede marca BMW altfel. Poate BMW-ul altuia e masina cu prezenta impunatoare care atrage pipitele in fata la Mall. BMW-ul meu e masina lucrata din punct de vedere ingineresc pana in cele mai mici detalii cu gandul de a oferi placerea condusului. Stii de ce la masina pe care vrei sa o iei bateria e in coltul din dreapta-spate al masinii ? Pentru ca tu, atunci cand mergi singur pe un drum virajat si vrei sa te bucuri de masina, stai pe partea stanga-fata a masinii si ii strici balansul perfect de 50/50. Bateria iti va contrabalansa greutatea si raportul optim se pastreaza; nu conteaza ca ea are doar 20Kg si tu ai 100Kg, e pusa dupa axa spate si efectul ei e mult mai important acolo. Launch control-ul de pe M3 permite o alunecare de fix 18% daca nu ma insel. 18 ! Nu 10, 20 sau alta cifra rotunda, ci exact cat au determinat ei ca e ideal pentru plecare optima. Cand platesti pentru detalii de genul asta, care iti fac masina cea mai placuta in condus berlina, nu e pacat sa faci un compromis tocmai la motor ? Ambele motoare puse in balanta sunt cele mai bune in clasa lor, dar clasa Otto e deasupra clasei Diesel. E clasa cu Ferrari, Rolls Royce si Kawasaki Ninja, nu cu microbuze si generatoare de curent. Dar ca sa ma pot duce la culcare, inchei aici. Alegerea e a ta, parerile de pe forum sunt doar niste cuvinte spuse de necunoscuti si pana la urma ce te satisface pe tine cel mai mult ar trebui sa iei. Nu ca a spus cineva pe forum nu-stiu-ce, mai important e sa parchezi masina in fata casei si sa te intorci dupa ce ai facut nici 10 pasi ca sa o admiri sau sa pleci duminica dimineata la o cafea doar pentru a avea sansa de a conduce pe strazile goale. Daca te face sa simti chestiile astea, nu mai conteaza cate grame de CO2 scoate.
  5. johnw, cand ai o masina cu care cheltui 1000E/luna (rate, asigurare, revizii, combustibil, impozit, parcare etc), o diferenta gen 50E/luna in favoarea diesel-ului nu e justificabila. De acord, trebuie sa fim chibzuiti si sa nu aruncam banii aiurea, dar 335i-ul e mai puternic, mult mai sportiv, vibreaza mai putin, ba chiar si polueaza mai putin contrar credintei unora care se uita doar la nevinovatul CO2 si trec cu vederea oxizii de azot si in anumite cazuri si cei de sulf generati de motoarele diesel, mult mai daunatori dealtfel. Da, platesti putin mai mult, insa primesti anumite chestii in schimb, care pot fi apreciate de cei ce cumpara masina cu sufletul sau ignorate de cei ce cumpara masina dupa calculele de pe hartie. Fara cea mai mica urma de subiectivism iti spun (si vezi ca am mentionat mai sus ca am un 330d), diesel-ul e destinat utilajelor, utilitarelor, masinilor care sunt folosite in scop strict practic. Daca faci 50k Km pe an da, poate un motor diesel ar fi ceva mai potrivit pentru ca diferenta fata de un bezinar asemanator ar fi mai consistenta de 50E si poate pentru tine aspectul financiar e foarte important. LeMans e o cursa de anduranta unde conteaza economia foarte mult, iar diesel-istii Audi si Peugeot nu au virtual alti competitori, victoria de acolo nu inseamna decat ca ei pot face motoare diesel fiabile si atat. Fiabilitate si economie da, pentru asta poti lua un motor diesel, insa pentru sportivitate te uiti la exemplele facute sa ofere placere soferului in primul rand si nu sa stabileasca recorduri la pompa de carburant cum fac cei din LeMans.
  6. Cuplul la volanta nu e atat de important, demultipicarile in transmisie sunt diferite la diesel fata de benzina, cuplul la roata e mult mai apropiat. Plus in reprize conteaza o plaja de cuplu cat mai larga, nu neaparat valoarea maxima. Parerea mea de proprietar de 330d E46 @220CP e sa iti iei 335i-ul :). Daca vrei un BMW cu motor puternic presupun ca apreciezi calitatile sportive si presupun ca nu pui consumul pe primul loc, mai ales luand in calcul cat dai pe masina raportat la cat vei da pe combustibil. Desi motorul de 3L inline-6 de la BMW e probabil cel mai bun diesel la ora actuala, ramane un diesel si cand e vorba de calitati sportive diesel-ul e intr-un registru inferior. A, putere exista, livreaza bine (desi lag-ul e frustrant), dar sportivitate nu inseamna atat putere cat raspuns, sunet, usurinta de a lucra inspre limita de sus a turometrului. Iar daca ar fi sa discutam despre consumul din carte al diesel-ului, sunt cateva mentiuni de facut. Consumul extraurban din carte l-am scos la ora 1 noaptea pe Bucuresti-Ploiesti, mers pe cruise-control cu 100Kmh. In mers uzual cifrele sunt cu ~50% mai mari. Acum nu stiu cum se compara asta cu un benzinar de putere asemanatoare, dar avand in vedere ca si benzina e mai ieftina cu 10% decat motorina ar trebui sa apropie mai mult cele doua motorizari din punct de vedere al cheltuielilor de utilizare.
  7. Spatiul din spate e foarte redus, de departe cel mai mic din clasa, ba chiar mai mic decat la masini din clase inferioare gen Ford Fiesta (vina e a tractiunii spate, cardanul si diferentialul scad spatiul interior). Eu am 1m97 si daca imi ajustez scaunul asa cum am nevoie ar trebui sa stea lipit de bancheta din spate, spre deosebire de seria 3 unde mai incape OK o persoana de pana in 1m80. Asta e singurul lucru pe care il am de reprosat dealtfel, spatiul din fata e foarte OK, ergonomia excelenta si te poate multumi atat la mersul prin oras cat si la drumurile din afara. E potrivita tinerilor fara nevasta / copii, care in marea parte a timpului merg singuri sau eventual cu cineva pe locul din dreapta, patru persoane plus bagaje nu vor incapea in ea. PS: Boeing777-300ULR, tin sa te contrazic cu ceva: seria 1 e in clasa cu Golf, Megane si Astra (dar mai important, Audi A3, concurentul real), nu cu Polo, Clio si Corsa asa cum ai zis tu; dimensiunile exterioare o incadreaza asa.
  8. razvanfatu

    bmw 330xd

    Nu vreau sa ajungem la discutii politice, dar Badea e pana la urechi bagat intre fesele lui Dan Voiculescu, plus ca mai e si la moda sa fii anti-presedentie in ziua de azi. Si eu savurez cateodata emisiunile lui, dar pana la om cu coloana vertebrala mai are mult.
  9. Pai in general 4 pistoane = 1 teava, 6+ pistoane = 2 tevi. Oricum cine se pricepe isi da seama ce motor ai, si discurile de frana te tradeaza :twoup:.
  10. Mie imi place mai mult partea cu "pot spune ca in Audi ai senzatia pe care o ai la decolare, iar in Bmw senzatia din filmul The Fast and The Furios" :twoup:.
  11. Arcuri progresive = unele spire au elasticitate diferita decat altele, astfel incat la inceput se vor comprima cele mai moi si cand acestea se ating vor ramane doar cele tari sa se comprime, suspensia avand caracteristici diferite in functie de sarcina. Toate arcurile de strada sunt progresive intr-o proportie mai mica sau mai mare, pentru a spori comfortul in mers normal insa pastrand manevrabilitate buna cand masina e impinsa catre limite. Arcurile cu constanta unica de elasticitate sunt folosite doar in aplicatii bine definite de circuit, acolo unde e foarte important raspunsul ideal permanent si comfortul nu conteaza.
  12. Nu ai mai multa aderenta, ci mai putina putere astfel incat sa nu te apropii de limita aderentei. Toate sistemele electronice inrautatesc performanta pe suprafete cu aderenta buna.
  13. Frumoasa, ce ? Ca pozele cu masina nu mai apar.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.