Jump to content

Bala

Moderators
  • Posts

    8509
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Bala last won the day on October 14 2013

Bala had the most liked content!

1 Follower

About Bala

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ghiroda

Previous Fields

  • Masina
    BMW I3

Recent Profile Visitors

39258 profile views

Bala's Achievements

Veteran

Veteran (13/15)

  • Contributor 2023 Rare
  • Contributor 2022 Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • Collaborator Rare

Recent Badges

55

Reputation

  1. Da. Alea. La fel ca orice browse pe net cand trebuie sa dai 2984798324729 clickuri de ok, asa e si la masina. extrem de aberant
  2. Am vazut parte din clip. Eu clar nu mi-as cumpara PHEV. Dar imi place interiorul. Ma termina psihic acele tablete. Ma enerveaza ori de cate ori ma urc in a mea. Ah si prostia maxima: acel ok pe care il dai cand pleci de pe loc. Nu mi-am dat seama daca e si aici. Daca esti tu, daca esti de acord sa pleci cu masina, daca iti place in masina. Etc. Cretinismul suprem.
  3. Da, impactul nu este nociv asa cum pare. Sunt materiale absolut nomale: Aluminiul - asta gasim peste tot. Se poate recicla Sticla & semiconductorii (tot siliciu), nu se poate recila la modul ca nu se pot recupera celule. Dar poti sparge si topi sticla pentru a obtine altceva. Pe acelasi principiu, ar trebui sa plangem ca avem ciment/beton/gresie care nu se poate recila. La fel e si la panouri. Nu s e pot recicla pt ca materialele sunt atat de banale si iestine inca nu merita reciclarea lor. Daca devine o problema de mediu, se vor putea recicla fara probleme.
  4. Da, un comentariu ajuta insa nu vad tampeniile din articol. Scrie ca scad costurile nu ca iti vin bani. Este o mare diferenta. 1. Ai mai multi consumatori la retea. NUmai in ro ai 50k noi consumatori. 2. Te obliga sa investesti (stiu firme si cetateni) care investesc acum pentru o retea lcoala mai ok. Programe guvernamentale, locale sau private de upgrade a retelelor locale. 3. Atrage si partea cealalta de a produce energia. Deci prin retea se va transfera mai multa energie. Efectul este exponential. Nu stiu inca efectul EV la noi in materie de pret. Dar productia din regenerabile are clar un impact asupra pretului. Pretul instant acum este de 0.15EUR / MWh Live: 22.77% Hidro - 1389 MW 21.61% Eolian - 1318 MW 21.54% Nuclear - 1314 MW 18.54% Foto - 1131 MW 8.13% Cărbune - 496 MW 6.38% Hidrocarburi - 389 MW 1.00% Biomasa - 61 MW 0.03% Instalatii de stocare - 2 MW >60% regenerabil. Daca pui si nuclearelectrica, 80% din productia energica nationala e fara emisie de CO2.
  5. E superba. Si eficienta si perfomanta. Daca ar avea service in Ro sau macar la Budapesta ar fi aur. As trece peste neajunsurile cu lipsa service local.
  6. Si acum urmeaza un val de linkuri, CAPSLOCK mult, text bolduit si lung ca nu e asa. Ca un profesor obscur dintr-un orasel mic din Albania a facut un studiu de 2 ani si este exact invers. Cum ne explicam toate astea ? Acum partea serioasa: m-a adus un prieten de la fotbal cu un nissan ariya acasa. Faina masina! Mult spatiu la interior, antifonata bine. Sistemul multimedia mult peste medie. Interesanta. Pacat ca au anuntat-o acum multi ani in urma si ce e pus pe ea ca baterie&motor nu e chiar ultima generatie.
  7. De ce? Serios intreb. Eu banui ca cei 2 ani vor fi ca o perioada tampon pt ca asa e specificat pe undeva in lege si dupa 2 ani vor veni regulat. Desigur, e doar o parere. Nu stiu sigur.
  8. Eu fac in iunie 2 ani fara facturi la ei. Nu ca mi-as dori facturi dar sa nu vina cu facturi tot la 3 zile ca sa recupereze.
  9. Nope. Nu are nicio autorizare. Clar nu sustin asa ceva. Dar nici nu cred ca te intreaba cineva daca nu ai cabluri atarnate, montat aiurea etc.
  10. E mega stufoasa partea de autorizare dar se poate. Trebuie proiect, acorduri etc. Noi pe strada, la 17 case avem 6 masini electrice. Doi ne-am pus pe gard neavand trotuar. Nu avem nicicare autorizare. Avem si unul cu EV pe o alta strada, cu trotuar nou, strada proaspat renovata. El a chemat pe cineva sa faca subtraversare iar fix la marginea drumului, pe un stalpisor si-a montat chargerul. Pare totul deosebit de ingrijit lucrat. Daa nu ai vedea lumina de la incarcator noaptea, nu ti-ai da seama ce este acolo. Ii scriu acum sa-l intreb daca are acte
  11. Da. Pentru consum mic, nu merita. Daca ai pompa de caldura sau EV, incepe sa merite clar. Eu produc cam 8MWh / an deci aprox 1200 eur / an. Tot atat si consum anual. Bine, trebuie sa tinem cont si de timpul de viata al panourilor care e pe la 20 de ani. Deci ca se amortizeaza in 3 ani sau 6 ani, per total tot scoti banii. Nu mi se pare sa merite pompa de caldura. Am trase toate. Trebuie sa pun doar pompa. As merge pe apa-apa care am inteles ca ar fi pe la 15k eur. Aer-apa nu pare deosebit de eficienta mai ales daca da un frig sanatos pe afara. Cu pompa de caldura astept un moment special cum ar fi se strica centrala actuala. Restul de 6kW panouri e ultimul pe lista. Cred ca stau ok deocamdata. Vad tot felul de discutii pe la Amper si asociatia prosumatorilor sa bage odata guvernul compensarea cantitativa. Dar pare ca e lobby puternic pe acolo.
  12. Este o mare diferenta intre pretul benzinei/motorinei si modul cum se produce vs. curentul electric. Cum ziceam cu mult timp in urma: pretul energiei electrice scade. Si va mai scadea https://www.economica.net/hidroelectrica-a-coborat-ieri-la-cea-mai-mica-productie-de-energie-electrica-din-istorie-de-20-de-ori-sub-puterea-instalata-care-sunt-cauzele_738493.html Si va deveni tot mai verde pierzand carbunele pe drum iar gazele vor ramane pt varfuri pe perioade mai lungi. P.S. Pentru a nu produce cu pret negativ prea mult, era de introdus schema cu taxarea prosumatorilor. In astfel de intervale daca tu prosumator bagi, te taxeaza si pe tine. Astfel poti sa-ti opresti temporar injectia si nu ii rupi pe producatorii care vand negativ. Doar ca in spiritul mega superficail si puternic cretin romanesc, a devenit "taxa pe soare" pe care acum au eliminat-o desi era mecanism cerut de UE retelele fiind interconectate. Dar de ce sa gandim si sa stam sa intelegem un mecanism cand putem iesi la tv si dam in stanga si dreapta cu taxe, PeSeDe si linkuri aiurea de pe net de la fel de fel de "specialisti"
  13. Hai pe bune acum. Nu-i pasa nimănui de planeta… E calcul economic + ceva beneficii clare si daca ti se potrivește + poți sa te obișnuiești cu ceva dezavantaje din când in când, este o alternativa. L.E. Asa a fost si când a apărut diesel-ul. Naspa la început apoi tot mai căutat. Când economic si achiziția a fost facila, foarte binevenita alternativa.
  14. Pe plus raportat la cat consum. Mai am o zona unde as putea adăuga in jur de 6kWp. Împreuna cu acea zona, din calcule ar însemna ca mașinile + casa + încălzire iarna as fi spre zero costuri. Media pe an. Sau oricum puțin sa plătesc energia. Daca te referi la costurile de instalare, eu pot sa-mi fac complet in regie proprie pt ca ma pricep si am si toate licențele necesare. Cu soluții premium ies sub jumătate fata de ce e acum pe piață. Ca amortizare, ce am instalat pana acum având consum mare, se amortizează in 3 ani. Plus/minus. In curand imi scot investiția inițială. P.S. Eu nu am aplicat pt casa verde. Nu merita in cazul meu
  15. Acum in weekend am extins acoprisul garajului si am adaugat 1.5kWp la panouri. Consumul/productia pe ultimiii 2 ani a fost aprox 1/1 cu 2 masini electrice + casa. Cu o putere instalata de 7.5kWp. Acum ar trebui sa trec usor pe plus
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.