Buna seara,
Am cateva zile bune (vreo 10) de cand am mari dureri de cap cu masinita din titlu.
Pe scurt , mi-a dat cateva "suturi" in mers , apoi m-a lasat in fata casei nepornita si nepornibila.
50 de pagini de forum mai tarziu , desfac conducte injectoare, suportul de deasupra pompei de injectie si ma apuc de desfacut capacul (calculatorul) pompei in ideea inlocuirii vestitului tranzistor. Moment in care imi amintesc faptul ca fostul proprietar mi-a spus ca a reparat pompa de injectie in 2017 la Suceava (240.000 km) si ca are 1 an garantie. Eu am acum 290.000 km, deci a rezistat 50.000 km.
Toate bune si frumoase , gasesc un amic care imi spune ca are el un calculator de pompa , dar fara senzorul IWZ (turatie pompa) , de la care aveam si eroare pe INPA si ISTA.
Demontez calculatorul cu cele 2 electrovalve atasate si am 2 surprize :
1. firele ce duc la electrovalva de dozaj (cea de jos) dezizolate de la caldura (cred)
2. capacul fusese desfacut si tranzistorul inlocuit.
OK imi spun , pun calculatorul de la amicul meu , refac izolatiile si hai sa vedem pornire. ZERO. intre timp citesc erorile si vad ca ECU masinii nu comunica cu calculatorul pompei.
Renunt si mai citesc vreo 200de pagini de forum si anunturi de vanzari - reparari pompe VP44.
Trec zilele si mai gasesc un amic care imi spune ca are o pompa exact ca a mea (cod 005) uitata printr-o magazie.
Cred ca am uitat sa precizez ca pompa mea NU am demontat-o de pe motor, fiind foarte dificil de pus la punct din cate am vazut.
Asa ca ma apuc , demontez calculatorul de pe pompa "donator" din magazie cu tot cu cele 2 electrovalve si ... iar surpriza : cele 2 fire de la electrovalva de dozaj tot semi - dezizolate.
Refac si la acestea izolatia , pun pe masina si cheie : NIMIC... invarte in gol, ca si cum nu s-ar alimenta.
Problema care ma nedumereste cel mai mult este ca nu am NICI o eroare la scanare si tot nu vrea...
Pistonasul de avand se misca , nu este intepenit ( am impins usor cu o surubelnita in lateralul suportului senzorului de rotatie si revine la pozitia initiala) , iar cel din fata electrovalvei di mijlocul pompei , intre iesirile spre injectoare , are si el o miscare de 2-3 mm cursa si revine.
Vreo idee ? ca eu am ramas fara si nici par nealbit nu prea mai am...
Multumiri anticipate binefacatorilor