Cu riscul de a ma face singur de cacao, fac publica o nelamurire. Dupa ce am alimentat cu carburant am vrut sa spal parbrizul. Am vrut sa aplic metoda standard, pe care am folosit-o la toate masinile pe care le-am condus pana acum (Dacia 1300, Logam, Audi A4, Mercedes ML), adica sa ridic stergatoarele si sa spal geamul. Surpriza, capota de la motor nu-mi permite sa ridic bratul stergatorului la mai mult de 30 de grade fata de parbriz. Am fost eu trancalau? Are bratul stergatorului vreo articulatie pe care n-am vazut-o eu? Sau e necesar sa pun contactul, sa dau drumul la stergatoare si sa le opresc in pozitie verticala ca se le pot ridica? Sper ca nu... O alta surpriza neplacuta, acum doua zile m-am trezit cu parbrizul fisurat. Sub stergatorul de parbriz din dreapta in zona unde se imbina stergatorul cu bratul suport. Fisura "fuge" vazand cu ochii pe mai multe directii. N-am nici cea mai vaga idee ce anume a provocat fisura. Sa vad ce zice inspectorul de daune. La ML am avut parbriz ionizat (cred ca asta-i termenul), la partea superioara ca o banda, care protejeaza mainile si bratele de arsuri solare pe timpul verii. Daca tot trebuie sa schimb parbrizul, am intrebat la reprezentanta daca pot pune un astfel de parbriz, chiar daca ar trebui sa platesc din buzunar diferenta fata de un parbriz standard. Mi-a explicat omul ca nu se poate. Ceva de genul ca is o grama de coduri (senzor de ploaie, etc.) care nu permit montarea de alt fel de parbriz decat cel cu care a iesit din fabrica. Chiar asa sa fie? Am mai inrebat si de functia Conected Drive cand o sa fie activa in RO. Mi-a zis ca probabil la anul, dar sa nu-mi fac prea multe sperante, ca si daca as fi intrebat anul trecut tot acealsi raspuns l-as fi primit, adica "la anul"... Consumul insa e OK. Pe autostrada, cu pilotul automat setat la 135 km/h, consumul resetat, la 100 km rulati am avut un consum de 5,7 %. La drum intins, 500 km, din care doar vreo 50 pe autostrada, consumul a fost de 6 %. La ML cand scoteam consum sub 10,5 % era nmotiv de sarbatoare...