Jump to content

anania

Members
  • Posts

    91
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Masina
    BMW 330i GT xDrive

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

anania's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/15)

  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Week One Done

Recent Badges

21

Reputation

  1. Si la mine la 330i Gran Turismo din 2017 s-a rupt acelasi furtun la aproximativ 100,000km. Eu chiar am mers cu masina vreo 2-3km pana mi-am dat seama ce se intampla.
  2. Bun, dar ce inseamna aceste revizii dese? Uleiul il schimb la maxim 10,000 km, impreuna cu filtre. Uleiul in cutia de viteze si cutia de transfer schimbat la 100,000 km. Ar trebui sa ma apuc sa schimb furtune de nebun ca poate crapa? Sunt trecute undeva in vreun plan de service? In plus, masina nu este asa dusa spre limite. Ba chiar in ultimul an, tot mai rar. Depinde ce intelegem prin talpa grea. Eu in mod cert nu ma refeream la un condus numai cu turometrul in rosu.
  3. In general este, dar aseara punctual nu era nici inainte sa piarda antigelul nici dupa.
  4. Tot la niste mufe pe care sa fi curs niste antigel sper si eu. Ce-i drept, observasem aseara un comportament ciudat in sensul in care apasam butonul de avarii si ele porneau dupa 1-2 secunde, iar sagetile din bord incepeau sa se aprinda si mai tarziu. O sa postez aici cum decurge situatia ca inteleg ca pierderile astea de antigel prin furtune crapate sunt un lucru mai des intalnit la B48. Poate o sa mai ajute si pe altcineva experienta mea.
  5. Multumesc de info! Acum daca reusesc sa scap doar cu piesa si antigelul, ar fi super! Sa vad de unde a aparut problema cu motorul care moare cand bag in reverse. Nu am rezolvat cu zgomotoul. Am observat ca intensitatea zgomotului e direct corelata cu cat de frig e afara. Prin urmare, iarna dau muzica ceva mai tare in masina si cam atat. Din "parerile" adunate de pe la varii mecanici, cel mai probabil am prins un set de amortizoare cu un defect de fabricatie.
  6. 1 an mai tarziu revin cu prima problema majora la masina. Aseara s-a spart un furtun de antigel pe undeva, nu mi-am dat seama exact. Primesc eroare cu galben de "coolant level too low". Zic "hai ca adaug cand ajung acasa, adica in 15 minute". Primesc cam o data pe an avertizarea asta. Dupa 5 minute si vreo 2-3 km primesc o eroare noua, tot cu galben care spune "engine temperature - temperature too high drive moderately". Din punctul in care imi apare eroarea asta mai merg 500 de metri, aproximativ 1 minut, trag pe dreapta si opresc motorul. De sub motor iesea abur, in vasul de antigel nu mai era nimic. Pana a venit platforma am lasat capota deschisa sa se raceasca motorul. Pt ca e cutie automata am pornit motorul din nou 30 de secunde ca sa o urc pe platforma si l-am mai pornit o data ca sa o cobor de pe platforma la poarta service-ului. Inteleg ca mecanicul a identificat problema ca fiind un conector pe undeva pe sub galeria de admisie si cam din zona aia vedeam si eu fumul/aburul iesind. Problema e ca pana luni nu se poate apuca de ea, dar mi-a zis ca a mutat-o in curte si ii murea motorul cand o punea in R, dar in D mergea normal. Acum ma tem sa nu fi stricat motorul complet daca a apucat sa se incalzeasca. Nu reuesc sa imi dau seama de ce ar merge normal in D, dar ar muri motorul in R. Daca are cineva idei, shoot. Macar sa stiu la ce sa ma astept. Motorul avea 105,000 km la momentul intamplarii.
  7. Eu personal duc masina de 5 ani incoace la un mecanic Ionut, pe langa Moara de Foc. E drept, e un garaj undeva prin spate, imaginea nu ofera foarte multa incredere. Insa in acesti 5 ani n-am avut nicio problema cu Ionut si am incredere sa ii las masina mea pe mana. Am facut la el revizie la cutie, schimb de amortizoare, schimb de discuri si placute plus revizii, in general. Nu am avut operatiuni foarte complicate, dar pentru cele facute n-am avut probleme. Am dus la el un X1 E84 si acum un 3GT F34. Daca esti interesat, da-mi un mesaj in privat si iti las numarul lui. LE: din ce am inteles, Ionut a lucrat o perioada la Trado si acum se ocupa doar de BMW-uri.
  8. Multumesc pentru raspuns! Pana la urma, am decis si eu sa nu imi mai bat capul acum si sa pun direct setul de 4 anvelope noi in 2 saptamani.
  9. Salutare! Legat de problema discutata mai sus, am concluzionat ca sunetul provine din amortizoare, dar am sesizat exact acelasi sunet si pe o masina noua din reprezentanta, deci poate nu indica neaparat ca amortizoarele nu si-ar face treaba. Sunetul nu se mai aude la fel de tare de cand s-a mai incalzit afara. Ma confrunt cu o noua dilema si as avea nevoie de o parere. Una dintre anvelopele de vara de pe fata produce un zgomot la rulare ca si cum as avea un cui in ea, e identic sunetul. La o inspectie atenta, singurul lucru pe care l-am gasit este ca exista o taietura pe lungimea anvelopei, dar pe partea mai carnoasa, nu pe vreun canal. Acuma, taietura nu e suficient de adanca incat sa pierd presiune pe acolo, dar e singura explicatie pe care o pot gasi pentru bataia respectiva. Planuiesc sa schimb toate 4 anvelopele peste 2 saptamani cu altele noi, dar a aparut din scurt un drum de vreo 1000km in weekend-ul asta. Ca sa nu merg cu zgomotul ala tare neplacut atatia km, ma gandesc sa schimb cele 2 anvelope de pe puntea fata cu altele exact acelasi model, aceleasi dimensiuni, dar SH. Ma gandesc sa iau SH ca sa fie si alea cat de cat uzate, sa nu fie discrepanta mare cu cele de pe spate ale mele care au 1 sezon jumate deja (adica nu-mi sariti in cap ca iau anvelope sh la masina de zecii de mii de euro). Intrebarea mea este: dpdv tehnic vorbind, pot face oare schimbarea asta temporara fara sa afectez xDrive-ul? Dimensiunile anvelopelor sunt: - 225/45 R19 fata - 255/40 R19 spate Multumesc anticipat!
  10. Ultima generatie de 4 cilindri benzina de la BMW e B48. Cat despre bujii, eu am motorul 30i (B48) pe seria 3 si de la reprezentanta mi-au zis ca planul de service spune ca schimbarea bujiilor se face la fiecare a doua revizie (unde revizia e calculata la 30,000km).
  11. Da, multumesc pentru sugestii, dar din pacate nu pare sa fie asta cazul la mine. Am dat jos aseara ambele bielete antiruliu si am mers putin fara ele prin curtea service-ului, sunetul a ramas acolo. Daca mai aveti alte idei, sunt binevenite.
  12. Multumesc pentru indicatii! Merg in seara asta sa testez ipoteza asta. Revin cu un update. Ar fi excelent sa fie asta problema!
  13. Adaug in jurnal prima problema tehnica pe care o intampin. Masina are EDC. Auzeam eu chiar de la bun inceput, de cand am luat masina si avea 40,000 km, un troncanit foarte usor pe puntea fata la denivelari mici sau drum mai "aspru". Ciudat este ca aud acel zgomot se aude doar la viteze de 5-10 km/h si doar la denivelari mici. Primul gand a fost ca se aude din amortizoare, dar mi se pare ciudat ca la gropi mai serioase nu aud nimic, iar acel zgomot apare mai degraba pe suprafete unde amortizoarele nu apuca sa se comprime/extinda prea mult. De exemplu, aud acele zgomot la trecerile de pe un petic de asfalt pe altul la viteza mica, dar nu-l aud la urcarea sau coborarea unei borduri. Se aude ca un 'clank'. Fiind in garantie masina, evident ca am incercat sa merg la reprezentanta si lucrurile au decurs asa: Vizita 1: masina nu are nimic, totul in regula. Vizita 2 (la 2 luni distanta): s-a gasit joc in caseta de directie, s-a inlocuit caseta cu una noua. Zgomotul persista. Vizita 3: masina testata pe stand de amortizoare, acolo nu se aude zgomotul respectiv, iar amortizoarele ies la test ca fiind ok conform reprezentantei. Intr-un final am renuntat la reprezentanta dat fiind ca a expirat garantia si oricum nu pareau ca ar mai avea vreo idee. La un service independent am verificat masina de orice joc pe puntea fata, dar totul pare in stare buna. Ulterior, am decis sa dau jos amortizoarele si sa verific flansele, suspectand ca ar putea fi ele responsabile. Intr-adevar, ambele flanse aveau niste jocuri si zgomote in plus cand le-am comparat cu cele noi. Am sperat ca rezolv schimband flansele, dar n-a fost cazul. Totodata, cu amortizorul dat jos de pe masina, am verificat daca are vreun joc vizibil sau face vreun zgomot. Jocuri nu am vazut, tot ce am auzit este un oarecare zgomot chiar la capatul lui de cursa, dar ma indoiesc ca pe suprafetele pe care aud eu zgomotul ajunge amortizorul la capat de cursa. In punctul asta, nu stiu ce altceva sa mai verific. Masina are acum 73k km si parca zgomotul a devenit mai pronuntat. Poate cineva de pe aici s-a mai confruntat cu vreo problema similara sau imi poate sugera ce altceva sa mai verific si, eventual, unde. Chiar si de o fi cazul sa schimb cu totul amortizoarele, as vrea sa evit sa schimb ceva destul de scump pe ghicite.
  14. Eu merg de vreo 4 ani la un mecanic care lucreaza pe cont propriu la propriul lui garaj, undeva in Canta. Il cheama Ionut si se ocupa preponderent de BMW-uri. Eu am facut la el si revizii si verificari si schimburi de amortizoare, revizii la cutie, etc. si n-am avut niciodata probleme cu el, mereu am fost multumit. 3 ani am mers cu un E84, acum merg cu un F34. Daca te intereseaza, iti pot da numarul in privat.
  15. As zice ca nu e regula generala. Eu mi-am verificat masina de 2 ori. Prima data am verificat-o la 40k km, cand am cumparat-o din Germania. Tot atunci am obtinut si istoricul masinii de la BMW. CarVertical stia de toate intrarile masinii in service (doar revizii in cazul meu), nu lipsea nicio intrare din raport. De cand am luat masina, i-am mai facut si eu 2 revizii la reprezentanta si am facut si o vizita separata pentru o verificare. Cand am cerut din nou raport CarVertical acum 2 saptamani, de curiozitate, apareau si aceste 3 intrari facute la reprezentanta in Romania. Deci as zice ca o sincronizare intre BMW si CarVertical este, totusi.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.