Jump to content

GabrielMingireanu

Members
  • Posts

    9
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Galati

Previous Fields

  • Masina
    2007 BMW 320d Efficient Dynamics

GabrielMingireanu's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In Rare

Recent Badges

3

Reputation

  1. Asistenta la faza lunga Asta este o optiune interesanta de facut retrofit si nu stiam ca poate exista pe masini vechi de 15 ani. BMW aint no joke yo! Acest sistem stinge si aprinde automat faza lunga. Procedura este comandata prin intermediul unui senzor de pe partea frontala a oglinzii interioare. O sa vedeti mai multe detalii in pozele atasate.
  2. Launch control la Seria 3 E90 cutie manuala, in cazul meu 320d n47 Am gasit informatia asta acum cativa ani in urma pe un forum extern si desi nu este ceva ce trebuie experimentat zi de zi, e bine de stiut ca aceasta optiune exista si poate fi folosita la nevoie. Operatiunea este destul de simpla : Cutia in viteza 1, se tine pedala de ambreiaj calcata la maxim, apoi se apasa acceleratia la maxim, moment in care turatia motorului ramane stabila la 2500rpm, iar dupa aproximativ 2 secunde (lasand turbina sa faca boost) se elibereaza pedala de ambreiaj si masina va pleca perfect. De retinut faptul ca este important sa indeplinesti anumite conditii inainte, cum ar fi : sa aduci motorul la o temperatura optima de functionare, sa ai anvelopele bune si sa gasesti un drum liber cu asfalt bun. Eu am experimentat aceasta optiune acum 3 ani cand aveam roti pe 18" cu anvelope de 255 latime si am reusit o acceleratie 0-100km/h de 7,5 sec ( masurat pe filmare video). P.S. - Daca apasati butonul DTC, functia se dezactiveaza. Chiar sunt curios daca mai stie cineva de optiunea asta la cutie manuala, sau daca este prezenta si la alte modele, nu doar E90.
  3. Pentru cine are nevoie sau este interesat de orice informatii cu privire la motorul N47, gasiti in acest link un catalog in format pdf. Product Information N47 engine
  4. Nu contest deloc problema lantului si ma consider norocos din punctul asta de vedere, desi cred ca uzura lui prematura tine mult de mentenanta si modul de exploatare. Eu nu am folosit niciodata functia de auto start/stop la nici o masina, apoi ofer timp motorului sa se incalzeaza inainte de ai da ture si la fel inainte de oprire i-l las un timp sa se raceasca. In legatura cu consumul obtinut de mine, a fost verificat tot de la plin la plin pe drumul Galati-Lepsa-Brasov in repetate randuri si cu precizarea ca nu merg economic si nici nu intentionez asta. Pana acum 2 ani de zile am mers cu roti pe 18” in doua latimi ( 225/40 si 255/35) si consumul era cu cel putin 1litru mai mare. In concluzie cu probleme sau nu, nici o alta masina nu se conduce la fel de bine ca bmw, in acelasi pret platit pe masina noua sau sh.
  5. Seria 3 e90 nfl a primit motorul n47 din septembrie 2007 doar pe modelul Efficient Dynamics, ulterior a fost introdus pe modelul facelift. Pachetul efficient dynamics vine cu niste caracteristici speciale care fac masina foarte economica in special la drum lung( consum intre 5 si 5.5 l/100km). O sa enumar exact aceste dotari : motorul are power reduction de la 177cp la 163cp, cutie cu 6 trepte mai lungi, diferential special, aerodinamica imbunatatita 0.27cx, suspensie sport, functie auto start/stop, franare regenerativa (alternatorul incarca doar la franare sau la decelerare), acceleratie adaptiva, Caseta de directie electrica. Si motivul secundar care m-a determinat sa cumpar masina, dupa cele enumerate mai sus, a fost faptul ca am gasit motorul diferit in acte, fiind probabil schimbat in Germania de primul proprietar. (Se stie ca motorul a fost piesa de schimb in generatia asta de bmw-uri) Motorul n47d20c dupa o scurta verificare, am observat ca a fost introdus din 2010, iar lucrul asta mi-a consolidat increderea in masina, si am cumparat-o. Clapetii din admisie au fost anulati, deoarece exista riscul sa se blocheze(pe inchis sau deschis) sau sa se desprinda si sa fie trasi spre cilindru.
  6. Eu am un seria 3 320d efficient dynamics din a 11.2007, cu motor n47d20c. Masina o am din 2017 si am fost foarte multumit de ea.Intradevar a avut nevoie de o serie de investitii costisitoare (undeva peste 3500eur), dar nu si mult controversata distributie pe care as fi schimbat-o daca era cazul. Am pus masina la vanzare deoarece trebuie sa plec din tara pentru mai mult timp. https://www.autovit.ro/anunt/bmw-seria-3-320d-ID7GPyQo.html
  7. Daca turbina nu a fost revizuita in 400mii de km, poate fi raspunsul problemelor mentionate mai sus (consum de ulei, fum,lipsa de putere), iar sueratul este un semn ca exista joc in ax. Sa faci o verificare la turbina intr-un service bun, apoi curata admisia,egr, iar dpf ul refuz sa cred ca mai functioneaza la km aia.
  8. E putin controversata situatia uleiurilor si mai ales cand nu se stie exact provenienta ( faptul ca scrie made in CE pe bidon,nu e nimic concret), apoi sa vezi etichete cu date diferite la acelasi tip de ulei mi se pare cel putin ciudat.( exemplul este castrol edge made in CE unde scrie ca este full sintetic, apoi in versiunea facuta in Germania, acelasi ulei este hc-synthese). Eu de cand am cumparat masina in 2017 (seria 3 cu 320d, n47d20c) pentru doua schimburi de ulei am folosit castrol 5w30 edge professional longlife bmw, iar pana la 10mii km completam cu 1,5 litri, ceea ce nu mi s-a parut normal. Apoi dupa mai multe recomandari de pe forum, am schimbat uleiul cu Liqui Moly 5w30 Toptech 4600 si la acelasi interval de schimb, nu a mai fost deloc consum de ulei. La ultimul schimb de ulei am zis sa incerc Ravenol VMP 5w30, pentru ca am vrut sa folosesc cel mai bun ulei full sintetic de pe piata totodata avand si o provenienta clara. Nu e surprinzator faptul ca la aproape 10mii km nu s-a consumat deloc, la fel ca cel Liqui Moly, dar am remarcat in plus un zgomot redus al motorului si ceva economie in plus la combustibil. Parerea mea e ca trebuie folosit un ulei cat mai bun, urmarind norma recomandata de producatorul motorului. Faptul ca platesti in plus 100 lei, mai mult sau mai putin, nu inseamna nimic intr-un an sau 10mii km, dar poate insemna mult pentru motor. E o vorba care se poate aplica bine aici : You get what you pay for.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.