Asa cum am promis, cu ceva intarziere e adevarat, revin cu detalii referitoare la schimbul distributiei la al meu F25, fabricatie dec 2011, ~150 000 Km: distributie originala pe masina intinzatoare ok; intinzatorul lantului inferior, cel care este la vedere, nu cred ca era intins peste cota lui initiala, prin comparatie cu cel nou patine ok lantul inferior, ok lantul superior, nu chiar bine, dar nici rau, greu de spus: era destul de flexibil, in sensul ca se putea indoi destul de mult in lateralul lui, prin comparatie cu cel nou, care nu se indoia aproape deloc. Atunci cand il manipulai, exista un joc destul de mare la imbinari, de unde cel mai probabil provenea si sunetul. Una peste alta, am efectuat schimbarea celor 2 lanturi, patine, intinzatoare si toate cele + schimb de ulei; piesele noi, repere 2015 si 2016; mecanicul care s-a ocupat de lucrare a curatat si baia de ulei, admisia si ce mai era pe acolo de curatat. Lucrarea s-a efectuat intre 09 si 17 cu pauza de masa. Schimbul s-a facut conform procedurii BMW, cu motorul pe banc. Dupa schimbare, sunetul de lant a disparut, sper definitiv; am parcurs deja 1500 km si totul functioneaza perfect, fara sunete suspecte. Am plecat linistit in vacanta, 160km/h pe autostrada, fara emotii. Va atasez si niste poze, inainte de schimb (pozele in care este ulei) si dupa schimb. Cred ca este evident care cum sunt: http://imgur.com/a/WtwLZ In final, nu stiu ce concluzie sa mai trag; probabil ca lantul original ar fi putut sa mai tina inca 100000 fara probleme, dar pe de alta parte, s-ar fi putut si rupe. Dar eu am luat masina asta ca sa ma bucur de ea, printre altele, si nu sa stau cu teama ca se poate intampla ceva nasol; de aceea am preferat sa schimb distributia, mai ales ca stiam de la inceput ca e posibil sa fac aceasta operatie. Sanatate sa avem!