Jump to content

bmwcluber

Members
  • Posts

    5
  • Joined

  • Last visited

Previous Fields

  • Masina
    F25 2012

bmwcluber's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

2

Reputation

  1. Service Scream (Tezparii) Din ce am vazut, da, e mult mai bine cu motorul scos; nu stiu cum reusesc cei care schimba cu motorul pe masina; sunt foarte multe piese de demontat si cel mai corect este cu motorul pe banc. In plus, ti se curata si admisia, baia de ulei, poti sa inspectezi motorul...
  2. Asa cum am promis, cu ceva intarziere e adevarat, revin cu detalii referitoare la schimbul distributiei la al meu F25, fabricatie dec 2011, ~150 000 Km: distributie originala pe masina intinzatoare ok; intinzatorul lantului inferior, cel care este la vedere, nu cred ca era intins peste cota lui initiala, prin comparatie cu cel nou patine ok lantul inferior, ok lantul superior, nu chiar bine, dar nici rau, greu de spus: era destul de flexibil, in sensul ca se putea indoi destul de mult in lateralul lui, prin comparatie cu cel nou, care nu se indoia aproape deloc. Atunci cand il manipulai, exista un joc destul de mare la imbinari, de unde cel mai probabil provenea si sunetul. Una peste alta, am efectuat schimbarea celor 2 lanturi, patine, intinzatoare si toate cele + schimb de ulei; piesele noi, repere 2015 si 2016; mecanicul care s-a ocupat de lucrare a curatat si baia de ulei, admisia si ce mai era pe acolo de curatat. Lucrarea s-a efectuat intre 09 si 17 cu pauza de masa. Schimbul s-a facut conform procedurii BMW, cu motorul pe banc. Dupa schimbare, sunetul de lant a disparut, sper definitiv; am parcurs deja 1500 km si totul functioneaza perfect, fara sunete suspecte. Am plecat linistit in vacanta, 160km/h pe autostrada, fara emotii. Va atasez si niste poze, inainte de schimb (pozele in care este ulei) si dupa schimb. Cred ca este evident care cum sunt: http://imgur.com/a/WtwLZ In final, nu stiu ce concluzie sa mai trag; probabil ca lantul original ar fi putut sa mai tina inca 100000 fara probleme, dar pe de alta parte, s-ar fi putut si rupe. Dar eu am luat masina asta ca sa ma bucur de ea, printre altele, si nu sa stau cu teama ca se poate intampla ceva nasol; de aceea am preferat sa schimb distributia, mai ales ca stiam de la inceput ca e posibil sa fac aceasta operatie. Sanatate sa avem!
  3. Pai lantul se poate uza, dar in mare parte tot din cauza jocului provocat de uzura patinelor. Atat timp cat lantul sta intins, uzura lui e minima. Dar daca nu mai este intins, vor aparea frecari si "lovituri" care vor uza prematur lantul. Iar in final, el se va intinde mai mult decat pot patinele si intinzatorul sa compenseze. Problema este ca nu poti estima cat timp va dura pana lantul se va uza: - o data pentru ca sunt prea multe variabile (ulei, interval de schimb, patine, intinzator, diferite generatii de repere) - 2, nu se poate verifica vizual cu usurinta, ca sa vezi starea componentelor - 3, elementul neprevazut: ex, se poate rupe o patina chiar si fara vreun zgomot suspect in prealabil sau cu zgomot minim, asa cum este la mine. Ar mai fi de adaugat ca avem si un cerc vicios la un moment dat, ce accelereaza uzurile: patinele si intinzatorul nu-si mai fac treaba provocand lantul sa aiba "joc", iar lantul va lovi la randul sau patinele, provocandu-le uzura (risc de rupere patina). Asta ar putea explica si de ce la noile repere, patinele au o insertie de cauciuc ce atenueaza vibratiile si face mai dificila ruperea patinei.
  4. Este mai diminuat intradevar, dar sunt momente cand se aude ceva mai proeminent. Dar oare cum o se se auda cand se lasa frigul afara? Oricum, nu vreau sa stau sa aflu. M-am programat deja la Service Scream (Tezparii) BMW pentru un schimb. Pana la urma tot o sa ajung sa o schimb asa ca prefer sa o fac acum, mai preventiv si cand am si timp de asta, decat mai tarziu in urgenta. Chiar nu vreau sa stau in fiecare zi cu urechea pe motor sa imi dau seama daca s-a mai agravat. Din tot ce am citit despre acest subiect, cred ca problema nu este de la lant insine, ci mai degraba de la uzura patinelor si eventual intinzator, ce face ca lantul "sa danseze". In final, acesta poate sari de pe pinioane si atunci se intampla nenorociri. Astept sa vad saptamana viitoare care e situatia reala in cazul meu si va tin la curent.
  5. Am citit si vizionat, dar zgomotele care le aud de la motorul meu parca nu se aseamana cu nimic din ce am auzit. Dar poate sunt subiectiv. Pacient: X3 F25 2012, 150000Km verificati, schimb ulei la 30000 pana acum. Studiu de caz 1: inregistrare la relanti, temp ambientala 16°C, temp motor 90°C. Recomand ascultarea cu casti. Se pot distinge 2 tipuri de sunete: - unul de frecventa mai inalta, ca un tacanit, destul de evident. - de pe la jumatatea filmului, se mai poate auzi un alt sunet de frecventa joasa, mai infundat Studiu de caz 2: inregistrare la relanti + accelerari, temp ambientala = temp motor = 26°C. Cat de grav este?
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.