Salut,
Las asta aici, poate o ajuta pe cineva intr-o zi. In ultimul an, din ce in ce mai des am avut cele 2 erori de mai jos:
4933 DDE: Air system, air to EGR mass flow, plausibility
497D Pressure sensor, plausibility while afterrunning: Exhaust pressure before turbocharger not plausible with ambient pressure
Motorul - N47 2010.
DPF isi facea regenerare normal, masina tragea normal - doar imi stateau pe cap cele 2 erori pe care le tot gaseam din cand in cand, in ultima perioada din ce in ce mai des.
Am inlocuit senzorii de presiune de dinainte de DPF si de la turbina - acelasi comportament.
La un moment dat am banuit EGR ca este blocat - dar la toate testele din ista se misca usor. La miscare cu degetul - nu parea blocat si toata cursa era lina cu revenire brusca atunci cand ii dadeam drumul din pozitia de maxim deschis. Incepusem sa suspectez senszorul MAF dar revenind la valva EGR - am dat cu wd40 din abundenta, tinut in benzina o noapte - am remarcat ca cel putin o luna de zile nu a mai aparut eroarea si am inceput sa suspectez EGR ca are probleme. Am desfacut-o din nou, tinuta in diverse solutii de curatire - dar tot dadea eroare.
Racitorul de gaze si traseul de bypass erau extrem de curate, doar un strat subtire de funingine.
La un moment dat am zis ca asta e, i-o fi ajuns 180k km si am comandat alta valva EGR oem. De atunci s-au parcurs 2000km si nici urma de eroare.
Inca un comportament ciudat al tensiunii pe baterie - scadea sub un anumit prag setat de mine pe o alarma care trimitea automat alerte cu diversi parametrii cand aparea o situatie monitorizata. De cand am inlocuit EGR-ul - nu am mai primit aceasta alerta.
A fost ciudat ca la testele de ISTA si la inspectie vizuala totul parea ok dar de fapt sa nu fie.
Poate ajuta pe cineva care isi bate capul cu aceleasi 2 erori.
Numai bine,
paul