Ieri am intampinat o problema la e39-le meu diesel. Masinii i-am facut swap motor, ea de fabrica a venit cu motor de 2.0d 136cp, si acum 2 saptamani i-am facut swap la 3.0d 184cp. Dupa swap masina nu tragea (la fel mergea si pe masina donatoare 530d-ul), efectiv simteam ca nu trage turbina, am umblat asa cu ea 2 saptamani fara nicio problema, doar ca nu tragea, si ieri i-am gasit rezolvarea, in conducta de unde pleaca 3 furtune de vacuum, cea ce mergea la turbo era infundata, si nu lucra tija aceea cu actuator de la turbo din cauza ei. Am curatat acolo unde venea vacuum-ul de la turbo, iar masina acum trage cum trebuie, dar a aparut o alta problema bineinteles... cand o calc tare, masina moare (ca si cum ar fi cineva in dreapta si ar invarti de cheie sa opreasca motorul), si nu mereu. Dupa 5-6 accelerari puternice patesc asta. Fara absolut nimic in bord, efectiv ii dau pedala, trage, trage si deodata moare fara nici o balbaiala fara nimic. Iar apoi, porneste foarte greu la cald, dupa ce moare poate sa porneasca dupa 2 secunde, sau dupa 20 de secunde de dat la automat. Eu in urma cu o saptamana, m-am uitat la injectoare cu Inpa, si am vazut ca injectorul 1 nu lucreaza cum trebuie (avea valori +4) si mergea intrerupt la rece. Cum aveam un 525d la dezmembrat, am zis sa iau injectorul de 525d si sa il pun pe 530d-ul meu. Spre surprinderea mea, dupa ce am pus injectorul, masina nu mai merge intrerupt cum mergea inainte, si injectorul 1 de 525d scoate acum valori in cel mai rau caz de 1.30 (indiferent ca e cald sau rece). Am zis sa ii pun diagnoza sa vad ce erori am si am urmatoarele erori : 4693 – Diesel Pre feed pressurepump 13573– Glow Device (Releu bujii/bujii) 7728– Charge-air pressure controlor charge-air pressure actuator (eroare de vacuum) toate furtunele de vacuum sunt noi, inclusiv cele de la intercooler, suporti motor etc 4496– Rail Pressure Plausibility (eroarea asta mi-a aparut de 2 ori, dupa ce mi-a murit de 2 ori motorul la accelerari puternice) Mentionez ca pompele de motorina sunt bune, se aude ca baga bine, iar cea de sub prag baga presiune 4 bar mereu. Inca ceva : Dupa ce imi moare motorul in acceleratie, si o pornesc (mai greu sau usor, nu are importanta), se aude un tacanit urat de la motor. Eu m-am gandit sa incerc prima data sa schimb injectorul de 2.5d si sa pun unul bun de 3.0d si sa ii schimb senzorul de pe pompa de inalte.