Faza cu hidrogenul (verde) este urmatoarea. In r&d se va investi mult oricum din cauza faptului ca hidrogenul poate fi utilizat si in alte domenii (incalzire, industria otelului) in loc de gaz:
https://www.economica.net/chisalita-aei-hidrogenul-poate-fi-utilizat-in-sistemele-actuale-de-gaze-naturale_722853.html
In Germania, flota de autobuze pe hidrogen (inclusiv la aeroporturi) este foarte mare. Ceea ce insemna ca indiferente ce crede Elon Musk, exista un viitor pentru hidrogen deoarece va exista pe piata hidrogen verde (chiar daca initial pentru alte sectoare decat cel al transporturilor). Acum intrebarea este daca marii producatori vor reusi sa produca masini la costuri sustenabile care sa poata utiliza hidrogenul. Toyota nu cred ca si-a propus vreodata sa faca vanzari mari cu Mirai. Toyota investeste si in motoare cu ardere interna pe Hidrogen, si a participat si la curse cu o Corolla modificata pentru a merge cu hidrogen.
Articolele astea cu caracter definitiv (moartea EV, sau hidrogenul este viitorul, sau fix invers) sunt click bait. In realitatea e o lupta destul de stransa ca sa se gaseasca solutii pentru probleme aparute atat cu BEVuri cat si cu alte tehnologii.