Jump to content

pireutz

Members
  • Posts

    83
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

pireutz last won the day on December 2 2017

pireutz had the most liked content!

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    IASI
  • Interests
    Calatorii...calatorii...calatorii (nu FEMEI, cum am mai vazut, ca imi ajunge a mea :))) )

Previous Fields

  • Masina
    BMW X1 xDrive 20D XLine AT 2014

pireutz's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

-13

Reputation

  1. Nu, si nu am retinut decat partea cu cel de ulei...eram in doi si am stat o parte de timp cocotat pe elevator sa pot schimba vitezele si el incarca uleiul cu pompa. Cu prima ocazie intreb...oricum, la ce praf este la noi, nu cred ca luat in considerare nici un producator ca vom merge cu ele prin mini Sahara...Penultimul filtru schimbat in Dreieich era curat dupa 15.000...ultimul schimbat in Ro la 10.000 avea 4 linguri cu varf de praf in el...Mi-e groaza de ce este in plamanii nostri...
  2. Azi am vorbit cu un amic ce imi povestea ca cineva cu BMW din Iasi a intrebat la reprezentanta daca e necesar sa schimbe uleiul la CV 8AT...are 135.000km...ce credeti ca i s-a spus? ca sa stea linistit ca pe la 180.000km se schimba ))) Fratica, eu la 100.000km am scos uleiul si era negru, nu avea inca depuneri pe magneti decat o pelicula f subtire de ulei cu continut de pilitura...cat sa aduni maxim o lacrima de ulei cu pilitura in total...dar m-au luat fiorii sa vad ce culoare are...pai tu la 135.000 daca esti si talpar poti strange bani, te vad la anunturi de achizitii ZF8 sec.hand acusica.. Pentru 1900 lei unii se calicesc si apoi se mira pe forumuri ca le crapa cutia...normal ca reprezentanta nu iti spune sa faci schimb la 90k...o reparatie la ei e mai benefica decat un amarat de schimb de ulei...
  3. Urca pe un DS5 si discutam...Urca pe un Laguna si discutam...Frantuzismele sunt axate pe confort mai mult decat nemtii...si vorbesc ca om ce a facut pe fiecare din ele minim un drum de 2 zile cu 1700km per total. X1 este mult mai dur pe suspensii...scaunele chiar si cele sport nu ajung nici la 80% confort dat de "fotoliile" DS5-ului... Cat despre jante, poti sa iei si de 15...conteaza ce inaltime a flancului au cauciucurile...de la 50-55 in sus simti mai soft denivelarile...referirea cu statul in curbe era pentru X1 si nu pentru 18".
  4. Eu am 225/45/18 runflat, da, se simt gropile binisor, dar in curbe stau foarte relaxat...pentru confort nu iei X1 ci un Peugeot sau Citroen...X1 il iei pentru siguranta si sportivitate... Am intrat in o curba pe timpul viscolului cu aproape 60km/h...nu o vazusem...imbecilii nu au pus nici un panou...pe jos zapada si sub din loc in loc gheata...primul instinct a fost de franare si am inceput sa simt cum incepe derapajul, asa ca am accelerat foarte usor...si xDrive a aratat ce poate...caraiau rotile dar a luat curba fix...daca eram pe altceva, muscam lejer din santul din fata...asa ca toata stima...poate sa pice pe ea din cand in cand cate ceva, cat stiu ca ma tine pe sosea si in conditii dificile, no comment.
  5. Update- schimbat si filtrul si uleiul la Cutia de viteze cu ZF original. Cost = 1900 lei. cu factura etc...deci nu mai e nimic de investit in ea.
  6. Chinezariile vin cu mosfet-uri de jucarie si partea de alimentare de multe ori incapsulata...nu vreau sa fiu in locul tau cand vei deschide jucaria la vara, dupa ce a stat in soare la 30 de grade...cum a spus si Wolf, verifica cablajele... aparat nou, miroase a nou, in nici un caz a plastic topit...ori ai nasul mai sensibil si mirosea plasticul nou, ori iti parlesti bordul la vara ))
  7. Daca ai banii astia, de ce nu accesezi un Leasing pe firma sa iti iei ceva mai bun ca si an? Din ce ai scris am tras concluzia ca o iei pe o firma, corecteaza-ma daca e gresit. Cu avansul asta, iti faci un leasing si iei o masina cu garantie de la dealer BMW din Germania, plus ca recuperezi in mare parte TVA-ul prin leasing pe firma... Un 20D din anul 2014 cu tot ce trebuie pe el este intre 19-20.000 euro pret cu tot cu TVA...si are Xenon, xDrive, xLine, Steptronic 8AT si Servotronic, plus Nav. Iar ratele pe 3-4 ani sunt un fleac... Nah...ideea mea...
  8. La cineva care stie f bine marca, dar nu ii dau numele ca mai pot fi altii pe aici care sa il toarne la locul de munca. Cat despre filtru...a spus ca e bine sa investesti o data la 6 luni 25 lei in un filtru de ulei, decat sa stai 15 mii cu acelasi filtru si sa te intrebi de ce crapa motorul... Cum eram cocotat in masina sa schimb vitezele, cu moorul pornit, la 2 m inaltime, mi-a scapat restul ideii, recunosc
  9. Gata schimbul... Dat jos scutul de plastic, dat jos filtrul cu capacul de plastic...uleiul din 2014 dupa 100k km era cam negru...nu ars, dar nici prea bun. Pe magnetii din capac erau depuneri foarte fine de pilitura, cam cat sa faci o picatura metalica din ce adunai. A fost deci schimbat fix cand trebuia... Dupa ce a curs gravitational tot (am ales metoda clasica), s-a montat noul capac de la Zf, s-a pornit pompa cu furtunul si s-a incarcat prima data...dupa 4 bidoane de 1l am urcat in masina si am bagat marsarier si Demaraj cu frana apasata, au mai intrat 2.5. Jumatatea de litru ramas l-a pompat in sistem fortand curgerea uleiului vechi. Durata: 2h Masina trebuie sa fie rece, lasata de dimineata, nu ai voie sa bagi ulei la mai mult de 30 grade. Cost total ulei, filtru Zf si manopera 1900 lei. Uleiul original ZF8. Schimbarea vitezei acum se face extrem de silentios, in plus am sesizat ca e mult mai fluenta ca inainte. Concluzia: in utilizare normala uleiul in CV trebuie schimbat la aprox 100-110k km...masina a fost folosita intotdeauna fara a forja motorul sau a face depasiri fortate, deci cei cu regim de exploatare mai sportiv ar trebui sa faca schimbul la 90k km. Un sfat primit de la mecaniul ce e specializat pe Bmw: schimba filtrul de ulei la motor de 2 ori in 15k km, si ai motorul in stare perfecta.
  10. Spune bugetul si e mai simplu sa iti dea colegii sfaturi...
  11. Buna, in Iasi se face procedura flush, dar va trebui sa examinam uleiul vechi...daca este inca in parametri, se face flush, daca este negru si cu murdarie, se inlocuieste in limita a cat incape. Un flush la ulei ce prezinta mizerie va duce la patinarea ambreiajului...oricum, la cei 100k pe care i-am facut, cred ca nu voi avea probleme sa ii fac flush. Revin dupa procedura cu poze si detaliile service-ului, maine ajunge kit-ul de schimb de la ZF. PS. La ZF8 incap 6.5 litri la flush si 4-4.5 litri la inlocuire standard unde e desfacut surubul, umplut dupa ce curge tot ce poate curge Stefan: Da, ma duc numai prin recomandari la cunoscatori, nu vreau sa isi bata joc unul de masina mea , revin dupa vizita cu detalii sa vad daca il recomand mai departe
  12. Uau...e ceva...deci la 1500+400 manopera = 1900 lei, deja e moca.... Cu originale ZF...
  13. Salut, Voi cat ati dat pe un schimb de ulei la CV automata ZF 8? Am gasit kit-ul cu 1250 lei, manopera ceruta in Iasi e 400 lei (are nu stiu ce aparat special pt asta, il vad si eu cand ma duc), la care mi s-a spus sa mai iau un litru de ulei extra (kitul are doar 6 litri) ca intra in CV 7 litri aproape. Ms.
  14. Un mecanic mi-a spus ca intre 2007-2013 au fost destule care au venit in service pt ca intra apa in ele...nu stiu amanunte, mi-ai adus aminte de o conversatie veche cu el...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.