Jump to content

brainwash

Members
  • Posts

    56
  • Joined

  • Last visited

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Timisoara

Previous Fields

  • Masina
    E39 525d 2001

brainwash's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

0

Reputation

  1. Am un E39 2001 facelift fara comenzi pe volan (4 spite) si cu OBC-low. De vreo doi ani tot ma gandesc sa montez un cruise control dar nu sunt foarte sigur de ce am nevoie. Din cate am inteles varianta oficiala descrisa si in EBA e volan complet in 3 sau 4 spite, 'slip ring' si ceva cabluri. Pot sa cumpar doar un capac de volan in 4 spite fara airbag? Pot sa cumpar un volan in 4 spite fara airbag si sa transplantez airbagul de pe al meu? Pot sa cumpar doar comenzile de volan si sa le leg direct la IBUS intr-un loc oarecare? Nu ma intereseaza aspectul, vreau la drum lung sa pot pastra viteza cu un buton. Posed cablu de programare si softurile necesare pentru codare, am expertiza electronica necesara sa pot trage cabluri sau alcatui montaje. De fapt ideea ar fi fost sa aflu care sunt mesajele trimise de MFL si sa le injectez direct in IBUS, dar as prefera totusi o solutie sigura. Singura diferenta ar fi de cost: un volan e cam 150-300E, un volan fara airbag e cam 80E, modulul de comenzi pentru tempomat cam 15E. Inelul cu perii e ~18E. Ce recomandati?
  2. dupa ce am mers cam 700km pe autostrada problema s-a remediat partial: nu mai am vibratii la franare sub 100km/h (acu 2 saptamani aveam destul de puternice si de la 30/h), mai am slabe vibratii la franare slaba-medie la 150/h. Daca franez mai puternic sau slab de tot nu am vibratii. Trebuie sa merg la reechilibrat roti si curatat discuri sa vad daca asta rezolva problema.
  3. Posibil sa fie de la discuri, intai o sa echilibrez rotile pentru ca de obicei se diagnosticheaza in ordinea pretului Azi am fost la o tura mai lunga si dupa ceva timp si-a mai dat drumul: tot vibreaza dar nu asa tare si doar la viteze >120/h. Ovalizarea se poate manifesta si in alt fel - discurile incinse racite cu jetul capata pe anumite sectiuni proprietati diferite de dilatare. Nu stiu sa exprim exact in cuvinte dar cred ca ati inteles ideea. La fel se poate intampla si daca opriti de mai multe ori cu discurile incinse si tineti frana apasata la maxima. In plus de asta e o informatie importanta precizata pe linkul precedent - discurile uzate trebuie schimbate pentru ca nu mai sunt in parametrii de fabrica. Uzat inseamna sub grosimea minima acceptata. Motivul ar fi trecerea de la placute de frana bazate pe azbest la cele bazate pe aliaj de otel, dar cine stie aici mai multe poate sa intervina.
  4. Poate ar fi bine de citit si asta, am uitat sa o postez cand am pornit topicul: http://replay.waybackmachine.org/20070816050358/http://www.tomorrowstechnician.com/tt/tt90522.htm
  5. O sa verific la un service partea de frana si directie. Intre timp, e destul de putin probabil ca stand doua saptamani sa se fi deformat discurile, pentru ca inainte mergeau perfect. In plus de asta stilul meu de mers se rezuma la a frana doar cand e absolut necesar (in rest doar decelerare) - ajuta mult la consum. Joc in caseta de directie plus alte elemente de suspensie posibil sa fie, insa ele ar avea ca efect amplificarea vibratiilor nu ar explica aparitia lor. Roti dezechilibrate - la asta chiar nu m-am gandit. Posibil sa am chiar depuneri/pietricele de la curatatul de zapada - un prieten a patit asa si pana a descoperit cauza nu intelegea ce are masina. Dar ma gandesc ca asta nu s-ar manifesta numai la franare. Intre timp o sa incerc din nou procesul de rodare mai ales ca daca imi aduc aminte la viteze f mici si cu frana apasata f usor simt cu parca 'agata' pe anumite portiuni ale rotii, dar nu se simte nimic in volan. Multumesc de sfaturi, nu vreau sa fiu inteleg gresit, pur si simplu caut o explicatie si din experienta mea si a altora discurile deformate nu sunt cauza principala desi e diagnosticul dat de toata lumea.
  6. Stiu ca sunt zeci de topicuri pe tema asta, dar am si eu o problema aparuta destul de recent. Dupa ce am ramas cu masina imobilizata vreo 2 saptamani (am scris un topic) cand am plecat cu ea din nou avea vibratii extrem de puternice in volan la franare. M-am gandit ca din cauza vremii s-a pus rugina pe discuri. Intr-adevar dupa vreo 30km s-a mai atenuat si dupa doua saptamani s-a dus aproape de tot. Problema acum e daca ies pe autostrada si fac vreo 100km, cand franez de cateva ori vibreaza foarte tare si parca nici nu mai franeaza la fel de bine. Dupa ce intru in oras incepe iarasi sa mearga normal, dar in general un pic de vibratie tot se simte. In trecut am avut o problema asemanatoare si am citit undeva ca nu sunt rodate discurile/placutele, asa ca dupa procedeul de mers 100 - franat tare la 20, de vreo 5 ori, am rezolvat atunci. Acum se pare ca nu vrea sa dispara. Problema e ca nici nu merg foarte des cu ea, doar cam o data pe saptamana si atunci vreo 50km; o sa o duc oricum la service dar ma gandeam sa fac asta cand ajung in RO. Nu prea inteleg ce legatura ar avea cu faptul ca a stat, in afara de rugina pe discuri nu prea pot sa-mi inchipui altceva. Ultima oara am fost la service acu vreo 4 luni si am schimbat piesele obosite de la directie, discurile si placutele aratau ok. Etrierele nu sunt blocate, sau cel putin nu vad sa se incalzeasca diferit. O sa ma uit si daca sunt stranse bine prezoanele la roti dar nu ma astept sa se fi destrans de la sine.
  7. pai intai da-i delete la eroare si vezi daca reapare daca apare din nou atunci probabil ai ceva probleme la conexiunile dintre senzor si modulul de abs (fire care se mai tin intr-o lita, conectori oxidati) senzorul in sine nu cred ca se defecteaza asa usor, dar trebuie sa cauti unde e situat (ori pe coloana volan ori pe langa cutia de directie, oricum undeva unde poate afla rotatia volanului) si sa verifici ca e pozitionat corect. Daca ai o functie de calibrare prin DIS a senzorului atunci calibrarea se face cu volanul (si rotile) pe pozitia centrala, dar nu m-as baga fara sa fiu sigur ca rotile sunt perfect centrate. Probabil senzorul de volan da o valoare gresita si modulul abs sesizeaza tot timpul ca volanul este rotit chiar daca rotile se invart cu aceeasi viteza - ceea ce nu mai permite modulului sa functioneze in modul DSC. Asta presupunand ca senzorii de viteza de la roti sunt ok. Offtopic: cum ai reusit sa instalezi DIS sub vmware? Eu am renuntat la un moment dat.
  8. Am aflat de la un prieten cu passat, cartea tehnica e folosita pentru a identifica exact modelul masinii. In cazul lui, la un service din Ungaria i-au pus discuri mai mici pe spate si in timp (<1 an) s-au distrus atat discurile cat si placutele de pe spate. Talonul din RO nu specifica toate datele necesare pentru service, poate la E39 nu sunt atatea variante de facelift, dar la alte masini in special gama VW stiu ca sunt 'mici' modificari de la an la an.
  9. Pana la urma mi-am facut timp (cureaua o luasem dupa doua zile) si vremea a tinut cu mine asa ca m-am apucat de treaba. Dar cand m-am uitat mai atent, cureaua era de fapt acolo si de fapt rola de pe intinzator avea rulmentul spart: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=...hg=11&fg=18 - piesa 4 Apropo de instructiunile TIS (ca eu alea le folosesc) - au omis un pas destul de important - ca trebuie dat jos vascocuplajul ca sa poata fi dat jos ventilatorul si carcasa lui. Eu am mainile inguste si am lucrat ca un ginecolog fara sa il dau jos, dar e o omisiune destul de importanta. Apropo, cum se demonteaza acel intinzator? Nu am incercat pentru ca inca nu am comandat piesa; apropo, echivalentele sunt astea: AUTEX: 654461 DAYCO: APV2548 FEBI BISTEIN: 30114 GATES: T39015 INA: 531078810 IPD: 15-3456 RUVILLE: 55083 SWAG: 20930114 TRISCAN: 8641101008 In manual vad ca zice ca se roteste in sens antiorar intinzatorul cu totul, dar as prefera sa aflu de la cineva care a facut asta - se roteste ~60 grade si pe urma iese? Apropo, am fost sa fac o programare la un service (am bateria incarcata si ATU e la 1km, deci nu ar fi problema sa ajung) dar cu germana mea de-abia m-am facut inteles. Pe urma au vrut talonul (asta inteleg) dar si cartea de service pe care am lasat-o in RO. N-am inteles pentru ce, mai ales ca reviziile din Romania nu-s trecute acolo, pe urma nu am mai reusit sa ma inteleg nicicum cu ei. Cei de la magazin nu prea pareau profesionisti si sincer nici prea buni vorbitori de limba germana :twoup:
  10. Nu ma pricep dar nu ar trebui sa aiba legatura cu motorul/valve. DSC si ABS se aprind cu galben daca sunt diferente mari intre vitezele citite la fiecare roata. Cel putin asa e teoria. Deci posibil sa fie ori cauciucuri non-standard (diametre diferite), ori ceva senzor de la o roata nu merge bine. Posibil sa fie si de la incarcare - nu se mai aprind alte becuri? Daca patineaza cureaua de la alternator si nu ai tensiune suficienta ti se va opri prima oara dsc si apoi abs. Nu cred insa sa fie cazul la tine, dar uite-te sa nu fie si becul de baterie aprins.
  11. M-am uitat acum si din fericire e "doar" cureaua lipsa. Acum ar mai ramane doar problema de stabilit cum; ori o iau pe platforma (remorcat nu ma risc fara servo frAna) ori cumparat o baterie de rezerva (mai ieftin) ori reparat pe strada (riscant dpdv legal cred)
  12. multumesc, acolo m-am uitat si eu (de fapt pe realoem) si ar fi asta: http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Seda...ump_alternator/ Oricum aseara nu am mai avut nervi sa ma uit sub capota, era si bezna, dar o sa ma uit maine. Oricum ma astept ca asta sa fie problema, dar totodata cureaua s-ar fi putut rupe si daca vreun rulment de la pompa de apa, servo sau alternator s-a blocat. M-am mai linistit, la un service gen ATU (ca e plin de ele pe aici) ar costa undeva pe la 150-200E cu piese si manopera, ceea ce e digerabil.
  13. oricum sunt cam -5 grade constant pe aici, nu o sa fiarba motorul in 15 km, de-abia se incalzeste in 2-3km in oras si 15 in afara.
  14. Salutare, Sunt in Germania de vreo luna si am fost pana la aeroport sa ridic pe cineva. Pe drum inapoi mi s-a aprins indicatorul de baterie - asa ca am oprit tot in afara de lumini si ventilatia pe prima treapta. Dupa cateva secunde am pierdut servodirectia (nu si frana), mi s-au aprins becurile de abs, esp, airbag. Am mai mers vreo 15-20km, am oprit, am stat putin si am pornit motorul dar indicatoarele nu s-au stins. Am oprit din nou masina, m-am gandit ce sa fac (mai aveam vreo 15 km pana la destinatie), asa ca am plecat din nou. Pe drum am ramas fara faruri (era deja cam noapte) si tot bordul lumina slab de tot. Bine macar ca am reusit sa ajung 'acasa' si am lasat-o acolo. Initial am suspectat alternatorul dar din moment ce am pierdut si servo probabil e cureaua. Am vazut ca aceeasi curea conecteaza si pompa de apa dar nu am vazut apa sa creasca mai mult de jumate. Ce nu-mi explic e un vajait care se auzea doar in mers, la oprire isi pierdea din 'viteza' si nu se mai auzea. Ceva in genul o elice care se invarte in gol in mers si la oprire ii scade turatia. Problema acuma este, eu sunt langa Frankfurt (Offenbach mai exact) si nu stiu ce service-uri gasesc aici dupa revelion (nu ma gandesc inainte) care sa nu ma jecmaneasca. Ce as putea sa fac ar fi sa incarc bateria (oricum o sa o incarc ca sa nu inghete) si pot sa merg vreo 15-20km pana undeva, daca aveti vreo recomandare. Nu stiu insa daca e ok sa merg cu ea asa. Alta intrebare, exista vreo posibilitate sa pot schimba eu cureaua? Nu stiu ce trebuie dat jos, curea sigur gasesc pe aici ca sunt miliarde de magazine si reprezentante (dar eu nu vorbesc germana), cel putin mi-am luat cam toate sculele cu mine pentru astfel de situatii.
  15. Eu am fost TM - Litoral, inapoi si inca ceva drumuri, in total cam 1900 km. Am resetat consumul si kilometrii de acasa si am facut cam de 3 ori plinul, de fiecare data aveam ~30L in rezervor (asa arata in bord cel putin). Consumul in bord mi-a iesit 4.6, real mi-a iesit pe la 5.2, dar din ce am testat pana acum consumul in bord e destul de apropiat de valoarea reala. Si ceva informatii: 525d 2001, mers relativ constant cu 70-100 pe strada, 130-160 autostrada, fara pauze prea mari sa se raceasca motorul. Am vorbit cu niste persoane care se ocupa de soft de ECU (ramane sa ii mai intreb si pe cei care se ocupa de BC) si consumul raportat de motor are o precizie foarte mare (<1/1000), concluzia initiala a fost ca pompele fura. Ramane sa mai testez cu ceva recipient gradat, altfel nu stiu nici eu ce sa cred. Din alte surse am inteles ca toate pompele arata mai mult decat alimentezi - si eu am avut surpriza sa aflu ca in bidon de 5L intra de fapt 5.5L. Inca o chestie ar fi ca eroarea ceasului de la pompa creste cu debitul, deci la o alimentare 'lenta' nu o sa fie erori mari, in schimb la un plin pus cu pistolul pe autoblocare sunt sanse sa dea eroarea mai mare. Ati facut voi alte teste?
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.