Jump to content

victordan

Members
  • Posts

    40
  • Joined

  • Last visited

Previous Fields

  • Masina
    BMW X1

victordan's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In Rare

Recent Badges

5

Reputation

  1. Salut, Eu pe X1-ule meu am pus ATE Power si m-au tinut 55 k km.Placutele erau la jumtate cand au inceput vibratiile in volan. Acum am pus TRW, si dupa 3000 km trebuie sa le schimb din nou. La BMW altceva decat Originale nu mai pun veci pururi.
  2. Salut. Pot sa spun si eu experienta mea cu un N47 cu ZF6- la aprox 200k km masina a inceput sa dea socuri la rece, in special cand schimba 2->3, la turatii mici. De altfel, primii 2,3 km la rece turometrul varia 100-200 rpm la turatie mica. Dupa ce am schimbat uleiul cu metoda Flush, nu mai am nici un soc si nici o variatie a turometrului.
  3. Salut, Eu aici vad un pic diferit.OE inseamna piesa originala, care a fost pusa in fabrica, in momentul fabricarii masinii.OEM inseamna furnizorul care a dezvoltat linia de productie si care a produs in serie acea piesa pe toata durata productiei de serie a modelului. Deci si OE-ul si OEM-ul sunt facute de aceelasi furnizor, singura diferenta este ca linia de productie de la furnizor nu mai produce in conditii de serie , ci in conditii de spare parts.Calitatea este un pic diferita, la liniile de spare parts anumiti indicatori de calitate nu mai sunt asa de verificati. Asa vad eu lucrurile cu OE si OEM. In cazul BMW-ului meu, cred ca discul original este facut de Jurid, insa nu sunt sigur.Diferenta este ca Jurid-ul OE a fost produs in conditii de serie, Jurid-ul ce il cumpar acum ca OEM este produs in conditii de spare parts.
  4. Cu siguranta daca as fi 100% sigur ca problema provine de la discuri, as cumpara OEM.Partea trista ar fi daca fac investitia cu OEM, si dupa 3-4000 km sa inceapa sa faca din nou.... Problema mea este ca si rulmentii-care vin cu tot cu butuc- sunt schimbati la masina, SKF-uri(nu sunt 100% sigur nici aici ca sunt SKF) si de aia am o oarecare retinere sa ma arunc la alt set de discuri OEM.Am masurat si butucul- 0.04 mm bataie, deci pare a fi in regula. Ce am mai gasit intre timp- documentatia de la TRW legata de DTV- Disk Tickness Variation- maxim 0.015mm. Eu am 0.05 pe zona de franare exterioara, 0.05 pe zona de franare interioara.Metoda oficiala de masurare a acestui Dtv cf cu specificatia este cu micrometru in mai multe puncte. Insa crea ca pot concluziona ca disc-ul nu mai este in specificatii. xzs107en.pdf
  5. AM pus o print screen - sper ca se intelege cum am bataia.Stiu ca nu asa se masoara, insa doar asta am gasit la disc si mi s-a parut ca nu e ok. Ieri am fost la un service dedicat BMW din ARAD, ei direct au spus ca discurile sunt de vine- nici nu au demontat rotile ). Am mai fost la un Mecanic care se ocupa numai de BMW de la mine din zona- la fel, discurile. Incerc sa imi dau seama ce poate fi cu discul, si doar bataia asta pe zona exterioara a discului am gasit-o. Nu pot sa atasaez video-ul.
  6. Salutare, Revin cu o intrebare, poate mai imi da cineva vreun sfat cu dilema mea.... Am verificat discurile cu comparatorul,bataie frontala - pe zona de franare a discului nu depasesc 0.05mm( verificat si int si ext discului) Ceea ce am gasit este bataie radiala ( cum se vede in video) de 0.25 mm. Am desfacut si la cealalta masina ( un Polo) sa verific aceasta bataie radiala a discului-aveam 0.05 mm. Are idee cineva, poate aceasta bataie pe exteriorul discului sa imi dea vibratii in volan??
  7. Salut, Multumesc mult pt explicatii. Sa stii ca acest test l-am facut cu mecanicul meu, si asa s-a constatat ca discurile sunt de vina si necesita inlocuire.Aveam acel "balans" fata spate inaine de oprire pe loc.Apasam pedala si o tineam constat apasata pana apoape de oprire si se simtea clar acel balans. Aveam atunci discuri ATE cu 55k km , mi s-a parut ca s-au ovalizat foarte repede discurile(in 55k km placutele de pe fata erau la jumatate- asta arata ce stil de conducere am).SA schimbi discul cand placuta e la jumate.....ma rog, poate asa e la BMW. Cu siguranta acel praf poate sa fi fost depus pe disc, am incercat si treaba cu franare puternica.Cel mai ciudat lucru este aceasta vibratie nu este constanta- uneori nu se simte aproape deloc. Ceea ce mai vreau sa specific este ca sub 80 km/h se resimt foarte greu vibratiile in volan sau in masina, aproape insesizabile.Deci doar la viteze de peste 80 km/h , in momentul franarii , se pot observa si simti cu usurinta. Am incercat si cu rotile vechi de iarna( cu care stiu sigur cand le-am dat jos nu aveam nici un fel de problema), si la fel facea.Acum am Cauciucuri noi Conti Sport Contact , echilibrate, la fel. Cu siguranta daca schimb din nou discurile, voi pune originale.Insa, parca vad ca voi avea liniste doar 2-3000 km, dupa care incepe iar distractia.De aceea , incerc sa gasesc un service/mecanic care poate sa imi verifice caseta.Am vazut ca cei de la Se...Team BMW repara casetele cu un kit de reparatie, costul kit-ului este 150 lei iar total cu manopera 700.Is curios daca unu dintre simptome pt care trebuie sa faca aceasta interventie la caseta este si cel de vibratii la franare. Ciudate masini si BMW-urile astea:)).
  8. Mecanicul care mi-a schimbat discurile ( a pus TRW) spune ca a verificat si butucul( vine impreuna cu rulment, ca si aia sunt noi de aprox 8000 km , SKF) cu comparatorul si e in regula.Eu nu am fost de fata cand a verificat. Insa ulterior, m-am dus la alt mecanic si am verifica impreuna direct discurile, si bataia nu era mai mare de 0.05mm. Daca pe disc nu se vede bataie mare, crezi ca se poate pe butuc sa fie?
  9. Salut, Revin cu problema mea de vibratii la franare.Am schimbat si cele 2 bucse de la bratele superioare, la fel. Voiam sa intreb cineva a fost la vreun service dedicat BMW ( sunt cateva in tara) sa ii constate daca caseta de directie este sau nu defecta? Ca nu as vrea sa ma pun sa reconditionez caseta si dupa aceea sa nu elimin problema....
  10. Eu tind sa cred ca e convertizorul , deoarece are si legatura cu incalzire.La rece spui ca nu face, uleiul in cutie este mai gros cand este rece, dupa ce se incalzeste se subtiaza si apar problemele de cuplu. Pe ISTA nu da nici o eroare motor/cutie? Cati km are masina? Ai verificat presiunile din mecatronic? sunt in regula?
  11. SALUT, Daca doar in mers sunt aceste oscilatii, eu as tinde sa cred ca e vorba de convertizorul de cuplu.Daca stai pe loc, si o tii turata la 1500-1800 oscileaza turometrul? Cine ti-a schimbat uleiul, a facut nivelul in cutie optim?
  12. Cu siguranta nu mai iau discuri AM, am patit si cu alta masina sa schimb de 3 ori discurile in 30 k km. Oare o schimbat cineva doar bucsele , sau tot bratul?Despre cele incercuit cu rosu e vorba...
  13. Salutare, Am un BMW X1 2010 sDrive , si intampin o problema la care sper sa ma ajutati cu sfaturi , idei. A inceput la un moment dat sa vibreze la franare.Bun, am zis ca s-au dus discurile( aveau 55 k Km pe masina-ATE ).Le-am schimbat ( cu tot cu placute) , am pus TRW.Dupa 2000 km incepe sa vibreze si mai agresiv pe franare. Am dus-o inapoi la mecanic sa puna comparatorul pe discuri- a spus ca sunt ok, bataia ar fi undeva la 0.05-0.07 . A spus ca as avea un joc in caseta pe stanga , si probabil un disc pe spate ar fi ovalizat - si din cauza asta sa imi vibreze.Am fost sa ii echilibrez rotile- la rulare nu vibreaza deloc indiferent de viteza, doar pe franare vibreaza incepand cu viteze de peste 80 km /h Am ridicat-o cu un alt mecanic pe elevator si o bagat levier-ul la bucsaraie,dintre toate mi s-a parut bucsele de la bratele superioare ca sunt cam "usor" de miscat. Ce parere aveti, ar fi de vina caseta sau bucsele?In volan nu am joc de loc ( misca imediat rotile) , nu bate absolut nimic pe masina.
  14. Am gasit un video pe youtube cum se inlocuieste. Pai din cate stiu eu , are rolul sa separe ulei de gazele de carter.Uleiul ramane in capac( adica in motor), iar gazele sunt recirculate catre Egr.
  15. Salut, Doresc sa intreb daca a mai schimbat cineva valva PCV din imagine,la N47 D20C?Am vazut ca se gaseste separat, de la Vaico....
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.