Jump to content

Vader

Members
  • Posts

    2
  • Joined

  • Last visited

Previous Fields

  • Masina
    BMW 320d E46

Vader's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

-3

Reputation

  1. La maºinile F1 anvelopele sunt FOARTE speciale. Cauciucul este foarte moale, ºi "buretos", oarecum. Intrã În asfaltul pistei, ºi aºa se creazã tracÞiunea. Dar se ºi tocesc foarte repede. De aia ºi le tot schimbã de câteva ori pe cursã. Sã-Þi mai zic Încã ceva: eu sunt ºi motociclist. La motoare, materialul din care sunt fãcute cauciucurile este, de asemenea, mai moale, tocmai pentru ca sã aibã aderenÞã mai bunã cu asfaltul. Ca sã "intre" mai bine În zgumÞuroºenia asfaltului. ªi sã creascã suprafaÞa de aderenÞã. ªi tot de aia "gumele" de la motoare se tocesc mult mai repede decât anvelopele de maºinã. Aºa cã poÞi sau nu sã crezi ce Þi-am zis, dar asta e...
  2. O discuĂžie des ĂŽntâlnitĂŁ ĂŽntre posesorii de maÂşini se referĂŁ la jante Âşi cauciucuri. Ăn special ĂŽn prag de iarnĂŁ (care acum ne cam ocoleÂşte, dar tot va veni...) MulĂži dintre noi au tendinĂža de a inventa tot felul de soluĂžii, ca maÂşina lor "sĂŁ arate bine", sĂŁ parĂŁ mai sportivĂŁ. Pun flanÂşe peste discurile de frânĂŁ ca roĂžile sĂŁ stea mai "crĂŁcĂŁnate" modificând ecartamentul, eventual modificĂŁ Âşi aripile ca sĂŁ nu frece, roĂži cât mai late, etc... Asta este o prostie. Dinamica, stabilitatea Âşi aderenĂža unei maÂşini sunt chestiuni extrem de bine calculate de producĂŁtor. Iar BMW nu duce lipsĂŁ de ingineri de mare clasĂŁ ĂŽn domeniu. AÂşa cĂŁ cea mai bunĂŁ soluĂžie la care trebuie sĂŁ apelaĂži este cea recomandatĂŁ de firmĂŁ, ĂŽnscrisĂŁ Âşi ĂŽn actele maÂşinii: pt. varĂŁ folosiĂži cu ĂŽncredere 205x16R55 (eventual din aliaj, ca sĂŁ arate mai bine) iar pentru iarnĂŁ 195x15R65, din tablĂŁ. De ce spun asta? FiindcĂŁ nu ajutĂŁ cu absolut nimic dpdv al dinamicii sĂŁ aveĂži roĂži mai late. Pentru iarnĂŁ, dacĂŁ sunt mai ĂŽnguste este mult mai bine, fiindcĂŁ presiunea pe zĂŁpadĂŁ saudrum alunecos este mai mare dacĂŁ suprafaĂža de contact este mai micĂŁ (aÂşa cum Âştim Âşi de la lecĂžiile de fizicĂŁ elementarĂŁ, presiunea este forĂža/suprafaÞã), deci vor avea aderenÞã mai bunĂŁ. Iar faptul cĂŁ au "balonul" mai mare (R65), este Âşi mai bine. De ce sĂŁ fie jante de tablĂŁ? De ce nu ar fi? VreĂži sĂŁ juliĂži Âşi sĂŁ stricaĂži neapĂŁrat niÂşte jante scumpe? Nici pentru varĂŁ nu are rost sĂŁ folosiĂži jante mai late; nu ajutĂŁ cu nimic, ci dimpotrivĂŁ. Pe de o parte, din motivul pe care vi l-am spus anterior: crescând suprafaĂža de contact anvelopĂŁ-asfalt, pentru cauciucuri mai late, scade presiunea asupra Âşoselei Âşi nu câºtigaĂži tracĂžiune deloc. Ăn plus, tot sistemul de suspensii al maÂşinii este gândit astfel ĂŽncât punctele de sprijin sĂŁ aibĂŁ un anumit ecartament, greutatea este repartizatĂŁ minuĂžios, iar ĂŽn funcĂžie de asta sunt calculate arcurile Âşi amortizoarele. Piese care nu-Âşi vor mai fĂŁcea treaba aÂşa cum au fost proiectate, iar stabilitatea scade. Ca Âşi concluzie, faceĂži cum credeĂži, dar aveĂži ĂŽn vedere legile fizicii Âşi ĂŽncredere ĂŽn proiectanĂži, cĂŁ Âştiu ei ce fac!
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.