Aceasata este continuarea postarii Reparatie spirala airbag F10 (partea 1) Odata desfacuta vei vedea ceva asemanator cu poza de mai jos (mai sunt niste role de cauciuc pentru ghidaj ce nu se vad in poza asta dar apar la poza cu reasamblarea) http://i67.tinypic.com/34dikgz.jpg Asa arata cablul panglica. http://i63.tinypic.com/919t6x.jpg La mine am putut sa o refolosesc intrucat era rupta pe capete. Daca cumva e rupta pe la mijloc nu cred ca va tine lipitura, si mai bine cauti pe aliexpress sau olx. Pretul este ridicol la chinezi, cu ce cumperi de 50E de la astia repari toate spiralele din oras jumate de an . „Lipeala” o faci cum poti. Ciocan de lipit, flux, cositor, penseta, etc. Verifica continuitate cu multimetru. http://i68.tinypic.com/2m83vdk.jpg http://i64.tinypic.com/vr7os0.jpg 6. Reasamblarea Cauciucurile alea au doar rol de ghidaj (eu le-am pus la aprox 120 de grade unul fata de altul). Inainte de a strange suruburile cupleza toate mufele pana sus la airbag si vezi ca totul sa functioneze, sa nu trebuiasca sa desfaci toata tarasenia din nou. IMPORTANT! Scoate panglica afara din ansamblu cu totul, si joaca-te cu piesa putin. Invarte si vezi ca pozitia de centru are un opritor (un pin cu arc pe inel ce se apasa ca sa elibereze mecanismul). Observa ca daca invarti piesa de la pozitia de centru pana se blocheaza in sensul invers acelor de ceasornic, si bobinezi panglica in aceasta pozitie o imparti exact in doua la pozitia de mijloc. Experimenteaz putin si asigura-te ca panglica nu e intinsa cand mergi dintr-o parte in alta. http://i65.tinypic.com/qx14pz.jpg http://i66.tinypic.com/301hump.jpg Reasablezi totul in ordine inversa si GRIJA LA POZITIA DE MIJLOC. Sterge codurile de eroare legate de airbag ca sa nu te mai bazaie ca esti in nesiguranta . E necesar sa stergi codurile de eroare ca sa sti daca ai airbag functional, altfel la fiecare pornire iti va aduce aminte ca trebuie sa mergi de urgenta la un service BMW. Totul ar trebui sa fie corect acum, daca nu .... macar ai incercat. O informatie importanta! Acest modul nu este o componenta ce NU trebuie "recunoscuta" pentru modele Fxx. El nu trebuie inregistrat in reteaua masinii (nu trebuie codat pt a incepe functionarea) asa ca o piesa din dezmembrari va merge foarte bine atata timp cat arata ca cea originala. Evident butoane in plus sau in minus nu vor aduce functii noi. Recalibrarea unghiului volanului se face virand volanul incet la stanga max, apoi dreapta max, apoi adus pe centru cu pauze de 2-3 secunde la capete. Daca sunt multe coduri de eroare raportate probabil vor trebui sterse inainte de calibrare. Mentionez asta pentru ca sa nu va lasa aburiti de cineva care va inlocuieste piesa si va cere apoi sume frumusele pentru „resoftare” „codare” sau alte interventii expert, si ca sa stiti ce platiti de fapt. Totusi daca cumva trebuie facute anumite codari acestea nu sunt pentru ca piesa sa fie "recunoscuta" ci poate pentru alte functii care nu erau activate pe masina donatoare. Happy hacking BONUS Daca demontezi partea celalata (aia cu 9 suruburi), inauntru e un mecanism cu un disc cu gauri si ceva senzor optic (ca la un mouse cu bila), Un traductor de rotatie magnetic (poate pentru viteza unghiulara...) si alte circuite. Daca demontezi astea faci ai mare grija ca manetele sa intre in locasul lor perfect la reasamblare altfe iti va face masina ca dracu cand le montezi de ex: merg stergatoarele in permanenta, nu poti semnaliza, fara faza lunga, etc. Nu te panica ia-o de la cap. http://i64.tinypic.com/6ensx1.jpg