Jump to content

81aga

Members
  • Posts

    3
  • Joined

  • Last visited

Previous Fields

  • Masina
    bmw 520d

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

81aga's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

3

Reputation

  1. Aceasata este continuarea postarii Reparatie spirala airbag F10 (partea 1) Odata desfacuta vei vedea ceva asemanator cu poza de mai jos (mai sunt niste role de cauciuc pentru ghidaj ce nu se vad in poza asta dar apar la poza cu reasamblarea) http://i67.tinypic.com/34dikgz.jpg Asa arata cablul panglica. http://i63.tinypic.com/919t6x.jpg La mine am putut sa o refolosesc intrucat era rupta pe capete. Daca cumva e rupta pe la mijloc nu cred ca va tine lipitura, si mai bine cauti pe aliexpress sau olx. Pretul este ridicol la chinezi, cu ce cumperi de 50E de la astia repari toate spiralele din oras jumate de an . „Lipeala” o faci cum poti. Ciocan de lipit, flux, cositor, penseta, etc. Verifica continuitate cu multimetru. http://i68.tinypic.com/2m83vdk.jpg http://i64.tinypic.com/vr7os0.jpg 6. Reasamblarea Cauciucurile alea au doar rol de ghidaj (eu le-am pus la aprox 120 de grade unul fata de altul). Inainte de a strange suruburile cupleza toate mufele pana sus la airbag si vezi ca totul sa functioneze, sa nu trebuiasca sa desfaci toata tarasenia din nou. IMPORTANT! Scoate panglica afara din ansamblu cu totul, si joaca-te cu piesa putin. Invarte si vezi ca pozitia de centru are un opritor (un pin cu arc pe inel ce se apasa ca sa elibereze mecanismul). Observa ca daca invarti piesa de la pozitia de centru pana se blocheaza in sensul invers acelor de ceasornic, si bobinezi panglica in aceasta pozitie o imparti exact in doua la pozitia de mijloc. Experimenteaz putin si asigura-te ca panglica nu e intinsa cand mergi dintr-o parte in alta. http://i65.tinypic.com/qx14pz.jpg http://i66.tinypic.com/301hump.jpg Reasablezi totul in ordine inversa si GRIJA LA POZITIA DE MIJLOC. Sterge codurile de eroare legate de airbag ca sa nu te mai bazaie ca esti in nesiguranta . E necesar sa stergi codurile de eroare ca sa sti daca ai airbag functional, altfel la fiecare pornire iti va aduce aminte ca trebuie sa mergi de urgenta la un service BMW. Totul ar trebui sa fie corect acum, daca nu .... macar ai incercat. O informatie importanta! Acest modul nu este o componenta ce NU trebuie "recunoscuta" pentru modele Fxx. El nu trebuie inregistrat in reteaua masinii (nu trebuie codat pt a incepe functionarea) asa ca o piesa din dezmembrari va merge foarte bine atata timp cat arata ca cea originala. Evident butoane in plus sau in minus nu vor aduce functii noi. Recalibrarea unghiului volanului se face virand volanul incet la stanga max, apoi dreapta max, apoi adus pe centru cu pauze de 2-3 secunde la capete. Daca sunt multe coduri de eroare raportate probabil vor trebui sterse inainte de calibrare. Mentionez asta pentru ca sa nu va lasa aburiti de cineva care va inlocuieste piesa si va cere apoi sume frumusele pentru „resoftare” „codare” sau alte interventii expert, si ca sa stiti ce platiti de fapt. Totusi daca cumva trebuie facute anumite codari acestea nu sunt pentru ca piesa sa fie "recunoscuta" ci poate pentru alte functii care nu erau activate pe masina donatoare. Happy hacking BONUS  Daca demontezi partea celalata (aia cu 9 suruburi), inauntru e un mecanism cu un disc cu gauri si ceva senzor optic (ca la un mouse cu bila), Un traductor de rotatie magnetic (poate pentru viteza unghiulara...) si alte circuite. Daca demontezi astea faci ai mare grija ca manetele sa intre in locasul lor perfect la reasamblare altfe iti va face masina ca dracu cand le montezi de ex: merg stergatoarele in permanenta, nu poti semnaliza, fara faza lunga, etc. Nu te panica ia-o de la cap. http://i64.tinypic.com/6ensx1.jpg
  2. Cu putin timp in urma am postat o intrebare despre reparerea spiralei de la airbag. Nici nu stiam cum se numeste atunci i-am zis cuplaj rotitor. In orice caz dupa ce m-am interesat de costurile reparatiei in reprezentanta si pretul piesei noi, am zis ca mare lucru nu pot pierde incercand sa fac astea singur. Piesa noua cea mai ieftina pe care am gasit-o costa 2200 lei, La reprezentanta piesa + manopera "usor" peste 3000 lei; nici nu am mai intrebat ce inseamna usor. Sa-mi fut una. Pentru un cablu de 2 lei. (la propriu). Uitati interventia * de la inceput va zic ca nu sunt deloc implicat in repararea masinilor in nici un fel, ci doar am cautat cateva zile informatii legate de problema mea pe internet si apoi mi-am facut curaj sa iau surubelnita la "the ultimate driving machine". Eventualele greseli ... comment si corectez. ** de mare ajutor mi-a fost https://www.newtis.info/ *** am spart postarea in doua parti pentru ca nu m-a lasat sa postez toate pozele Pentru inceput trebuie decuplata borna negativa a bateriei. Aici trebuie grija, sa nu rupi electronica de pe cablu (daca este), ca sa nu iti faci inca o “bucurie”. 1 Scoatere airbag. Pentru asta trebuie bagat ceva in gaura din spatele volanului. Gasiti tutoriale pe YouTube. Iese usor dar eu m-am chinuit cu el de vorbeam singur. Ca sa nu patiti la fel foloseti ceva cu cap plat. Eu am bagat pana la urma un inbus de 4 si a mers perfect. Tehnica este sa apesi pe airbag(ca atunci cand clanxonezi) si cand simti ca ai impins ceva elastic cu inbusul, incearca sa-l scoti tragand usor inspre tine. Daca ramana cumva agatat impinge-l la loc si incearca din nou. Poti sa impingi/lovesti destul de tare ca sa-l bagi la loc nu pateste nimic. Airbagul e conectat prin doua mufe, grija sa nu le rupi, eu am folosit o surubelnita fina ca sa le ajut sa iasa. Se vede in poza marcat locul de unde le-am eliberat. http://i64.tinypic.com/egbzv5.jpg http://i63.tinypic.com/31320zc.jpg 2 Scoate volanul (aici ai un surub si o mufa) http://i66.tinypic.com/2hzh7yu.jpg 3 Cochilia volanului (doar trage cu simț) http://i63.tinypic.com/2r5gok4.jpg Exista pe lateral niste ghidaje si clipsuri http://i67.tinypic.com/kcjp87.jpg 4. Demontare piesa Piesa bloc comun spirala, manete, traductor de pozitie. Asta e tinuta locului de 4 suruburi Torx. In spate sunt doua cabluri. Mufele cablurilor se desfac usor. Una are un livier, ceealalta o siguranta lateral ace trebue apasata. http://i68.tinypic.com/v31t8l.jpg http://i63.tinypic.com/2117wxh.jpg 5. Sapatul in piesa. Pentru a ajunge la cablul acela trebuie sa demontati piesa. Plasticele ce compun carcasa par cam fragile trebuie rabdare si cat mai putina forta. Daca te apuci de lucru tine minte: NU FORTA. Prima data scoate inelul superior. Ata e tinut lcoului de clipurile din poza. Cu o surubelnita plata fina, trebuie desfacut pe rand. Dupa ce toate clipsurile sunt desfacut „capacul iese” (deja vei vedea cablul panglica) http://i65.tinypic.com/2ef5hz8.jpg Scoate inelul exterior. Asta e tinut de cateva clipsuri pozitionate in jurul carcasei, si doua pe un colt. La astea din colt baga o surubelnita asa ca in poza sa eliberezi siguranta, apoi trage usor de inel si daca trebuie mai insita la sigurantele alea din colturi. NU FORTA. E un plastic fragil. http://i66.tinypic.com/flwlzk.jpg http://i67.tinypic.com/n31cuf.jpg Partea a doua aici
  3. Salutare tuturor, Am ramas fara comenzile de pe volan si airbag-ul soferului. Codul de eroare e legat de circuit intrerupt, rezistenta infinita... oricum ceva ce inseamna fir intrerupt. Sunt aproape sigur ca problema este in interiorului cuplajului rotativ. Din cate am vazut eu carcasa acestu cuplaj pare comuna cu cea a traductorului de pozitie a volanului, ceea ce face inlocuirea intregului ansamblu o bataie de joc a producatorilor la adresa noastra pretul piesei noi fiind de peste 500E. Nu am avut inca curajul sa trag prea tare de rahaturile alea de plastice asa orbeste fara sa vorbesc cu cineva care cunoste situatia, dar pare "reparabil". Intrebarea mea este a trebuit/reusit cineva sa inlocuiasca cablul panglica din interiorul cuplajului? Stiti pe cineva care se ocupa cu asa ceva? happy hacking.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.