Jump to content

Y-GreK

Members
  • Posts

    21
  • Joined

  • Last visited

Previous Fields

  • Masina
    X3 M Pack 20xDrive 2012

Y-GreK's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

7

Reputation

  1. Felicitari, ce pot spune. Revenind, la modelele pana in 2011 nu se poate pune kit de reparatie. (trebuie sa fie modelul cu 3 gauri)
  2. Oirce ulei isi va pierde din proprietati inclusiv prin simpla trecere a timpului, nu neaparat prin lubrifierea unui mecanism la temperaturi inalte. E foarte usor de inteles de ce crapa motoare la 200.000km, din cauza reviziilor la 25.000km cu uleiuri "long-life", care de fapt dupa 15.000km sunt apa de ploaie. Vrei sa te tina grupurile, cutia de transfer si cutia de viteze? Schimbi uleiurile cand achizitionezi masina si la fiecare 100.000km dupa aceea si o sa vezi ca o sa fie bine. Daca nu...vezi tu ce si cum. Ma surprinde uneori atitudinea oamenilor vizavi de aceste operatiuni si la spalatorie imi mai zice unul ca-s proaste X3-urile astea, ca le pica cutiile de transfer, distributiile, etc. Cutiile de transfer pica din cauza mentenantei dezastruoase sau inexistente, romanul de rand isi cumpara BMW de nu stiu cati ani vechime si se asteapta sa-l tina 200.000km fara probleme...cand unele masini in cauza au de 2x nr. asta de km deja. (nu pe bord bineinteles) On-topic : Schimbat uleiurile din grupurile fata-spate, cutie de transfer si de viteze (+capacul baii de ulei) la 200.000km, acum am 275.000km si totul este super ok.
  3. Eu la X3-ul meu am schimbat la 205.000km distributia si am facut schimburile de ulei la 12.000 - 13.000 km max, acum am 275.000km si merge brici. Sunt de parere ca uleiurile isi pierd din proprietati mult mai rapid decat lasa marii producatori de inteles si prefer oricand o masina cu 300.000km care a avut schimb de ulei si filtru de ulei la intervale scurte de timp decat una care are jumatate din km astia, dar care a avut revizii "ca la carte" la 25.000km. Un prieten de familie are un 520d din 2012 tot cu N47T pe care l-a achizitionat cu 50.000km in bord acum multi ani. El nu a schimbat deloc distributia, are 350.000km actualmente, DAR isi face reviziile la maxim 15.000km. De asemenea mi se pare vital sa lasi motorul sa functioneze cateva minute la relanti inainte sa te pui la drum, mai ales iarna. Daca tot umbli la distributie, n-ar fi rau sa iei in calcul si schimbul capacului de culbutori.
  4. A mai schimbat cineva recent kitul la un X3 F25?
  5. Eu am schimbat un motor la 200.000km, motor caruia i-am adaugat si o distributie nou-nouta pentru a nu avea probleme pe viitor, cum sa nu-mi vars frustrarea pe un capac de plastic care se deformeaza de la caldura si cu un epurator inteligent integrat in el? Aberant este sa faci astfel de greseli de proiectare, dar asta e, trebuie sa imi asum ca BMW nu a vrut niciodata sa vanda masini fiabile, ci a vrut sa vanda senzatii. Nu vreau sa fac reclama, imi place sa cred ca sunt obiectiv, dar motorul OM651 2.2 de la Merc, cred ca duce de 3x cat poate duce un N47 si asta fara prea mare efort. Mi-ar fi placut sa cred ca am ghinion, dar atat cunostintele mele, cat si cei care scriu pe thread-urile specifice marcii, vorbesc de aceleasi probleme grave si costisitoare. Tot ceea ce am scris este trait pe propria piele si nu scriu de dragul de a demonstra ceva cuiva. Am ajutat un coleg cu un sfat pertinent, in schimb tu ai ales sa-mi raspunzi ironic, ceea ce nu este onorabil!
  6. Extraordinar, dar de ce sa incerc eu alt forum? Scopul acestuia nu este de a discuta despre marca BMW si problemele tehnice intampinate? Faptul ca expun un adevar te deranjeaza sau trebuie toti sa adoptam atitudinea: "E BEMVEU ba, astea sunt masini!" Daca la o Dacie se intampla asa ceva, radeau toti parlitii cu BMW de numa' numa', ca ei au masini si alea-s roabe pentru saraci, dar cand se intampla la marca bavareza...hai sa ne rupem in figuri si sa facem misto, ca se intampla si la case mai mari, vorba aia! S-ar putea ca tu sa fi gresit forumul prietene daca singurul lucru pe care l-ai putut concepe n-a fost decat o ironie ieftina si fara sens. Care parte a adevarului e deranjanta pentru tine de fapt? Ca N47 chiar e un motor slab ca sa nu-i zic altfel? Sau ca pe topicul asta aproape toti vorbesc despre cu totul altceva decat problema prezentata? Despre ce numar rezonabil de km vorbesti tu aici stimate posesor de avion bavarez? Mai nou, schimbarea la 200.000km a unui motor se numeste rezonabil? Haha, pai la cate cazane cu 200.000km in bord, dar cu >600.000km in realitate s-au vandut in Romania, mai indraznesti sa pui problema asa? Hai ca e chiar amuzant deja.
  7. Nu citi aberatiile din topicul asta, e clar ca multi habar nu au despre ce vorbesc si mai dau si sfaturi proaste. Eu sunt patit cu capacul de la culbutori care are integrat filtrul epurator la X3-ul N47 din semnatura cu 245000km (deci da, esti vizat). Cel din urma s-a imbacsit si mi-a spart capacul de culbutori din cauza presiunii, iar mai bine de vreo 2L de ulei s-au scurs. Norocul meu este ca patania s-a intamplat la prima pornire dimineata, motorul nu a apucat sa mearga prea mult si l-am oprit imediat cum am realizat ca avertismentul din bord cu nivelul de ulei sub minim e real. (credeam ca e o eroare a senzorului de ulei, nivelul fiind mereu pe maxim, dar apoi m-am dat jos si am vazut balta de ulei). Nu am vrut sa risc si am chemat platforma, iar acum masina e in service-ul unui apropiat si astept devizul...dezamagitoare motorizare, de parca problema distributiei si a axului balansier nu erau de-ajuns, acum si asta. BMW parca face motoare din plastice reciclate, altfel nu-mi explic cum se poate intampla asa ceva. Am avut Opeluri, Forduri, Audiuri si nu am patit asa ceva...nu mai zic ca 2.2ul de la Mercedesul din ograda ii da clasa ca si constructie.
  8. X3 2012 xDrive automat 184CP cu pachet M int/ext.
  9. M-am lamurit, nu o sa fortez lucrurile. O sa caut un cauciuc SH pe dimensiunea celorlalte trei inainte de a ma pune la drum, poate am noroc si gasesc tot ce am pe masina acum, daca nu, alta marca, dar aceeasi dimensiune. In situatia in care am fost la momentul respectiv, chiar nu am avut incotro...nu doresc nimanui situatii de genul. Drumuri bune sa aveti!
  10. Va rog sa ma ajutati cu un sfat. Alaltaieri, eu impreuna cu alti 3 participanti la trafic, am ramas cu cauciucurile taiate pe centura Ploiestiului. (o cheie franceza facuta bucati era pe asfalt dupa ce am inspectat). Daca a fost pusa intentionat, n-avem de unde sa stim, politia nu a putut sa ne ajute cu ceva. Neavand roata de rezerva la X3-ul meu F25, am apelat la un prieten care a venit dupa mine cu o alta roata de X3, de la modelul precedent, dar nu s-a potrivit din cauza suportului de la etrier. Am reusit sa o misc asa de acolo cativa km pana in cea mai apropiata benzinarie, ca sa n-o las abandonata pe centura noaptea. Inca am setul de iarna pe masina, Dunlop 225/60R17, dar acelasi prieten (mecanicul meu) a avut un cauciuc 235/55/R17 de vara, pe care l-am pus pe janta mea si ne-am intors dupa masina ca sa n-o las in benzinarie (solutie temporara). Diametrul rotii este acelasi, fiind doar putin mai lata, dar urmeaza sa ma pun la un drum de 150km ca sa ajung acasa si sa-i pun setul de vara (pe 19"). Masina merge bine deocamdata, n-am observat probleme majore, la franare doar atunci cand urmeaza sa ma opresc de tot, parca simt ca imi da un mic sut, dar ma gandesc ca e din cauza ABS-ului, franarea fiind mai eficienta pe roata cu anvelopa de vara. Credeti ca ar fi o problema pentru cutia de transfer daca fac acest drum de 150km cu viteza mica?
  11. Ira24, ai ajuns la Bavaria? Ne poti spune daca ti-au schimbat EGR-ul si caseta de directie?
  12. Stiti cumva daca recall-ul se aplica doar unor modele anume sau trebuie sa mergem la reprezentante sa aflam daca suntem...”vizati”? :getlost:
  13. https://www.wheel-size.com/size/bmw/5-series/2008/
  14. Ceva de tinut cont pentru viitor, multumim pentru video si solutionare.
  15. Din moment ce arborii respectivi incep sa aiba joc si devin foarte zgomotosi (la inceput nu prea ii sesizezi si te gandesti la alte simptome), inseamna ca rulmentii din capete s-au spart deja si blocul motor este compromis oricum. Va scriu intamplarea unei cunostinte, care devenise la vremea respectiva proprietar de BMW 520d N47 (si la X3 F25 stiu un caz similar), va rog sa luati aminte si de aceasta intamplare si sa vedeti cat de mult se pot complica lucrurile. Cumparase distributia completa fiindca sunetul scos de unul din cei doi arbori de echilibrare il convinsese ca este vorba de distributie, masina avea ~222.000km atunci. A avut mare noroc ca mecanicul si prietenul nostru comun, care avea o banuiala ca cele auzite de el, nu sunt simptome de distributie, dupa ce a dat jos scutul, a inceput sa inspecteze foarte atent zona aceea in care se afla arborii de echilibrare. Ne-a chemat pe amandoi si ne-a aratat blocul motor fisurat din cauza rulmentului spart al unuia dintre cei doi arbori de echilibrare. Va dati seama ce s-ar fi intamplat daca nu observa, schimba distributia, doar ca mai apoi sa remarce ca nu s-a rezolvat nimic? A fost distrus individul, nici macar nu apucase sa inmatriculeze masina si sa se bucure de ea. Dupa multe batai de cap si bani cheltuiti, motorul a fost schimbat si partea cea mai interesanta a fost ca distributia motorului cu blocul motor crapat era in regula, ironic, nu-i asa? Intr-un final, a fost fericit ca s-a ales cu un motor bun, pe care a pus distributia cumparata de el, dar o astfel de experienta poate sa te darame efectiv. Si intrebarea finala...ce a cauzat spargerea efectiva a unui rulment de genul? Nu am un raspuns bazat pe argumente viabile, dar de cand a patit ce a patit, eu la maxim 12.000km schimb macar uleiul si filtrul de ulei.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.