Jump to content

TonyXNK

Members
  • Posts

    6
  • Joined

  • Last visited

Previous Fields

  • Masina
    E34 520i Touring 1995

TonyXNK's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

1

Reputation

  1. rezolvat. cumparat un senzor original, nou. se poate inchide.
  2. problema rezolvata. pana la urma am luat un senzor OE. nu era de la senzor. am desfacut toata instalatia electrica de pe motor, toate firele ok ( masurate de la senzori la mufa DME. verificat daca cumva atunci cand motorul intra din open loop in closed loop nu cumva primeste informatii eronate de la sonda lambda. scos DME si refacut toate lipiturile de pe cablaje. intr-un final, noroc ca m-a prins noaptea lucrand la motor si am vazut cu coada ochiului o scanteie la cilindrul 2. se pare ca dupa ce incepeau sa se incalzeasca chiulasa si bobinele, cea de la cilindrul 2 avea o strapungere si dadea scanteie la masa. numai la cald. si cumva influenta si DME-ul, inclusiv timpii de injectie. dupa ce am inlocuit bobina, motorul nu a mai facut nici o figura si l-am forjat suficient. am resetat si erorile care imi tot apareau, de camshaft sensor si MAF si nu au mai reaparut ( MAF-ul comandat din China se pare ca isi face treaba, nu mai miroase a combustibil mult la esapament si ralantiul este putin mai mic, cum ar trebui sa fie la motorul cu transmisie automata ( 700-725 rpm). din pacate nu am reusit cu carsoft 6.5 sa pot citi date de la motor in timp real, poate as fi vazut vreo problema la bobina. am inteles ca la masinile de sub 1996 nu ai acces la asa ceva. bine ca acum merge. multumesc tuturor celor care au incercat sa ma ajute cu un sfat, precum si celor care au avut rabdare sa citeasca postarile.
  3. salut, dupa nenumarate masuratori si verificari ( am gasit in AUTODATA) am ajuns la doua componente care ar putea fi de vina pentru simptome: senzorul de pozitie al arborelui cotit sau calculatorul de la motor. despre senzorul de la arbore am citit ca ar putea face figuri atunci cand se incalzeste motorul si sa dea impulsuri eronate catre DME, si sa nu apara ca defect pe diagnoza. poate si de aici zgomotul de la injectoare si ralantiul instabil, timpii de injectie posibil sa nu mai fie buni. am incercat cu un senzor aftermarket nou, dar masina nici nu a mai pornit, in schimb a dat cateva rateuri la admisie cum nu a dat niciodata. recomandarea de pe forumuri am vazut-o ca fiind sa folosesti numai senzori originali. cel banuit ca defect de pe masina s-a spart la momentul scoaterii, era cel original al masinii ( scria pe el 1995). era Siemens, OE BMW. nou costa 600 ron... legat de calculator, am gasit oferte pe net, dar am vazut ca ar trebui luat cu EWS, IMMO si cheie. ajunge cam la pretul senzorului nou. din DME nu am una din tensiunile care ajunge pe senzorul MAF, de aici si eroarea de "hot film missing". as vrea sa incerc cu un senzor de pozitie pentru arbore original, sh. sa vad daca simptomele de la ralanti dispar. daca are cineva unul de vanzare original sh sau macar aftermarket care sa fi functionat pe DME Siemens MS 40.1, motor M50TUB20 i-as fi recunoscator.
  4. salut, doresc sa achizitionez un senzor pozitie arbore cotit pentru motorul M50TUB20. ma intereseaza un senzor original, de preferat second hand pentru ECM Siemens MS40. pentru teste. Am incercat cu senzori aftermarket noi si nu au mers. neaparat sa aiba stantat BMW. cod OE 12141730027. multumesc.
  5. salut tuturor, astazi am avut ceva timp si m-am reapucat de masina. intre timp am luat o pompa de benzina si un regulator de presiune combustibil pentru teste (noi). pompa noua - nici un efect. regulator nou presiune - efect temporar, nu au mai tacanit injectoarele, motorul a mers rotund 10 minute dupa care a inceput sa se balabaie, sa varieze in turatie si intr-un final sa se opreasca. porneste imediat la cheie dar nu sta la ralanti. dupa mai multe ore de teste, de la deconectat sonda lamda in mers ( ralanti), senzori de pe motor, valva IAC ( curatata cu wd40 si pusa la 12v, unde parea ca inchide si deschide normal),inlocuit MAF, mi-a trecut prin minte sa scot unul din furtunele de vacuum, mai exact cel care intra in corpul clapetei, pe dedesubt. ce sa vezi, tragand aer prin acest furtun, motorul a stat la ralanti, l-am accelerat, a scazut la 900 si nu a mai dat semne de variatii in turatie.test de functionare normal. pus furtun la loc, turatia variaza iar si in final motorul se opreste. dupa toate astea, suspectez ca nu sta la ralanti datorita faptului ca valva IAC nu poate da drumul la suficient aer in admisie atunci cand motorul se incalzeste putin si anumite valori de lucru se schimba. pe langa ca as inlocui si acest IAC, suspectez mai mult o problema electrica, de tensiune de alimentare.am masurat pe mufa care vine la pompa de benzina ( cu contactul pus) si am aproximativ 9 volti. banuiesc ca ar trebui sa fie 12v. in acelasi timp am facut o legatura clara intre presiunea scazuta din rampa injectoarelor si tacanitul acestora. la presiune optima nu fac zgomot ( am vazut asta cand am inlocuit regulatorul, dar posibil sa fi fost un moment in care pompa a functionat optim si a bagat presiune). pe de alta parte, daca tensiunea nu este cea corecta pe valva IAC, cred ca aceasta nu are cum sa isi faca treaba corect. suspectul ar fi un regulator de tensiune sau un condensator de pe undeva, cel putin asa imi spune logica. nu am gasit un manual de 520i touring, tot ce am gasit este de la 525i in sus si nu stiu daca este aceeasi schema electrica. are cumva, cineva,un manual cu schema electrica de 520i Touring ( 1995/face-lift)? ma intereseaza si contra cost. as vrea sa masor de la sursa firele care pleaca spre pompa si spre IAC si sa urmaresc traseele. multumesc.
  6. salut, multumesc pentru oferta, am sa o iau in considerare dupa sarbatori, daca mai este valabila. astazi am coborat la masina si am pornit-o. a pornit la sfert de cheie. motorul a mers rotund, asa cum ar trebui.nici un zgomot, nici o vibratie. dupa aproximativ 5 minute a aparut acel tacanit in zona injectoarelor. motorul a continuat sa functioneze normal. l-am accelerat direct din clapeta, a avut o usoara ezitare, dar a accelerat si l-am tinut putin turat, fara sa simt rateuri sau vibratii. in schimb, in momentul in care am luat mana de pe acceleratie, a scazut in ture pana sub ralantiul normal si a inceput sa mearga in hopuri. dupa ce l-am mai accelerat inca o data, la ralanti s-a oprit. porneste la cheie dar cade ralantiul si se opreste. daca o las sa se raceasca 15-20 minute, porneste iar bine. intr-adevar, suspectez ca ceva se intampla de la o componenta care se incalzeste dupa 5 minute de functionare. cred este putin probabil sa aiba aceleasi simptome cu doua debitmetre diferite sau chiar cu debitmetrul deconectat. stiu ca fara debitmetru masina intra intr-un mod " de avarie" si calculeaza debitul de aer relativ prin alte mijloace. furtunele de vacuum sunt toate verificate, am dat jos galeria de admisie si le-am luat pe toate la mana.chiar am taiat capetele uscate si intarite si le-am remufat pe tevi. daca deconectez oricare din ele, se simte o influenta in mersul motorului. nu pierde benzina pe la conducte, am o obsesie cu verificatul scurgerilor de combustibil ( am patit-o la un opel). pentru inceput, dupa sarbatori am sa achizitionez o pompa noua si un regulator de presiune combustibil, ca sa elimin circuitul de alimentare din problema. ca sa fiu sigur si de debitmetru, am comandat si unul din china ( noname), ca rezerva. dupa circuitul de alimentare, daca nu se remediaza problema, am sa imi indrept atentia catre partea de aprindere ( bobine, capete bobina si bujii). cel mai enervant este ca porneste totusi la sfert de cheie si pare totul in regula. ce nu stiu este daca am dreptate si atunci cand presiunea scade in rampa injectoarelor acestea se aud mai zgomotoase, ca si cum ar fi oarcum goale. testate cu alimentare directa pe ele, pare acelasi tacanit ( scoase din rampa si dat impulsuri in ele cu 12v). dar cum de desi acestea tacane, la ralanti motorul merge regulat. banuiesc ca exista totusi suficienta presiune ca la ralanti ca sa tina motorul in parametrii. nu imi dau seama daca atunci cand accelerez se mai aude tacanitul, motorul si cu ventilatorul sunt prea zgomotoase ca sa imi pot da seama. sunt din bucuresti. nu am sa mai am timp saptamana aceasta sa ma ocup de ea si nici saptamana de dupa sarbatori, dar imi sta pe cap cand "copilul" este bolnav. orice sugestie este in continuare binevenita.
  7. salut. are aproximativ 20 litri. nu las niciodata sub 10 litri in rezervor.
  8. Buna seara, Am ajuns in punctul in care sunt nevoit sa cer sfaturi sau sugestii pentru problema aparuta la masina. Am incercat cam tot ce am crezut de cuviinta, dar problema persista. Mentionez ca am o oarecare experienta in a desface motoare, diagnoza, reparatii. Masina are motor M50B20 Vanos si aproximativ 270000km, transmisie automata. O am de trei ani, nu mi-a facut probleme niciodata la pornire, consum, putere, ralanti. La motor : Injectoarele sunt curate ( curatate acum doi ani cu ultrasunete), ulei Eneos 10w-40, nu scoate fum, nu da rateuri, merge ( mergea) rotund, fara zgomote sau batai. in perioada de iarna nu prea am umblat cu ea, am pornit-o acum trei saptamani, cam dupa o luna de stat. a pornit la sfert si nu parea sa aiba vreo problema. am stat pe langa ea sa se incalzeasca motorul (in parcare) si brusc, dupa cam 15 minute, motorul a inceput sa se balbaie si sa varieze ralantiul. am accelerat-o putin si s-a urcat in turatie, dar dupa ce am luat piciorul de pe accelaratie a dat in nas, ralantiul a cazut mult si parea ca merge in 3 pistoane ( tremura). s-a oprit intr-un final si nu a mai vrut sa porneasca. in mai multe incercari, mai dadea cate un semn ca ar porni, dar pornea subturata, tremura si daca apasam pe acceleratie se inneca si se oprea. am revenit a doua zi, am scos bobinele, am inlocuit bujiile ( toate erau cafenii), i-am dat o cheie si a pornit la sfert. dupa 15 minute iar a inceput sa se balbaie si am remercat un zgomot ( tacanit) in zona injectoarelor. ca de injectoare goale/uscate. (asa zic eu, am mai patit la o alta masina acum ceva ani dupa ce am lasat injectoarele in aer o saptamana si la pornire tacaneau de mama focului dar fara sa pulverizeze. rezolvat atunci cu wd suflat in ele in timp ce le dadeam impulsuri de 12 volti). am pus diagnoza pe ea ( carsoft 6.5) si am gasit doua erori : senzorul de la axa cu came ( lipsa/intrerupt) si debitmetru ( circuit intrerupt/ hot film lipsa). le-am inlocuit pe amandoua, pus diagnoza, nu mai erau afisate erorile, dar DME era tot in eroare ( fara cod). pornit masina la sfert de cheie, ralanti perfect. dupa 10-15 minute a inceput iar sa se balbaie, sa tacane la injectoare si sa se opreasca. scos rampa injectoare, dus in casa injectoare, suflat prin ele wd, totul ok. pornit masina astazi, a pornit imediat cum si-a facut presiune in rampa, mers impecabil la ralanti si acceleratie. nu am plecat cu ea de pe loc, nu vroiam sa ma lase in drum. dupa un timp iar a inceput sa fluctueze ralantiul, sa mearga prost motorul si s-a oprit. nu a mai pornit si nu a mai dat semne ca ar vrea sa porneasca. dupa 15 minute de stat, a pornit iar la sfert dar in 15 secunde a inceput sa fluctueze iar ralantiul si s-a oprit. pus pe diagnoza, iar au aparut erorile de senzor ax cu came si debitmetru. nu stiu ce sa suspectez, ma gandesc ori la pompa de benzina ( zgomotul de injectoare goale/ semigoale care insoteste fluctuatiile ma face sa cred ca ar fi o problema de presiune combustibil), regulatorul de pe rampa ori la ECU. mentionez ca furtunasele de vacuum sunt verificate, este vacuum la regulatorul de pe rampa de benzina, daca ma joc cu furtunasul respectiv exista o influenta in mersul motorului, dar nu majora. ma mai ingrijoreaza si erorile de debitmetru si senzor ax came. daca le resetez, reapar, dar nu la fiecare diagnoza individuala pentru DME. stiu ca am scris mult, imi cer scuze, am vrut sa explic cat mai clar, poate a mai patit cineva si ma poate ajuta cu un sfat. Multumesc.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.