Jump to content

mraz

Members
  • Posts

    117
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

mraz last won the day on January 22 2021

mraz had the most liked content!

Previous Fields

  • Masina
    Bmw 520dx

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

mraz's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In Rare

Recent Badges

62

Reputation

  1. Aha deci BMW minte in manualul tehnic cand vorbeste despre Oil condition sensor. De fapt Alexandru care spunea ca senzorul masoara doar nivelul, stie mai bine. It measures the following variables: ! Engine oil temperature ! Oil level ! Engine oil quality The engine management system evaluates these measurements. With the oil condition sensor, the electrical properties of the engine oil are also determined. These properties alter when the engine oil shows signs of degradation and ageing. The electrical material properties of the engine oil change as the engine oil wears and ages. The changed electrical properties of the engine oil (dielectrics) cause the capacity of the capacitor to change. The electronic evaluation unit converts the measured capacity into a digital signal. The digital sensor signal is sent to the engine management system. The engine management system uses the signal for internal calculations (e.g. condensate in the engine oil). Si putina stiinta pentru anumiti de aici The amount of capacitance between two plates of a fixed size and a fixed separation depends on the dielectric constant of the material between them. The term dielectric constant is the measurement of an insulator’s ability to concentrate electric flux. Different materials have different abilities to do this. Air, for example, is the worst and has a dielectric constant of 1. Water has a dielectric constant of 80, ethylene glycol a value of 37 and pure engine oil a value of 5. With the numbers so very different, it’s easy to pick out the presence of contaminants via capacitance changes. Imi dati cu minus cand se aduc dovezi Astea-s datele, sunt pdf-uri peste tot pe net cum functioneaza asa senzori si cum sunt in stare sa verifice calitaeta unui lichid si impuritatile si ce fel de impuritati . Nu numai la bmw, si la alti producatori si nu numai la masini si in alte industrii. Dar probabil e pin de Olivia Steer si pe aici Nu stiu de ce unii vor sa ramana in epoca de piatra daca au impresia ca in 2020 nu poate exista asa ceva care sa mearga mana in mana cu un algoritm de calcul in functie de utilizarea motorului.
  2. Stai, nu tu declarai ca masoara doar nivelul si atat ? Acuma recunosti ca masoara si altceva ?
  3. Am tinut partea prietenului pe care tu si altii l-ati acuzat ca i s-ar rupt lantul la 79.000 pentru ca a facut reviziile la momentul indicat de masina. Ceea ce e o aberatie. Mai mult nu am ce discuta cu un troll.
  4. Really ? Vezi linkul pus de mgi. Senzorul masoara si calitatea uleiului. Oil quality sensors are measuring: a. temperature of oil; b. level of oil; c. quality of oil, and data are sent in digital format, using BSD data exchange network
  5. Algoritmul ala masoara si calitatile de lubrefiere prin accesarea unui senzor aflat in baia de ulei care verifica vascozitatea/impuritatile/gradul de uzura.
  6. E gresita logica, daca e un defect de fabricatie nu e obligatoriu ca absolut toate masinile sa aiba defectul acela. Defectul de design/fabricatie/quality assurance poate sa apara doar la unele piese, una din 100, 1000 sa zicem. Tu cand crezi ca se fac recalluri se fac pentru ca toate, absolut toate, 100% din masini o sa aiba defecte de-a lungul vietii ? Nici vorba, e vorba de un procent. Masina prietenului era cu reviziile la zi si cu foarte putini km, nici nu ar trebui sa discutam ce discutam acuma. E 18d.
  7. Iti permit si eu sa te intreb, ai cumva habar ce se intampla cand computerul masinii calculeaza cand trebuie sa schimbi uleiul ? Tu de fapt zici ca softul masinii e atat de prost si nu ia in calcul numarul porniri, opriri, mers la rece, arderi, si asa mai departe ? Si tu de fapt stii mai bine ca toti inginerii aia de la BMW care l-au conceput si au luat in calcul toate astea ? Tu chiar ai impresia ca in Germania toti nemtii merg zilnic pe autostrada sute de km ? Sunt foarte multi care isi folosesc masinile (mai ales astea mai mici) 90% doar in oras. Computerul masinii dupa cum am zis si in postul de mai sus nu o sa te lase sa faci revizia la 30.000 daca o folosesti "altfel". Stiai asta sau nu ?
  8. Se pare ca e o confuzie generala pe forum legat de cei 30.000 km si Romania vs Germania. Computerul masinii, cel putin a mea, si presupun ca si restul, iti scad nr de km pana la revizie in functie de modul de utilizare. Nu o sa fie 30.000 in Romania, mai ales daca sunt drumuri scurte, opriri, porniri dese, motor turat altfel decat pe autostrada. Computerul masinii tine seama de toate lucrurile astea si iti zice sa faci revizia nu la 30.000 ci la poate 22.000 si asa mai departe. Deci va rog, lasati treaba cu Germania vs Romania, ca de fapt uleiul era apa, ca sigur utilizatorul e de vina, cine l-a pus sa faca drumuri scurte si asa mai departe (cu toate ca prietenul meu chiar nu a facut doar drumuri scurte, ci si pe autostrada, drumuri in afara tarii, naveta la parinti care-s la 60km de Timisoara, destul de des, etc).
  9. Nu exista asa ceva, sa fim seriosi. "Apa" ? Come on...pe ce lume traim. Masina a avut schimburile de ulei facute la zi. A fost ingrijita foarte bine si arata impecabil. Probabil ca tu imi zici ca si G30ul meu are apa acuma in loc de ulei ca nu am mers asa des in ultimul timp si ca imi fac reviziile dupa computerului masinii ? Hai sa fim seriosi. O sa mi se rupa si mie lantul la 70.000 adica in 2 ani de zile ? Exact asa zic si eu. E imposibil. Masina a fost adusa din Germania de catre prietenul meu si de catre mine, acum 2 ani de zile, cand avea aproape 50.000km (reali, verificati). Ultimul schimb de ulei si filtre a fost facut anul trecut cand a cerut computerul. Omul a mers cu ea aproape 30.000 km in 2 ani de zile, si nu doar in oras cum e sugerat pe aici. Chiar avea grija de masina, era spotless mereu si cu reviziile la zi. Daca asta nu e defect de fabricatie atunci ce e ?
  10. Un prieten cu X1 din 2015 cu N47, 79.000 km, azi i s-a rupt lantul. Masina nu mai e in garantie, stiti daca exista posibilitatea sa fie despagubit sau macar ajutat partial de bmw ? Masina folosita ~15.000 km pe an, mi se pare absolut ireal sa se intample la asa putini km.
  11. am 35.000 acuma, deci ambele cer schimbate pe la 38.000 ~650 euro...pentru 4 placute ? Mi se pare exagerat de scump. Sunt curios cat costa ele in realitate, probabil nici 250 euro adunate. @deeJayOg arata fix cati km mai au...
  12. Merci de sfaturi, la mine nu se aude chiar atat de tare ca la asta cu X3-ul, doar daca sunt in afara masinii sau cu geamul deschis si capul pe geam. O sa merg cu ea in service, mai am garantie inca vreo 3 ani. In alta ordine de idei, imi apare indicator de schimbat placutele fata si spate in vreo 3000km. La ce costuri sa ma astept in total ?
  13. Am facut si eu 25.000 de km si am completat prima data cu adblue. Cumparat de pe net un bidon de 10 litri (ceva bmw original) care spre surpriza mea nu a venit cu palnie/furtun, a trebuit sa improvizez ceva. Ce e ciudat, e ca pe mine m-a tinut masina 25.000 km cu adblueul venit din fabrica. Acuma imi arata un range de doar ~7000km cu ce am completat eu. Sper sa fie doar o estimare gresita. Alta chestie, de cand am facut revizia si mi-au schimbat si filtru de polen, masina nu mai comuta singura pe recirculare cand simte vreun miros neplacut. A mai patit cineva ceva de genul ? Btw, masina asta nu e pentru Romania, mai ales luata de noua. Mai bine un harb decat sa-ti fie mila de ea. Am mega grija la orice gropite si denivelari, dar am reusit sa iau o ditamai groapa, noaptea pe langa Deva, pe la 70 la ora. Adio cauciuc de 1000 ron nou nout. Dar totusi si-a facut treaba runflatul, cu ditamai galma, runflatul a mai tinut vreo 20 km pana la o vulcanizare unde a trebuit sa-l arunc la gunoi. Oricum, rahat de tara. Nu ai unde o parca, locuri de parcare mega inguste, gropi, denivelari, numai smecheri peste tot cu harburi de 1000 euro care depasesc ca idiotii. Iar cel putin aici drumurile in Timisoara sunt sub orice critica dupa iarna asta, nu e un drum drept fara un canal, groapa, denivelare, limitator de viteze si toate cele. Alta intrebare pentru cei cu G30-uri sau poate si alte masini. Am un mic ticait sub masina, sub scaunul soferului, asa odata la 3-4 secunde, cand opresc sau merg f. incet. Parca e un vas de expansiune de metal care se expandeza sau ceva de genul asta, e zgomotul asa de metal tic tic tic, si cand sta pe loc, dar doar uneori, nu mereu. Aveti vreo idee ? O fi vreun radiator ceva pe acolo ? Se aude doar cu geamul deschis si doar uneori. Zgomotul asta il am de la inceput de cand am luat masina, nu ma deranjeaza, dar eram doar curios.
  14. Nu cred ca afecteaza nimic, cel mai mult iti afecteaza doar consumul, asta daca ai grija de masina. Acuma depinde si cat tragi de masina, daca mergi ca nebunul non stop, fie pe sport sau confort, normal ca in timp masina aia nu o sa fie la fel ca una mai menajata (asteptat sa se incalzeasca motorul, lasat turbina sa se raceasc putin la relanti cand opresti, etc). Maneta in stanga iti afecteaza cum schimba cutia si raspunsul pedalei de acceleratie. Butonul de sport iti modifica in plus si directia si suspensia (daca ai suspensie adaptiva).
  15. Pe ecrane mate tratate cu antireflex gen monitoare and stuff, trebuie doar apa, nimic altceva. Incearca cu apa, de cateva ori, laveta umeda apoi uscata, si tot asa. O sa se duca, don't worry.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.