Jump to content

Cabro

Members
  • Posts

    153
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Masina
    320i

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Cabro's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

34

Reputation

  1. Pune testerul pe ea, si pune aici exact codul erorii. Ceva cu "camshaft position" include multe.
  2. Am trecut si eu prin asta. Cateva bube care se complementau: simeringurile de la supape au fost schimbate, in prima faza. Cele vechi erau cu cel putin 5mm mai largi (ca diametru) fata de cele noi. Pe aici pierzi tot uleiul pe care il papa si pe care il completezi tu. Ideal ar fi sa nu completezi nici macar 1 litru intre schimburi, dar BMW zice ca ar fi ok un consum de 1 litru la 1500km. Daca consuma 1 litru la 500 km, ar fi trebuit sa tragi niste semnale rosii. Pentru ca pierdea uleiul, normal ca nu mai facea presiune cum trebuie atunci cand trecea la relanti dupa forja. La mine nu a fost vorba de software, nu i-am facut nici un update, si cu toate astea, problema a disparut. Inainte sa ii schimb simeringurile i-am schimbat electrovalva de presiune. Apropo, daca ii dai curent continuu 8V, ai testat degeaba, nu asa functioneaza PWM, voltajul este intotdeauna de 12V, numai ca este intrerupt foarte des. In functie de nr de intreruperi pe secunda si de timpul in care voltajul de 12V este prezent in aceasta perioada, daca folosesti un voltmetru simplu (sau scump, e tot acelasi lucru), o sa iti arate voltajul mediu, care la momentul cand ai masurat a aratat 8V, apoi ai pus tu direct 8V. Total gresit. Trebuia sa folosesti un osciloscop sa vezi PWM in timp real. Informatia este peste tot, trebuia doar sa cauti. Sa revenim, dupa ce am schimbat electrovalva un timp nu a mai aparut eroarea. Mentionez ca am folosit 0W30, care e un ulei foarte bun pe timp de iarna, dar la noi in Romania pe timp de vara ar trebui 5W30, sau chiar 5W40. Sunt niste temperaturi din ce in ce mai mari la noi. Lucru ce m-a facut sa schimb uleiul. Cum au venit caldurile a reaparut. Asta a fost a doua (sau a doua si a treia) buba. Am trecut de la Castrol 0W30 la LiquiMoly 5W30 4600. Si ca sa fac o treaba bine (a se citi "prost") am schimbat si senzorul de presiune ulei in acelasi timp, pentru ca eram pe fuga, trebuia sa plec a doua zi la un drum lung, si nu am avut timp sa le iau pe rand. Ar fi fost foarte bine sa le fac pe rand, sa vad cand se remediaza. Dar, oricum ar fi fost degeaba, ca aveam simeringurile cat degetul in motor. Am hotarat sa raman la LiquiMoly 5W30 4600, il folosesc si acum, la 2 ani dupa ce s-a intamplat, si o sa il folosesc pana schimb masina. Nu am de ce sa il mai schimb acum, sunt perfect multumit de uleiul asta, si pe langa asta, sunt si adeptul filozofiei "if it's not broken, don't fix it". Drept concluzie, zic eu: lipsa presiune ulei la relanti din cauza nivelului din ce in ce mai mic, care era cauzat de simeringuri mult largite la supape. E posibil sa fi fost si senzorul de presiune ulei, si/sau electrovalva. Nu am cum sa stiu daca erau in mintile lor, sau daca erau cu bube si ele si indicau eronat. Ar fi trebuit sa ma duc la un mecanic profi, sa masoare valorile manual, dar e al naibii de greu sa gasesti unul bun. Daca as fi in locul tau, as schimba in primul rand simeringurile (setul e 100-200 lei, manopera inca pe atat), daca zici ca ai consum 1l/500km. Treci pe 5W30, daca nu folosesti deja, foloseste brandul de ulei preferat de tine! Daca inca apare 30C1, verifica presiunea manual. Daca valoarea la manometru nu coincide cu ce e pe tester, e senzorul. Daca presiunea e corecta in parametri, excluzi pompa. Multa bafta celor care se mai lovesc de 30C1!
  3. Hai bai nene, am ajuns la Sprinkler OFF?
  4. Asa imi facea si mie anul trecut, am schimbat valva hidraulica de mai sus, iar apoi tot a mai aparut de vreo 2 ori. Luna trecuta am schimbat uleiul (pusesem 0W30), am schimbat si senzorul de presiune (am citit ca si el ar putea fi problema), am pus de data asta 5W30 LiquiMoly, iar in a doua si a treia zi am facut un drum de ~2900 km fara nici o problema. Nici o aparitie a erorii de atunci, dar timpul va spune Sa speram ca este rezolvat, si ca nu trebuie sa dau jos baia!
  5. Sunt cele 2 linii de pe luneta de sus, de zici ca ai dezaburire intrerupta
  6. Arata foarte bine E93ul! :goodjob: Te intreb ceva: nu ti se pune pe creier antena de AM? Mai ales acum cand e vreme rece, se vede aiurea, parerea mea. Stii vreo rezolvare sa fie mutata in alta parte sa fie folosite toate spirele?
  7. Dai baia de ulei sa vezi daca nu ai bucati din patina rupte, sau altceva, care obtureaza circitul uleiului. Aia ar fi prima chestie pe care as face-o in locul tau.
  8. Ca sa il verifici trebuie sa ai bateria incarcata. Pune direct un cablu (altul decat cel existent, ia unul gros si sanatos sa tina amperii) de 12V la bendix direct, vezi daca porneste (deconecteaza cablurile existente, sa nu arzi stiu eu ce - DDE de exemplu). Isi ia masa prin carcasa, nu? Verifica daca e coroziune unde se prinde de bloc. Daca invarte, pe cablul existent ai rezistenta mare, si trebuie sa verifici ori masa, ori cadere de tensiune pe cablul de + dintre baterie si electromotor. Cu un voltmetru vezi asta usor, trebuie doar sa dea cineva la cheie cand tu masori intre borna de + a bateriei si cea a electromotorului. Daca iti arata peste cateva zecimi de volt, gen cativa volti, 3-5 V, e clara treaba, nu ajunge suficient curent la electromotor si trebuie schimbat cablul. Mult succes si spune-ne si noua cum ai rezolvat.
  9. Aia nu sunt mecanici atunci. Sunt schimbatori de piese. Cat despre valoarea de Nm o afli de pe newtis.info, alegi acolo sasiul, motorul si vezi apoi la tabelul de valori de la reparatia respectiva. E ceva de cautat
  10. Nu e normal sa strangi suruburi din motor la mana, fara cheie dinamometrica. La ce mecanici ai fost de ai vazut asta?! Toate suruburile din motor au o valoare de cuplu la care se strang. Nimic din motor nu se strange "la mana".
  11. Pentru N43 bujiile care se potrivresc sunt cele din urmatoarea lista: NGK.
  12. Este un anumit numar de pasi care trebuie respectati. Uite aici procedura scrisa de ZF, paginile 5-6. Nu scrie nicaieri ca trebuie sa fie cutia RECE, trebuie doar ca atunci cand verifici nivelul uleiului, temperatura acestuia sa fie intre 30-35 grade si masina perfect orizontala. LE: Trebuie la temperatura aia ca altfel isi schimba proprietatile, printre care si volumul.
  13. E posibil sa pierzi presiune pe la garnituri. Nu doar cea dintre mecatronic si cutie, cu toate ca acolo ar fi cea mai mare, mai sunt si alte garnituri, sunt seturi complete pentru schimbat. In cel mai rau caz, sa fie solenoizii, caz in care gasesti set de schimb la cateva sute de euro. Daca as fi in locul tau, as repara-o pe cea montata, doar dai jos baia, mecatronicul si schimbi garniturile, si uleiul cu baia cu ocazia asta. Oricum ai sanse foooooarte mari sa fie din garnituri.
  14. Daca din diagnoza a pornit, inseamna ca problema e undeva la butoane consola, sau fire de la consola la modul.
  15. Aia sa fie problema, "ce facem cu fierul?" Sa iti raspund la intrebare: pe termen scurt, da. Pe termen lung, habar nu am ce o sa fie!
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.