Raza de rulare a rotii trebuie sa fie aproximativ identica pentru roti 19inchâŹÂ sau 16inchâŹÂ ! Pe romaneste : masina ruleaza cu aceeasi garda la sol indiferent de dimensiuni, in conditiile in care se respecta indicatiile date de producator. Din aceasta cauza nu se modifica nici viteza afisata pe vitezometru. Luam 2 exemple de dimensiuni pentru E90 : 16inch 205/55 19inch 255/30 Cazul A : Diametrul jantei = 16*25.4 = 406.4 [mm] Inaltimea anvelopei = (55/100)*205 = 112.75 [mm] Diametrul total roata (janta + anvelopa) = 406.4 + 2*112.75 = 631.9 [mm] Cazul B : Diametrul jantei = 19*25.4 = 482.6 [mm] Inaltimea anvelopei = (33/100)*255 = 76.5 [mm] Diametrul total roata ( janta + anvelopa ) = 482.6 + 2*76.5 = 635.6 [mm] Concluzie : 1)La schimbarea rotilor 16inchâŹÂ-19inch schimbi diametrul total al rotii cu 3.7 [mm] ! Garda la sol se modifica cu 3.7/2 = 1.85 [mm] ! 2)Aceasta schimbare e total nesimnificativa, nu sunt influentate unghiurile de asezare ! E o prostie deci sa refaci geometria. Oricum daca faci geometria la noi in tara nimeni nu o sa iti incarce masina ! La bmw trebuie sa pui greutate pe masina cand faci geometria. 68 kg pe scaun conducator, 68 kg pe scaun pasager, 68 kg pe bancheta si 20 kg in portbagaj ( recomandare la e90 ). Deci unghiul facut la noi in tara e fix pix ! Deasemenea daca faci geometria, mergi o zi cu masina si te intorci la ei nu vei avea niciodata aceleasi valori masurate ! 3) Din motivele prezentate mai sus, nu trebuie sa punem niciodata alte dimensiuni de anvelope decat cele recomandate de producator ! Se schimba unghiurile de asezare roti, se schimba viteza afisata, este inlfluentata stabilitatea si maniabilitatea ! Atasez dovada cu recomandari date de Bmw cu privire la reglare geometrie roti. De mentionat ca aceste recomandari apar si la standul de testare cand te duci sa faci geometria, insa toata lumea le ignora ! Sent from my iPhone using Tapatalk