Jump to content

Silviu Danciu

Members
  • Posts

    8
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Silviu Danciu last won the day on April 7 2020

Silviu Danciu had the most liked content!

Previous Fields

  • Masina
    BMW 525d Xdrive F11

Silviu Danciu's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

9

Reputation

  1. Multumesc pentru ĂŽndrumare. Din pĂŁcate, partea mobilĂŁ se aflĂŁ ĂŽn interiorul valvei Âşi nu existĂŁ o zonĂŁ de acces sau cel putin eu nu am observat-o.
  2. MulĂžumesc mult pentru interventie. As vrea sĂŁ spun ca am clarificat si, ĂŽn acelaÂşi timp, am rezolvat problema. Am ezitat sĂŁ scriu pânĂŁ acum acest aspect, ĂŽntrucât nu sunt experimentat ĂŽn domeniul mecanicii auto Âşi nu aÂş fi vrut sĂŁ fac anumite greÂşeli de exprimare sau, mai rĂŁu, sĂŁ dau impresia cĂŁ m-aÂş lĂŁuda cu "norocul" pe care l-am avut. Ăn fapt, ĂŽntr-una din sĂŁptĂŁmânile trecute, am constatat cĂŁ maÂşina era din nou lĂŁsatĂŁ de tot. Am sunat mai mulĂži mecanici care mi-au sugerat, la unison, cĂŁ este necesarĂŁ ĂŽnlocuirea integralĂŁ a compresorului Âşi cĂŁ este exclusĂŁ orice ĂŽncercare de a fi reparat. TotodatĂŁ, ĂŽn mod corect, am fost ĂŽndrumat sĂŁ optez pentru un compresor nou, WABCO, identic cu cel montat pe maÂşinĂŁ (original). Deoarece nu dispun, pentru un moment, de o aÂşa sumĂŁ de bani (3.500 lei + montaj), am decis sĂŁ mai studiez ĂŽncĂŁ o datĂŁ video-clipurile de pe youtube, postate de mai mulĂži binevoitori, ĂŽn legĂŁturĂŁ cu aceastĂŁ problemĂŁ. Ăntr-adevĂŁr, clipul de pe canalul "Diagnose Dan" mi-a fost de mare ajutor pentru rezolvare, dar au mai fost utile Âşi altele. AÂşadar, cu destulĂŁ greutate, m-am strecurat sub spatele maÂşinii Âşi am desfĂŁcut elementele din plastic care protejeazĂŁ compresorul. Apoi, am desfĂŁcut conductele de aer (albastrĂŁ Âşi roÂşie) Âşi imediat compresorul. MenĂžionez cĂŁ am folosit o simplĂŁ surubelniÞã dreaptĂŁ Âşi douĂŁ chei tubulare (de 8 Âşi de 10). Ăntrucât nu aveam nimic de pierdut, am pus compresorul pe o masĂŁ Âşi, cu mai multe chei sau ÂşurubelniĂže torx, l-am desfĂŁcut ĂŽn bucĂŁĂži. Am ĂŽnlocuit granulele dezumidificatoare din camera de presurizare cu altele noi, cumpĂŁrate de la magazinul Dedeman (circa 20 lei), am desfĂŁcut valva solenoid Âşi am procedat aÂşa cum este exemplificat ĂŽn partea de final al video-clipului postat de Diagnose Dan, adicĂŁ am lovit-o uÂşor, de mai multe ori (15-20), pe pĂŁrĂžile laterale, cu o ÂşurubelniÞã, pentru deblocare. MenĂžionez cĂŁ nicio altĂŁ piesĂŁ a compresorului nu pĂŁrea uzatĂŁ. Apoi, am montat toate piesele la loc Âşi am reintrat sub maÂşinĂŁ. Am fixat compresorul la locul lui Âşi am legat conductele de aer. DupĂŁ ce am pus contactul, compresorul a ĂŽnceput sĂŁ lucreze normal. FuncĂžionarea s-a oprit, dupĂŁ circa 1 minut, iar maÂşina s-a ridicat 1 cm. Considerând cĂŁ este nevoie de repetarea operaĂžiunii, am pus din nou contactul Âşi, compresorul, lucrând pentru a doua ora, timp de 1 minut, maÂşina s-a ridicat la ĂŽnĂŁlĂžimea normalĂŁ. Am fost fericit cĂŁ am reuÂşit sĂŁ o "repar" fĂŁrĂŁ cheltuieli, nici mĂŁcar pentru manoperĂŁ. ToatĂŁ operaĂžiunea a durat cam 2 ore, inclusiv cu pauzele pentru vizualizarea videoclipurilor tutoriale. PânĂŁ ĂŽn prezent, funcĂžionarea este absolut normalĂŁ: presiunea ĂŽn perne, aÂşa cum este Âşi normal, scade puĂžin, având ĂŽn vedere cĂŁ merg cu maÂşina doar o datĂŁ pe sĂŁptĂŁmânĂŁ. La scurt timp dupĂŁ pornirea motorului, se aude cĂŁ porneÂşte Âşi compresorul, pentru 10-15 secunde, maÂşina ridicându-se la ĂŽnĂŁlĂžimea corespunzĂŁtoare. AÂşa cum spune Âşi ĂŽn clipul Diagnose Dan, problema valvei Solenoid este rezolvatĂŁ pentru un moment, fĂŁrĂŁ a Âşti peste cât timp se va bloca din nou. Sunt conÂştient cĂŁ, pe viitor, va fi necesarĂŁ ĂŽnlocuirea compresorului. Ăntre timp, voi comanda separat o valvĂŁ solenoid (circa 300 lei), pe care sĂŁ o pĂŁstrez pentru repetarea "minunii". DacĂŁ vĂŁ pot fi de folos cu mai multe informaĂžii, mĂŁ puteĂži contacta prin farcebook, pe profilul Danciu Silviu (TârgoviÂşte). VĂŁ mulĂžumesc tuturor pentru atenĂžie, vĂŁ respect Âşi vĂŁ consider ca pe prietenii mei.
  3. Multumesc mult pentru informaĂžii. Revin Âşi eu acum cu ceea ce am inteles, referitor la problema mea, descrisa la inceputul topicului: Pernele le-am schimbat ĂŽn urma cu 6 luni, producĂžie Arnott. In prezent, datoritĂŁ nefuncĂžionĂŁrii, maÂşina se lasĂŁ câÞiva milimetri sau chiar 1 cm, stând ĂŽn garaj. DatoritĂŁ temperaturilor sub 0 grade (nu am uÂşa la garaj, ĂŽncĂŁ), la pornirea motorului, ĂŽn loc sĂŁ se ridice maÂşina la ĂŽnĂŁlĂžimea normalĂŁ, coboarĂŁ pânĂŁ la nivelul roĂžilor, ĂŽn timp ce compresorul scoate zgomotul normal de lucru. Ăn fapt, valva solenoid, care, prin inchidere Âşi deschidere, regleazĂŁ presiunea ĂŽn camera de presiune a compresorului, rĂŁmâne blocatĂŁ pe deschis Âşi goleÂşte tot aerul din perne. Ăn concluzie, pânĂŁ la momentul ĂŽnlocuirii integrale a compresorului, voi fi nevoit sĂŁ schimb doar aceastĂŁ valvĂŁ, care costĂŁ ĂŽn România 430 lei. MenĂžionez cĂŁ evenimentele neplĂŁcute descrise mai sus au avut loc ĂŽn luna decembrie 2019 (1 datĂŁ) Âşi la ĂŽnceputul lunii ianuarie 2020 (1 datĂŁ). Ăn ultmile sĂŁptĂŁmâni, deÂşi a fost frig, nu m-am mai confruntat cu o astfel de problemĂŁ. Mai amintesc de faptul cĂŁ, ĂŽn prezent, ĂŽn România, un compresor Wabco (ca Âşi cel original montat pe maÂşinĂŁ) costĂŁ 3.600 lei. Succes tuturor! RĂŁmân pentru totdeauna admirator Âşi posesor al mĂŁrcii BMW!
  4. Recomand cu toatĂŁ ĂŽncrederea, ĂŽn ciuda micilor intervenĂžii necesare! Poate ai norocul ca pernele de aer sĂŁ fie deja ĂŽnlocuite!
  5. După 5-6 ani vechime, orice F11 necesita inlocuirea pernelor de aer, care sunt consumabile! Preţul OE este de circa 2.000 lei/buc. + 460 lei/buc. montaj in service, iar pretul pentru produs after market este de 900 lei/buc. (marca Arnott) + 100 lei montaj la mecanic. În cazul meu şi probabil nu numai al meu, urmează şi schimbarea compresorului, care costa circa 300 euro second-hand sau circa 1000 euro nou (am înţeles că nu există after market). În pofida celor de mai sus, pentru mine BMW F11 este maşina care îmi acoperă toate aşteptările (sisteme de siguranţă, design exterior şi interior, comportament dinamic, confortul pasagerilor, calitate ireproşabilă a materialelor folosite la interior, spaţiu foarte generos în portbagaj etc). În concluzie, nu ezit să o întreţin pentru a mă putea bucura de ea pentru cât mai mult timp! Aşa, ca o paranteză, folosesc zilnic un VW Jetta (2008), la care am schimbat setul de 4 amortizoare cu 2.000 lei (after market, în timp ce la reprezentanţa VW costa 1.000 euro). Deci nu vă de ce la BMW seria 5 ar costa mai puţin. Diferenţa de clasă şi de confort este uriaşă! Succes! Observ că există şi compresor after market Arnott, la pretul de 3.486 lei (https://www.epiesa.ro/compresor-instalatie-aer-comprimat-bmw-seria-5-touring-f11-525-d-xdrive-diesel-218-cai-arnott-p-2985/11878/101884/prodid-602358485/)
  6. Multumesc mult pentru indrumari. La ora aceasta (12.00), am pornit motorul Âşi s-au ridicat imediat. Deci e vorba de o chestie sensibila la frig... Multumesc mult pentru indrumari. La ora aceasta (12.00), am pornit motorul Âşi s-au ridicat imediat. Deci e vorba de o chestie sensibila la frig...
  7. Va salut pe toţi. As dori sa întreb dacă cineva ma poate ajuta pentru elucidarea următoarei probleme: am înlocuit, în urma cu 6 luni, ambele perne de aer, la BMW F11 525xD, montând modelul fabricat de Arnott şi totul a funcţionat normal. Întrucât maşina nu o folosesc zilnic, uneori nici măcar o data pe săptămână, am găsit-o cu pernele lăsate, după circa 18 zile de repaus. Dupa pornirea motorului, pernele nu s-au umflat, iar compresorul nu se auzea ca ar lucra. Era dimineaţă şi temperatura aerului era de minus 3-4 grade. La orele prânzului, am pornit din nou masina, temeratura fiind de circa 6-7 grade, şi pernele s-au umflat normal, în 15-20 secunde. Ulterior, am observat ca după 4-5 zile de nefuncţionare, scade distanta intre aripă si roată, ceea ce presupune ca pierde puţin aer. Aseară, constatând ca maşina era puţin lăsata, am pornit motorul cu speranţa că pernele se vor ridica la maximum, dar, spre surprinderea mea, pernele au coborât de tot şi, în ciuda oricărei manevre de oprire si pornire a motorului, nu s-au mai ridicat deloc, iar compresorul nu scotea niciun sunet. La bord a aparut, pentru puţin timp, mesajul de atenţionare pentru CHASSIS. Mentionez ca şi aseara erau circa minus 3 sau 4 grade afară. As fi onorat sa stiu parerea voastră si vă multumesc pentru orice informaţie mi-aţi oferi. P.S.: masina este fabricată în luna decembrie 2013 şi are 215.000 km parcurşi.
  8. SalutĂŁri! Daca ati montat aceste perne comandate in UK, imi puteti spune daca sunteti multumit de ele, dacĂŁa ti avut vreo problemĂŁ? Multumesc mult!
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.