Buna seara. De ieri ma confrunt cu o problema la motorul bmw 316ti valvetronic compact. Dupa aproape de mers cu masina prin oras, fara alte defecte, am oprit motorul, timp de vreo 10 minute. In momentul in care am pornit motorul, fara sa porneasca greu, a inceput sa mearga in 3 pistoane ( asa aveai impresia), s-a aprins check engime in bord, in prima faza intermitent, iar dupa cateva secunde stabil. Am oprit motorul, am lasat cateva secunde , apoi l-am pornit. Aceasi problema. Am plecat acasa, asa cum mergea. Pe drum (max. 2km), am observat ca nici nu mai trage , ca inainte. In schimb am observat ca da cu fum pe spate. Odata ajuns acasa, am chemat pe un prieten cu un tester. Ori nu a avut programul potrivit sau chiar nu a gasit nimica pe parte electrica. Am veificat debitmetru (scos mufa in timpul fuctionarii motorului)- a scazut turatia aproape de 400 rpm. In schimb , parca "galopeaza" motorul... scade turatia pana la 550 rpm, apoi se ridica la 1200 rpm, s.a.m.d.... Am verificat bujiile. In prima faza le-am gasit ancrasate. Am schimbat setul de bujii cu altele noi. Dupa aceea am pornit motorul , l-am lasat cateva minute de functionare, apoi am scos doar bujiile 3 si 4 . Le-am gasit "negre"! Maine as dori sa iau la analizat toate furtunasele, pentru a vedea daca trage aer fals pe undeva. M-as mira faptul sa gasesc vreun furtunas crapat, in ideea ca nu au mai mult de 3000 km de cand le-am schimbat, noi. Va rog frumos , daca aveti vreo idee , vreun sfat ce as putea face ... Va multumesc!