Jump to content

mcliviu

Members
  • Posts

    1179
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    21

mcliviu last won the day on August 29 2023

mcliviu had the most liked content!

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti

Previous Fields

  • Masina
    BMW

Recent Profile Visitors

19243 profile views

mcliviu's Achievements

Contributor

Contributor (5/15)

  • Conversation Starter Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

774

Reputation

  1. Am si eu o Tesla Model 3 Long Range de aproape 1 an. Dpmdv nu este nici pe departe o masina de autostrada, consumul de energie e urias pe caldurile astea (aproape 25% din energia totala consumata e clima, undeori si 30%), pentru mine ceva mai rau decat iarna. Chiar ieri am facut un drum de vreo 150km, cu autostrada unde am mers si cu 180, si pe drumul asta cu clima, singur in masina pana acasa am consumat aproape 40% din baterie. Daca merg potolit in limitele legale, acelasi drum consum vreo 28% baterie. Pe autostrada, daca conduci cu 140-150 te vei opri la max 300 km pentru incarcare. Asta nu e o problema in vest unde ai supercharger pe autostrada, dar aici poate fi o problema. Daca mergi "ca mortu'" poti veni de la cluj la bucuresti fara incarcare. Din fericire, mai am si o masina cu motor termic si combustibil nelimitat, asa ca Tesla o folosesc doar pe anumite rute, si preponderent oras. Ce e misto, si imi place la ea, este ca ai scaune/bancheta/volan incalzit, o poti raci/incalzi/porni/da cuiva de la distanta, sunetul e peste multe masini scumpe. Luminile sunt mai proaste decat cele adaptive de pe F40, senzorii de ploaie se bazeaza pe camere si sunt de cacat. Masina mea are senzori de parcare, dar tot ce vine de vreun an aproape vine fara senzori, sunt multi care se plang de acest aspect. Overall, pentru mine este o masina-gadget, nu as tine masina daca nu as avea si o termica. Pur si simplu Romania nu este tara unde sa faci asta. Inca.
  2. Salutare. Daca tot suntem aici, pentru cine este suficient de curajos, poate dam si nume de scoli (publice si private) la pachet cu feedback. Incep eu: eu sunt din Bucuresti, al meu kinder este acum clasa a 4-a la o scoala privata (e acolo de la 1 an si 10 luni, a fost intai la cresa, apoi gradinita) zona Piata Domenii. Scoala se numeste TeddyBar, costurile mele lunare au fost undeva la 5-600e cu program after inclus, masa, teme facute acolo, verificate. Sunt 17 copii in clasa, si ma gandesc cumva cu groaza la urmatoarea etapa, in care in momentul asta iau in considerare Colegiul National Ion Neculce (4 minute de casa). Despre scoala primara, pot spune ca in perspectiva mea conteaza cel mai mult invatatorul, iar aici este multa loterie. Invatatoarea copilului meu este o tipa perfectionista care urla destul de mult in clasa. Au fost nenumarate discutii si cu ea si cu directorul scolii, nu prea s-a schimbat nimic. Somehow copiii s-au adaptat, copilul meu nu vrea sa il mut de acolo (acum e prea tarziu), am vorbit cu el din clasa a II-a daca sa il iau si nu a vrut. Chiar aseara am fost la sedinta cu parintii, si oameni cu copii mai mari se plangeau de dezastrul din invatamant, cu zeci de grupuri de whatsapp, copii care trec clasa fara sa stie nimic, si alte nenorociri. Ca optiuni in afara de Neculce (unde va da examen la germana) si care ar fi optiunea logica, iau in considerare sa il pastrez tot in privat fie la aceeasi scoala care de anul asta are si 5-8 si raman o parte din colegii lui acolo, sau Avenor despre care am feedback dar e "la mama dracu" pentru mine.
  3. In niciun caz nu cazi in penibil - din contra as spune. Nu ne putem educa insa copiii, inainte de a ne educa pe noi. La fel nu ne putem creste copiii, fara sa ne crestem pe noi inainte (maturizare, responsabilitate). Nu imi este clar daca vrei sa fie un topic despre responsabilitate, sau o discutie libera despre cum impaci pasiunile (care de cele mai multe ori implica cheltuieli, si asa cum ai mentionat, ele pot fi substantiale) cu investitiile in educatie (a ta, a copiilor). Cred ca suntem mai multi aici care suntem interesati sau putem impartasi opinii cu privire la educatie, dar poate nu toti avem curaj sa abordam subiectul. Cazul meu este unul mai aparte, intrucat pana anul trecut, nu mi-am cumparat niciodata o masina noua, iar pe primul plan au fost intotdeauna investitiile. Cand mi-am cumparat anul trecut prima masina noua (nu e BMW), am cheltuit pe ea veniturile mele pe 4 luni, si achizitionasem deja 7 imobile fara credit. Asta a fost regula mea dintotdeauna cu privire la liabilities: nu am platit pe o masina mai mult de 3-4 luni de venituri raportate la 1 an (12 luni). Legat de educatia copiilor, eu am 1 buc baiat care implineste in vara 11 ani, si in afara de faptul ca pana acum am ales invatamant privat (care respecta curicula romaneasca), planul meu pe viitor este sa incep sa ii predau educatie financiara. Educatia are mai multe aspecte, iar eu consider ca succesul nu consta in sumele de bani acumulate, ci in construirea rezilientei pentru pregatirea copiilor pentru obstacolele inerente ale vietii. Am nenumarate exemple de oameni cu bani care sunt nefericiti. Daca vreti sa impartasim idei despre cum si ce facem, si cum impacam pasiunile cu responsabilitatea, cred ca este un topic de interes pentru oricine care considera ca la orice varsta poate invata nou. Salut cu entuziasm deschiderea acestui topic.
  4. Sa o stapanesti sanatos, sa te bucuri de ea mult si fara incidente.
  5. De cand mi-am vandut masina in iunie 2020, caut motive sa-mi cumpar alta. Cu cat trece timpul, parca sunt tot mai tentat sa iau in considerare o electrica. Am testat anul trecut un Mini electric (voiam sa inlocuiesc F20-ul sotiei), insa din cauza range-ului, am fost nevoit sa il exclud, iar i3-ul era deja scos de pe lista din cauza design-ului interior (tentative multiple de negociere esuate cu sotia, la modul la care nu o vrea in conditiile in care i-o ofeream cadou). Asa am ajuns sa cer oferta de la BMW pentru i4 eDrive 40, pentru ca este o masina electrica care arata ca o masina, iar pentru mine e o optiune de luat in considerare. Din nefericire, suntem inca o tara bananiera, iar reprezentanta Baneasa mi-a spus ca vor avea unul la test spre final de an... Domnul care m-a sunat in urma cererii mele, nu era de la vanzari. Dupa o conversatie de 2 minute cu el, mi-a spus ca o sa transmita cererea mea la vanzari, si n-am mai auzit de ei de o saptamana. M-am ferit intotdeauna sa cumpar masini recent lansate. Din acest motiv insa, chiar daca banii nu ar fi o problema, in momentul de fata sunt tentat sa ma indrept tot catre Tesla, chiar cu toate neajunsurile ei din prezent (design oribil atat interior cat si exterior, multe probleme inca nerezolvate de la calitatea materialelor, asamblare, probleme cu vopseaua, etc pana la procesul de achizitie din Romania - care este deja posibil de ceva timp). In concluzie dpmdv Tesla are inca avantajul maturitatii, in timp de BMW beneficiaza de service local si acoperire nationala.
  6. Consuma ulei de la "talpa"
  7. Te duci la reprezentanta, si te rezolva. Acum 2 sau 3 ani am schimbat rotile si am pierdut antifurtul. Am fost la Filaret, le-au desfacut, si am luat un set nou. Cred ca toata "distractia" m-a costat 2 ore si 4-500 de lei. Have fun!
  8. Pentru diagnoza ISTA+, pentru ce vrei sa mai faci, colegii de pe forum care se pricep. Cauta, intrebarile adresate de tine au raspunsuri aici.
  9. Asa se intampla si la mine. Nu are treaba ca e hybrid. F20 din 2018.
  10. Sotia mea are un seria 1 cu B38, 1.5, 3 cilindri, 100kw (136cp). Masina e fabricata in 2018, inca in garantie, si acum are 32.500 km. Daca esti interesat, da-mi PM, pentru ca ar vrea altceva.
  11. Nu. Pui anvelope conform specificatiilor de pe stalp.... N-am sa inteleg de ce tot incercati sa faceti manevre din astea, ca apoi veniti sa va plangeti de diverse. Vinde anvelopele de la F10 si ia-ti de F30.
  12. Ti-am citit ambele thread-uri. Scrii bine, cu detalii si pasiune. Ai putea scrie o carte.
  13. Am uitat sa mentionez ca apoi am rezolvat problema demontand turbina la alt service si curatand geometria. Turbina nu avea absolut nimic, am vandut masina acum 5 ani si inca merge. Avd sunt pusi doar pe prosteala si japca dpmdv.
  14. Si eu am avut experienta proasta cu AVD. Mi-au facut acum acum cativa ani o estimare de 4000 ron la un e60 dupa ce au verificat ââŹĹla manaââŹÂ Si mi-au spus ca turbina are joc. Apoi, ca sa primesc garantie, imi cereau sa schimb o multime de alte lucruri si sa fac o revizie, si imi sugerau sa fac dpf off. 🤣🤣. N-am mai calcat pe acolo.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.