Jump to content

Master Blaster

Members
  • Posts

    7
  • Joined

  • Last visited

Previous Fields

  • Masina
    e60

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Master Blaster's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

1

Reputation

  1. Fara suparare dar cred ca ai citit printre randuri. De ce sa schimb termostat si ce sa caut pe realoem.com?
  2. Salut, Acum vre-o 4 ani am schimbat termostatul mic pentru ca se sparsese/crapase. Am observat ca imi apare eroarea "Coolant level too low" si antigelul era sub nivel asa ca am fost la un service de ocazie pentru ca eram in deplasare si un mecanic destul de priceput mi-a a vazut direct ca termostatul mic, adica PPS-Gf-MX65 era crapat asa ca am comandat unul. Din ce tin minte mi s-au oferit ca de obicei 2 variante, pe original si pe .. ne-original asa ca l-am luat pe cel de-al doilea pentru ca era mai ieftin. L-au schimbat si totul a fost ok doar ca, cam o data pe an trebuia sa completez lichidul de racire si pentru ca nu mi s-a parut mare problema dar mai ales pentru ca nu se vedea nimic curgand asa ca nici la service nu prea aveau cum sa-si dea seama care e problema, poate doar desfacand tot sistemul cap coada, lucru de care-mi este iar scarba pentru ca odata ce-si baga Nea Caisa mainile in motor nimic nu mai e cum a fost. Acum 2 ani, fiind iarasi in deplasare inafara tarii am patit-o pe treaba, adica mi s-a rupt cureaua de accesorii/curent de a trebuit sa o aduc tractata de la mama dreaq. Am remediat problema, toate bune. Acum, incepand de anul trecut, treaba cu lichidul de racire s-a agravat si trebuia sa completez din ce in ce mai des pana cand, recent, a trebuit sa completez mai mult de 1.6l la 70km facuti. Deja problema era vizibila si sub masina in parcare aveam o pata de antigel, moment in care la o inspectie atenta am observat ca pe langa termostatul mic curgea antigel si de acolo pe curelele de accesorii, role si scut. Am desfacut termostatul (cel schimbat acum 4 ani) si obsev ca garnitura (galbena) era "imprastiata" pe tot gulerul de prindere si clar trebuie schimbata. Din ce-mi dau seama, piesa neffind originala sau poate nici macar noua, nu a venit cu garnitura specifica sau poate ca si daca a venit, aceasta a fost de proasta calitate sau cine stie (putin probabil) asa cedeaza ele. O sa ma duc sa o caut una, incercand totusi sa gasesc ceva rezistent la antigel ca ma gandesc ca asta de am avut-o s-a "imprastiat" tocmai pentru ca a fost atacata de antigel pentru ca asa pare. Problema si nelamurirea e alta, nu cumva acum 2 ani cand mi s-au rupt curelele de acccesorii a fost din cauza faptului ca antigelul a tot stat pe ele sau pe role si asta le-a afectat? Si daca da, nu cumva o sa patesc la fel tinand cont ca si acum ele sunt pline de antigel? Si daca da, cum as putea sa previn asta? As putea sa le curat/spal cumva? O fi ata de grav incat sa le schimb preventiv? Ma duc asa departe cu gandul pentru ca e oribil sa trebuiasca sa platesti tractarea de la 500km la 2 noaptea unde m-a lasat masina fix pe un drum intr-o padure singur fiind. Pun 2 poze cu termostatul (curatat deja pentru ca gulerul era galben de la garnitura) si cu garnitura si pe langa asta mai am o nelanurire. Daca va uitati atent, in a doua poza, pare ca a fost stearsa seria sau ce o fi fost scris acolo si, daca va uitati si la pozele din linkul de mai sus (cu codul piesei) o sa observati aceeasi slefuire. Stie cineva care-i treaba? PS: Nu pot schimba titlul asa ca rog moderatorii sa mai adauge un "i" la garnitura
  3. Prima data vin cu disclaimer pentru viitor - am inteles ca sunt riscuri, vreau sa incerc si nu ma duc la reprezentanta si nici la "unu care stie" decat daca vrea sa imi arate cum sa fac. Ce fac eu/noi aici inseamna exact documentatie. Asa ca sa-i dam drumu la update Salut, nu am inteles mare lucru de aici: Nu poti face update cu un k plus can la modul serios - banuiesc ca mi-ai zis ca nu pot face update cu acest cablu. De ce? Si ce cablu mi-ar trebui? Despre bluetooh chinezesc, da, hai sa-l lasam la o parte deocamdata ca si asa sunt multe de discutat (cu toate ca accept si variante - daca nu asta atunci care?) @rikmh 1. Documenteaza-te mult inainte de orice pas. Asta fac acum 2. Foloseste WinKFP si ai grija la setarile acestuia. Nu folosii ISTA/P cu acest cablu pentru update. ISTA/P il poti folosi doar eventual sa identifici la care module ai versiuni mai noi de soft, dar doar atat, nu mergi mai departe cu programarea si codarea. Prima informatie valoroasa pana acum, sa folosesc WinKFP - bun, deja am ce viziona pe youtube. ISTA/P nu e bun, ok, si ce alt cablu sa iau? (de ce nu e bun si de unde sa-l iau? - asta e optional 3. Faci update intai la modulele mai putin importante fara de care masina poate functiona daca ceva nu merge bine Ok, care ar fi alea? 4. Nu te atinge de modulele care sunt pe fibra optica, pentru acelea iti trebuie ICOM cu adaptorul pemtru MOST Ok, care sunt modulele pe fibra optica? Habar n-aveam ca masina mea are asa ceva. ICOM, deci asta e cablul care-mi trebuie, imi trebuie doar pentru modulele pe fibra sau in general ar trebui sa-l inlocuiesc pe ISTA/P? - vad maimulte variante, cel pution la pret, care ar putea fi ce-mi trebuie? https://www.ebay.com/itm/ENET-E-SYS-Cable-for-BMW-Ethernet-add-Software-to-OBD-ICOM-NEXT-Coding-F-Series/143469268516 https://www.ebay.com/itm/Ethernet-to-OBD-Interface-Cable-E-SYS-ICOM-Coding-F-series-OBD2-for-BMW-ENET/352850679213 https://www.ebay.com/itm/BMW-ENET-Ethernet-to-OBD-Interface-Cable-E-SYS-ICOM-Coding-F-series-US-SELLER/130731306086 https://www.ebay.com/itm/23-4-V50-3-Data-Cable-Lead-ENET-Ethernet-to-OBD-Interface-E-SYS-ICOM-Coding-BMW/123865714008 La adaptorul MOST e si mai complicat, am gasit asa ceva: https://www.amazon.com/BaiFM-Optical-Adapter-Mercedes-Porsche/dp/B01M5IYTD9 https://www.amazon.com/optical-bypass-adapter-MERCEDES-PORSCHE/dp/B01FREU5F8 sau cel mai probabil asta: https://www.ebay.com/itm/Y-Adapter-Lichtwellenleiter-035cm-POF-MOST-BUS-BMW-Mercedes-Audi-Porsche-VW/171267095207 5. intotdeauna folseste o sursa de tensiune stabilizata(NU redresor de incarcat baterii) care sa scoata minim 13.4 V si minim 50 A Da, o sa-mi mai cumpar o baterie noua, separata de cea pe care o am pe care o sa o tin de rezerva in casa si pe care o sa o transform in UPS pentru calculatoare. 6. Ai grija CAS are o procedura speciala de update, si nu esti avertizat niciunde in program (de genul: se porneste update-ul dupa ce ai scos cheia din contact, nu deschizi usi, geamuri si nici nu respiri :-) ) Ok, am retinut, fara respiratie 7. Inainte si dupa ce faci update la cate un modul verifici erori si le stergi. Unele module necesita recodarea sau readaptari specifice, documenteaza-te la fiecare. Cum imi dau seama care module necesita recodarea sau readaptarea? De fapt, prin update nu asta se intampla, se recodeaza si readapteaza? 8. Documenteaza-te Asta fac @DJ Allexinno Cand o sa am F10 ma duc la reprezentanta (cred) si da, o sa incep cu motorul si cutia, mi se par de baza, apoi probabil innebunit de success o sa merg mai departe. Ce n-am inteles pana acum este daca WinKFP contine ultimele update-uri pentru E60 ul meu. Din ce am vazut asa in graba pe youtube asa cred. Oricum, un pas inainte, multumesc! Sunt deschis la orice alte sfaturi. Revin cu ce gasesc. Over
  4. @Myx - Merci dar tocmai asta era ideea, sa o fac singur asa ca as aprecia 2-3 sfaturi de la prietenul tau. Nu am nici o problema grava, poate doar ca nu-mi pot conecta telefonul desi initial a mers. Am inteles ca sunt totusi unele imbunatatiri la modul cum functioneaza masina datorade upgradeului si fiind un om tehnic ma "deranjeaza" ca nu am ultima versiune de soft. Alta masina as avea pentru deplasari iar bani, na, facem rost daca e nevoie Pentru interfata am asa ceva: si tocmai am mai cumparat si https://www.ebay.com/itm/264070655506 mai mult de curiozitate sa vad ce poate face.
  5. La reprezentanta nu-mi dau nici o garantie ca update-ul poate fi facut sau ca nu-mi strica nimic altceva, asta in conditiile in care am piese care nu sunt OEM si desi masina "e in mintile ei", din 2008 si pana acum sigur a vazut ceva piese non OEM. In conditiile astea, si tinand cont ca am cunostinte IT, as vrea sa-mi fac singur update-ul deci intrebarea ramane. Chiar nu si-a facut nimeni update decat doar la reprezentanta?
  6. Salut, Sunt fericitul detinator al unui nemuritor bmw 530d e60 din 2008 si vreau sa-i fac un update. Am gasit un tutorial aici: dar fiind un video destul de vechi nu mai gasesc noile fisiere si programe necesare pentru update. Are cineva un tutorial step by step despre cum as putea face asta si o adresa de unde as putea downloada ultimul update + software necesar? Din ce-mi dau seama, pentru siguranta maxima, ar trebui sa am un robot de pornire conectat la baterie - ar putea fi asa ceva bun: Intensiv CT 70 Impuls ? -> are curent maxim demaraj 200 A deci arhisuficient pentru bateria mea de 95A. PS: M-ar interesa si un "Parts Manual" pentru acest model sa pot gasi singur codul pieselor care ma intereseaza.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.