Jump to content

rusuvitali

Members
  • Posts

    12
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

rusuvitali last won the day on July 9 2020

rusuvitali had the most liked content!

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Interests
    Ciclism

Previous Fields

  • Masina
    BMW X3 F25

rusuvitali's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In Rare

Recent Badges

11

Reputation

  1. Am ajuns la 127k km, am efectuat revizia: filtre, ulei. Si am adaugat cateva poze din plimbarile de pana acum. https://imgur.com/a/IKRdEGc
  2. Exprimarea lasa de dorit intradevar… mea culpa. In timpul procesului de asamblare (inainte de ajunge pe motor) turbocompresorul trece prin standul "de calibrare actuator" indifferent ca este pneumatic (actionat prin presiune sau depresiune) sau electronic. Pe actuatoarele pneumatice si pe anumite modele electronice se seteaza pozitia maxim inchis si maxim deschis software (limitele cerute de producatorul motorului) si apoi se verifica un debit la o valoare stabilita (la pneumatice se verifica la o anumita presiune/depresiune aplicata actuatorului - la electronice la o anumita valoare de current). @bimmer - ii raspundeam colegului razvann… intre timp ai postat si tu...
  3. N47 foloseste un actuator electronic in care se pot rescrie capetele de cursa fully open fully close.... de aici si aparitia PDA-ului de care mentionezi. S-au gasit in trecut destui care sa modifice aceste valori pentru a incerca obtinerea overboostului. De aceea la B47 s-a optat pentru introducerea unui actuator electronic la care Epromul sa nu mai poata fi scris. La bancul de flow se verifica doar daca la voltajul stabilit de BMW gasesti un flow cu o valoare pe care o doreste BMW. Tehnologia VNT se foloseste inca si chiar a migrat pe turbocompresoarele pe benzina (1.5 de la VW). Nu inteleg totusi atitudinea ta legata de informatiile pe care le-am dat. Nu ma plictisesc, doar ma gandeam sa impartasesc din informatiile pe care le detin, obtinute in urma faptului ca lucrez la o fabrica care asambleaza turbosuflante.
  4. VNT = Variable nozzle technology... daca turbocompresorul are tehnologia VNT incorporata atunci sigur actuatorul este reglat ca sa deschida complet si sa inchida complet nozzle-ul (e format din multe palete de mici dimensiuni care in functie de comanda data aka "calcat pedala" se deschid pentru a permite gazelor de esapament sa agreneze ansamblu roata turbina-ax-roata compresor si in acest mod sa introduca prin compresie aer bogat in oxigen in amestec). setarea "flowului" (debitul de gaze) este intradevar invatarea calculatorului masini a parametrilor care sunt necesari pentru deschiderea-inchiderea nozzleului indiferent ca actuatorul este pneumatic sau electric. N47 cat si succesorul sau ca motor B47 au echipate turbocompresoare de la Garrett. in linkul de mai jos gasiti mai multe detalii despre VNT. https://www.garrettmotion.com/turbocharger-technology/diesel-turbochargers/variable-geometry-turbos-for-diesel-engines/
  5. Pfoaa... strangi suficient material de pus intr-un ghiveci de flori..
  6. Salutare, Am achizitionat in Februarie X3 F25 LCI 2015 - WBAWZ510000L18063 Lista cu dotarile masinii e scurta - singura dotare care imi lipseste este incalzirea in scaune. vin WBAWZ510000L18063 prodDate 2015-07-16 type X3 20dX series F25 (X Series) bodyType SAV steering Left Hand Drive engine B47O displace 2 power 140kw / 190hp drive ALLR transm Automatic color Mineral-weiss metallic (A96) upholst. Fabric 'Ribbon/anthracite' (AYAT) serie F25 typeCode WZ51 S216A Hydro steering-servotronic S249A Multifunction f steering wheel S255A Sports leather steering wheel S2K0A BMW LA wheel, V spoke 304 S320A Deleted, model lettering S322A Comfort access S3APA Windscreen with grey wedge S3ATA Roof rails aluminium satinated S430A Interior/outside mirror with auto dip S431A Interior mirror with automatic-dip S465A Through-loading system S488A Lumbar support, driver and passenger S4CGA Interior trim strips "satin-silber" matt S4NGA Trims, dashboard, mirror-finish S508A Park Distance Control (PDC) S520A Fog lights S534A Automatic air conditioning S606A Navigation system Business S6UHA Traffic Information S855A Language version, Italian S1CAA Selection of COP-relevant vehicles S1CCA Auto start/stop function S1CDA Brake Energy Regeneration S205A Automatic transmission S230A Extra package, EU-speciifc S2PAA Locking wheel bolt S2VBA Tyre pressure display S316A automatic trunk lid mechanism S420A Sun protection glazing S4U2A Driving experience switch incl. ECO PRO S544A Cruise control with brake function S548A Kilometre speedo S698A Area-Code 2 for DVD S6ACA Intelligent emergency call S6AEA Teleservices S6NHA Hands-free system with USB interface S845A Acoustic fasten seat belt reminder S884A On-board literature Italian S8KAA Dummy-SALAPA S925A DDummy-SALAPA S962A Deleted, licence plate support front S9AAA Outer skin protection Recent am reusit sa o scot la o plimbare mai lunga… mai valonata si cu ceva offroad (Bucuresti-Macin - si cateva plimbari pe malul Dunarii vechi). Masina raspunde corect in Confort mode si destul de agresiv in Sport mode. Sunt placut surprins de insonorizarea masini - m-am mutat de pe un benzinar cu motor de 1.4 si care in turatii mai mari de 2500 incepea sa deranjeze in interiorul habitaclului. Inca nu am reusit sa "imi dau seama" de beneficile tractiunii integrale dar astept cu infrigurare momentul in care ma va surprinde. Link cu cateva poze: https://imgur.com/a/KA5uuYt
  7. Pe Realoem.com dimensiunile recomandate pentru jante de 19 sunt 225/40 fata si 255/35... iar conform unei comparatii cele doua anvelope sunt aproape la fel ca diametru - 0.4% in detrimentul puntii spate. O explicatie plauzibila ar fi cauciuc stramb (deformat) din fabricatie… ulterior pachetul janta+cauciuc fiind echilibrat dar in rulaj acesta generand vibratii. Anvelopele anteriore erau Runflat? Poate greutatea suplimentara din anvelopele actuale + o uzura a diferentialului sa-ti genereze aceste vibratii?
  8. Normele Euro au fost intotdeauna anuntate cu mult timp inainte pentru a da posibilitatea producatorile de masini sa dezvolte tehnologii/motoare care sa le indeplineasca. Septembrie 2009 era termenul limita pana la care producatorii auto mai puteau lansa masini noi (din punct de vedere model) Euro 4 iar ianuarie 2011 termenul limita pana la care se puteau inmatricula masini noi Euro 4. Insa producatorii auto au lansat frecvent (istoric vorbind) masini care sa aiba norme de poluare superioare inainte de a fi efectiv impuse de UE.
  9. Salutare, Pe langa faptul ca folosind 225/55 R17 in loc de 225/60 R17 iti micsoreaza garda la sol cu 1,1 cm... iti va afecta viteza de deplasare si distanta parcursa. Evident abaterea nu e mare... ~3%.
  10. dimensiunile omologate pe 17 inchi pentru X3 F25 : 205/65 R17 M+S 225/60 R17 245/55 R17
  11. In procesul de fabricatie al turbosuflantei toleranta dintre ax si bearing este de cativa microni pentru a putea crea o pelicula de ulei intre ele… orice miscare mai mare decat toleranta dintre ax-bearing radial-carterul central ar duce la lovirea si ruperea paletelor rotorului compressor.
  12. Legat de AdBlue "The permissible level of pollutants that new cars can emit has been reduced significantly in the past couple of years. The introduction of the latest Euro 6 standards demanded a 67% drop in nitrogen oxides (NOx) in the exhaust emissions of diesel cars. Car makers have found two ways of meeting these standards: selective catalytic reduction and exhaust gas recirculation. The first measure uses an exhaust fluid, commonly AdBlue, to break NOx in exhaust gases down into harmless elements before it’s expelled from the car. The second uses a recirculation system to replace some of the exhaust gas with intake air to reduce the amount of nitrogen that can be turned into NOx. Owners of cars fitted with this type of system don’t need to use AdBlue." Eu am un X3 F25 2015 si nu are AdBlue… Presupun ca am sistemul de recirculare gaze...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.