Buna ziua! Ca sa nu deschid doua topicuri diferite, incerc sa regrupez doua probleme de care ma lovesc astazi. 1. In urma cu ceva timp am schimbat o serie 3 cu distributia pe spate, pentru o serie 3 combi cu distributia pe fata.Este vorba de motorul de 163cp, M47TU2. Am rulat aproximativ 20000 km dupa care, pe autobanda, s-a accelerat de una singura pana cand n-a mai ramas decat foarte putin ulei in baie(aprox 4mm pe joja). S-a degajat foarte mult fum alb, totul s-a petrecut in mai putin de un minut, nu am putut sa o inec pe loc pt ca eram in trafic si riscam un accident, am calat-o imediat ce m-am pus pe banda de urgente. Am deschis capota, ma asteptam sa iasa aburi sau fum, totul parea normal la prima vedere. Dupa ce m-am uitat cu atentie am observat ca sus pe motor, undeva in zona epuratorului de ulei(cel care se infunda la motoarele m47) era plin de lichid de racire...Am deschis vasul de expansiune si ... din pacate era gol. Bineinteles, a venit depanajul, am adus masina acasa. De atunci am incercat foarte scurt sa pornesc motorul, rezultatul: fum alb fara sa porneasca. Pe ce piste m-ati putea orienta? De unde ar trebui inceput? Eu m-am gandit sa cumpar un motor si sa il schimb ca sa nu imi bat capul cu toate surprizele ce ar putea aparea in urma autoaprinderii care a avut loc. Daca nu disparea lichidul de racire aveam curaj sa desfac si sa vad pe unde ce o fi, dar asa, mi-e cam frica de o mare pierdere de timp pt a ajunge tot la a schimba motorul. 2. De aici mai departe vine problema 2. Motorul M47TU2, este compatibil in termen de bloc, ambielaj, chiulasa cu vreun alt cod motor? Care ar fi acela daca ma puteti ajuta? Ma gandesc sa caut un bloc motor si o chiulasa compatibile si sa le schimb. Bineinteles, o sa caut o alta turbina si o sa anulez din oficiu clapetele de turbulente. Va multumesc anticipat.