Jump to content

cataliin93

Contributors
  • Posts

    32
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

cataliin93 last won the day on August 17 2022

cataliin93 had the most liked content!

About cataliin93

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Masina
    BMW E91 LCI

Recent Profile Visitors

3256 profile views

cataliin93's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/15)

  • Contributor 2023 Rare
  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare

Recent Badges

20

Reputation

  1. Salut! Nu stiu ce inseamna "sa repar cutia cu totul" la pretul de 4500 lei, mie nu imi inspira deloc incredere. Sau este doar reparatia 4500 lei + 1500 lei uleiul in cutie? :)) Aceeasi problema am avut-o si eu, s-a rezolvat cu schimb ulei cutie + garnituri mecatronic. Citeste topicul facut de mine, poate te ajuta sa mai clarifici anumite intrebari.
  2. Salut David! Eu nu sunt mecanic, tot ce mesteresc fac la masina mea si pe "riscul" meu sa zic asa. Am un prieten foarte bun cu elevator si de obicei sambetele el e plecat din oras si ma lasa sa il folosesc. Nu te pot ajuta cu schimbul, dar pot incerca sa te ajut cu sfaturi sau alte neclaritati.
  3. Salutare! Aceeasi problema am avut-o si eu, doar ca la mine se intampla doar cand era rece. Citeste topicul facut de mine, o sa gasesti acolo mai multe informatii. P.S.: eu am cutia in 6 trepte, tu vad ca ai pe cea de 8, dar nu cred ca ar trebui sa difere mult.
  4. Salut! Si eu aveam aceleasi probleme, atat la urcare abrupta cat si la coborare accentuata. Se poate sa fie si din lipsa ulei in cutie, dar si ceva garnituri dintre mecatronic si cutie. In functie de vechimea masinii/cutiei sunt cateva garnituri care imbatranesc si sunt oarecum "stiute" ca produc aceste probleme. Eu am schimbat acele garnituri + schimbul de ulei si au disparut de tot, plus o smucitura intre 2 -> 3 la prima pornire de pe loc. Poti citi topicul creat de mine pentru mai mult context.
  5. Nu am reusit sa dau edit la postul anterior... Am facut si un mic tabel pentru a se vedea mai usor diferentele before&after sau daca vrea cineva sa compare cu ce a citit pentru masina lui.
  6. Nu chiar...adica se poate, dar nu e chiar recomandat dpmdv: este destul de chinuiala sa lucrezi la cutie avand masina pe capre oricum ai pune-o pe capre nu cred ca o sa reusesti sa o reglezi incat sa nu ai diferente de inclinatie fata/spate sau stanga/dreapta in cazul in care nu ai deja caprele sunt alte costuri care iar nu stiu cat sau daca merita Nu stiu cat de DIY este pentru ca sunt mai mult sfaturi si intrebari, nimic legat efectiv de etapele procesului de schimbare. Am revenit cu pozele adaptarilor before/after. In cazul in care cineva stie cum sa le interpreteze sunt deschis la pareri Ar trebui sa fie valorile pozitive sau negative? Ar trebui sa fie valorile aproapiate intre ele? Before adaptation values of the automatic transmission: After adaptation values of the automatic transmission:
  7. Poti urca pozele pe imgur.com de exemplu, iei linkul de la poza (click dreapta -> open image in new tab) si ii dai paste aici in mesaj ex: https://i.imgur.com/fFSAyKb.png si va arata ca mai jos
  8. Multumesc! Si eu am fost uimit de rezultat. Nu stiu, e asa un taboo cand auzi de la diferiti mecanici sau reprezentate ca aduci in discutie schimbul de ulei la cutie. Imi aduc aminte acum putin timp cand am avut o rechemare si am fost la reprezentanta BMW. Baietii de acolo tot incercau sa imi "vanda" un schimb de distributie, iar cand i-am intrebat ce pret ar fi pentru distributie + schimb ulei cutie parca s-au schimbat la fata si au zis ca ei nu recomanda asa ceva, si ca daca insista clientul se face operatiunea doar pe riscul, responsabilitatea si semnatura lui Ca sa raspund on topic, garnitura de la conectorul electric parea ok, nu am avut niciodata scurgeri sau ceva....avea mici semne de imbatranire, dar nu ca cele de la mecatronic de exemplu. Ca si costuri, nu stiu daca am mentionat: 770 lei kti original ZF baie + filtru si 7L ulei 280 lei kit garnituri mecatronic + 1L ulei suplimentar Total: 1050 lei + munca si timpul meu, dar cum a fost facuta operatiunea din placere, ultimele 2 nu se pun :)))
  9. Salutare si scuzati intarzierea update-ului. Au aparut ceva probleme de sanatate si a trebuit sa aman operatiunea pentru ceva timp....dar acum este gata. Am facut schimbul in data de 18.06.2022 si pot spune ca dupa aprox 1 luna de la operatie cutia schimba foarte bine, fara sa mai am vreuna din probleme anterioare: atunci cand era rece si face prima schimbare din 2 -> 3 (incearca sa o schimbe repede sau la turatie mica si smucea putin) la urcare/coborare pe o inclinatie foarte mare (incearca sa o schimbe repede sau la turatie mica si smucea putin) Am folosit kit original ZF+ 8L ulei + kit-ul de 5 garnituri macatronic. Asadar: baia si filtrul de ulei (implicit si uleiul din baie) erau cele originale ale masinii (320.000km) am reusit sa scot aprox 8l din uleiul vechi dand mecatronicul jos si lasand ceva mai mult timp (2-3h) sa se scurga uleiul toate garniturile vechi de la mecatronic se vede ca aveau uzura si semne ale imbatranirii (garnitura tocita/presata, rigiditate etc) am facut o poza cu adaptarile vechi ale cutiei, o sa incerc sa fac si cu cele noi... in cazul in care cineva sa pricepe sa le interpreteze sau crede ca ar fi de interes nu stiu daca simpotomele vechi erau de la faptul ca uleiul era foarte vechi si uzat sau ca poate pierduse din el ? (desi nu era vizibil pe cutie) dar important este ca s-au rezolvat dpmdv daca va place sa mesteriti la masina si aveti un prieten sau cunostinta cu un elevator va recomand cu drag sa faceti chiar voi aceasta operatiune, mie mi s-a parut la fel de simpla ca un schimb de ulei la motor (doar ca durata operatiunii este pe o perioada mai indelungata) Orice intrebari aveti legate de piese/proces/sfaturi etc scrieti-mi aici sau in privat si incerc sa va raspund cu drag, Multumesc, Catalin Garnitura ochelar vechi vs nou: Garnituri vechi: Garnituri noi: Mecatronic:
  10. Da, ai avut dreptate 3/3 si iti multumesc foarte frumos pentru clarificari. Am gasit asa cum ai zis garniturile separate, dar originale ZF, la pret foarte ok si am mai luat 1L de ulei in plus asa cum a spus colegul @Ali Pe saptamana viitoare o sa imi ajunga si probabil weekendul viitor o sa ma apuc de ea. Zi usoara tuturor
  11. Revin cu un mic update in caz ca se va mai lovi cineva de aceeasi problema. Kit-ul pe care il cautam eu nu se gaseste complet, dar se gaseste fiecare componenta separat...asadar am rezolvat si cu bataia de cap cum ca trebuie sa dau comanda din Germania Kit complet indisponibil Componente separate, dar disponibile toate:
  12. @Ali Multumesc frumos pentru raspuns O sa incerc luni sa sun pe la magazinele de piese din oras, poate poate. Am dinamometrica si am gasit si un document pdf de la ZF cu ordinea de desfacere/strangere si cuplurile aferente. Inca o intrebare daca tu ai facut acest proces. Daca dau jos mecatronicul stiu ca mai ies si de acolo 1L+ de ulei, imi mai ajung cei 7L din kit-ul comandat sau ar trebui sa mai iau 1-2 bidoane sa fiu sigur ca imi ajunge pentru refill ?
  13. Salutare ! Se dau urmatoareale: Masina: BMW E91 Facelift 2.0 184HP tractiunea spate Cutie: ZF 6HP26 KM: 320.000 Vreau sa fac schimbul de ulei la cutie pentru ca am masina de 2 ani de zile si nu stiu cand sau daca a fost schimbat vreodata. Sunt si cateva simptome (consider ca nu foarte grave) atunci cand este rece si face prima schimbare din 2 -> 3 (incearca sa o schimbe repede sau la turatie mica si smuceste putin) dar si la urcare/coborare pe o inclinatie foarte mare. Din ce am observat eu cu K+DCAN, presupun ca ar fi ceva lipsuri de ulei in cutie si poate ca de acolo smuciturile la inclinatii mari. Am comandat kit-ul de ulei + filtru + suruburi 1071.298.033 dar intrebarea este urmatoarea: A schimbat cineva setul de garnituri VAICO Set garnituri, transmisie automata Articol №: V20-3770-XXL ? Merita sa imi bat capul sa comand acest set ? Ar trebui sa fie ok doar schimbul "standard" de ulei + filtru + resetare adaptari cutie ? Problema este ca nu il gasesc nicaieri in tara kitu-ul de garnituri V20-3770-XXL (am sunat si trimis email peste tot si nimeni nu aduce), il pot comanda eu din Germania cu transport extra si probabil multa bataie de cap. Am atasat poze cu: kit-ul comandat de mine de revizie pentru ZF 6HP 26 valori citite cu diagnoza pentru Filling pressure, clutch A to E Rapid filling time, cluth A to E kit-ul pe care sunt indecis daca sa il comanda Sunt deschis la orice alte intrebari ati avea. Multumesc anticipat tuturor celor care vor participa la aceasta discutie
  14. Salut! Intra pe site-ul de mai jos, si daca zice ca ai rechemare nu au absolut nici un motiv sa te refuze. Rechemarea nu inseamna 100% schimb de piesa, dar sunt obligati sa faca macar o constatare. Verificare recall BMW: https://www.bmw.co.uk/en/footer/quick-links/bmw-vehicle-recalls.html Eu de exemplu am rechemare pentru cablu aeroterma (recall nr. 0061830500)...am sunat la ei, am facut programare, s-a facut constatare si acum astept sa primeasca cablul sa il schimbe. Costuri 0
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.