Un pic de back story: Nefiind cunoscator in mecanica cand am cumparat masina (prima masina) nu mi-am dat seama de fumul albastru la rece. Intre timp, crezand prima data ca turbina are probleme, am dus-o la reconditionat iar baiatul de acolo (Robi din Sanmihaiul Roman) mi-a spus ca e ok, nu are nevoie de reconditionare, nici curatare si mi-a dat-o inapoi. Putea sa-mi ia 2000 lei si sa-mi "reconditioneze" turbina fara sa stiu, deci pare un om de cuvant. Am schimbat si epuratorul cu altul swirl, cu toata carcasa. Am descoperit o chestie interesanta, masina scoate fum cat ii rece uleiul. Desi daca o pornesc la rece si o las neatinsa, scoate fum albastru 5-10 min pana se dezactiveaza EGR (verificat cu ISTA, EGR se pune la 95% fata de 65% in idle), dupa care nu mai scoate fum albastru. Daca ating acceleratia si EGR intra in actiune cu open 65%, incepe iara sa scoata fum albastru, pana se incalzeste motoru. Asta ma duce la concluzia ca simeringurile de la supape sunt cam mancate, la cele 360k km cat are masina. Daca era turbina, scotea constant, as spune, nu? In rest merge foarte rotund. Acul de la acceleratie nu se misca in idle la pornirea la rece. Dupa ce e incalzita bine, doar atunci o calc, iar daca o calc nu o opresc imediat, o las cel putin 10 min sa mearga sa se raceasca un pic uleiul si turbina. Masina momentan are si DPF off si Stage 1 de vreo 3 ani, in posesia mea de 2 ani. Multumesc pentru recomandarea lui Csaba, dar nu reusesc sa gasesc numarul lui de telefon. Am tot cautat peste tot in forum si nu am gasit. Poate ma uit gresit? Are cineva numarul lui Csaba din Giroc, ca sa-l pot contacta?