Buna ziua, Detin un F30 318d 04/2015 (N47 cu 100 kw) cu 110.000 km la bord adus din belgia. Avand in vedere ca a fost achizitionat de pe un site de licitatii, si dupa doua rapoarte de VIN cumparate....sunt 95% sigur ca acela este kilometrajul real al acestei masini. In tara i-am facut schimbul de ulei, am pus 5 litrii (desi 5.2 este capacitatea optima) de 0W30, marca mobil. Peste aproximativ 2.000 km am primit notificarea de oil at minimum level, top up with 1 liter of oil. Joja a confirmat faptul ca uleiul este la minim. Sub capota totul este uscat si nu am observat sa fi scos fum pana acum. Singurul lucru dubios este ca in jurul capacului de alimentare cu ulei, s-a format o zona umeda, semn ca scapa vapori de ulei pe acolo. Suspectez urmatoarele: -uleiul meu lipsa a fost ars iar dpful a inghitit funinginea. -sub capacul de alimentare cu ulei se creeaza suprapresiune care forteaza garnitura lui. -suprapresiunea rezulta din faptul ca unul sau mai multe din pistoane nu etanseaza corect. Ce altceva se poate investiga/face in afara de testul de compresie pentru a descoperi defectul? Daca se dovedeste ca unul sau mai multe pistone trebuiesc schimbate/refacute, va mai fi bun de ceva motorul acela? va mai apuca inca 100.000 km? sau va fi compromis? Cat este de probabil ca dpful sa fie atat de afectat inca sa necesite inlocuire? Sunt deschis parerilor/sfaturilor.