Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 04/07/18 in all areas

  1. Motorul asta nu consuma 8% in oras niciunde in lume. Am avut pe doua e90 si pe un e60, la toate am curatat tot ce se putea, termostate gujii etc noi, revizii la 5.000 km si asa mai departe.
    2 points
  2. Pana la urma am luat 2 bucati 245/40/17 pentru spate, Goodyear eagle F1 asymmetric 3, 1050 ron ambele. Urmeaza sa mai iau 2 bucati pentru fata, 225/45/17.
    1 point
  3. Schimba-le cu ceva compatibil cu masina ta . Periclitezi siguranta ta si a noastra ! Ce faci daca iti zboara roata si intri intr-unu? Mai scriem si pe forum ...
    1 point
  4. banuiesc ca e vorba de F10 525d cu motorul de 3l (N57)
    1 point
  5. un test interesant care aduce lumina privind mitul acestui dispozitiv. BMW 525d F10 cu si fara power box Race-Chip. Producatorul aparatului Race Chip GTS promite o crestere de 23hp si 94Nm. Cresterea reala masurata este de 17hp si 50Nm.
    1 point
  6. Dupa parerea mea pt F30 cu sistem BASIC cea mai la indemana varianta este codarea in HiFi - mult mai lejer decat instalarea unui DSP. Sistemul BASIC vine default cu headunit cu multe egalizari aiurea facute pentru a compensa calitatea deplorabila a boxelor OEM din BASIC; practic vor sa pacaleasca urechea ascultatorului de rand, nepretentios. Pe BASIC folosirea DSP va ajuta la eliminearea egalizarii inutile. La mine desteptii care au facut instalarea au zis ca nu are rost sa ne complicam cu recodarea, instaland convertorul Hi/Lo care face minuni insa realitatea e ca doar 'fura' mult din fidelitate - l-au instalat ca le era mult mai la indemana ( Pe de alta parte sistemul codat in HiFi nu are neaparat nevoie de DSP. Trebuie intr-adevar un amplif capabil sa preia intrari 'diferential-balanced' asa cum ies din headunit-ul HiFi (clasa JL xD*** este una dintre optiuni). DSP pe HiFi este util in special pentru time alignment insa asta e valabil pentru cei care merg singuri in masina. In testele facute Sambata la baietii de la http://www.audiofile-incar.co.uk m-am convins de beneficiile unui time aligment facut ca la carte - instrumentele se auzeau clar in laterale (cu sincronizare perfecta dreapta/stanga) si vocea parea ca vine din speakerul central (care era dezactivat oricum); in momentul in care insa te muti de pe scaunul soferului avantajul dispare si atunci trebuie sa schimbi setarea de timing pe standard... Iar acest time aligment il simti la anumite melodii - multe din cele testate sunau apropiat de masina mea... DSP mai ajuta si la modelarea unor frecvente nedorite/neplacute dar pe un sistem care suna deja ok nu cred ca face minuni - cel putin dintr-un semnal de intrare de slaba calitate (mp3 codat slab) nu cred ca-l urca la calitate de FLAC ))) . La instalarea initiala nu mi-au pus izolatie in usi desi cerusem - au facut un fel de treaba romaneasca - se grabeau in pragul Craciunului sa inchida cat mai multe comenzi - ma rog, nu mai discut de ei ca ma enervez inutil ( Oricum mai desfac o data usile ca sa modific filtrele cu tweetere setate pe max - poate imi fac atunci singur izolarea cu Dynamat (usile si capitonajele), eventual si pe cele din spate daca am timp...
    1 point
  7. Salutare, Intervin cu cateva sfaturi si recomandari din ciclul 'asa nu' pentru altii care se pregatesc de upgrade sistem audio pe F30 - asta in ideea de a evita experienta mea, adica bani aruncati si nervi: - am venit in tara de sarbatori si, marea mea greseala, din lipsa de timp atat pentru instalari dar si pentru documentare riguroasa, am apelat la o firma relativ renumita din Bucuresti pt upgrade-ul sistemului audio BASIC de pe masina actuala. Pe langa alte surprize gen fire taiate (desi imi garantasera ca nu are rost sa imi comand harness fiindca ei folosesc kit-uri direct compatibile BMW la conectica) am avut o mare dezamagire la capitolul calitate sunet. Practic le-am dat aproape 1000E pe seturi complete MB.Quart usi fata/spate plus woofere plus amplif (Crunch) plus vestitul convertor Hi/Lo (Vibe) pentru a obtine o crestere de volum insa la capitolul calitate sunet rezultatul a fost cam dezastruos (( . Din pacate trebuia sa plec din tara ca altfel stateam pe capul lor sa-si ia castroanele inapoi si sa-mi instaleze ceva mai sus calitativ sau sa returneze banii. O lectie cam dura pe care am invatat-o din episodul asta: nu mai fac investitie majora in nimic fara auditie in prealabil (normal, ideal pe aceeasi caroserie pentru a compara mere cu mere si a sti la ce rezultat sa ma astept pentru masina mea). - m-am 'chinuit' cam o luna cu muzica la calitatea descrisa - practic inaltele erau foarte stridente iar bass-ul era 'spart, trancanit' - foarte enervant si deranjant. In final, dupa ceva documentare si auditii pe alta masina, am recodat sistemul de la BASIC la HiFi si am instalat un harness de la Tehnic plus un amplif JL XD600/6v2 (eliminand convertorul Hi/Lo care fura mult din fidelitate). Calitatea sunetului a crescut considerabil - inalte mult mai clare, bass mai pronuntat si coborat in frecventa. Comparativ cu un F10 al unui amic cu echipare HiFi - la mine acum fidelitatea inca este usor sub - urmeaza sa mai desfac usile pentru a regla filtrele pe setare 'tweeter plus' (acum sunt pe mediu) si sa vad daca se mai imbunatateste ceva. O alta problema mai enervanta este ca la volum mare cu setarile de bass mai pronuntate dupa 2-3 melodii wooferele degaja un miros groaznic de incins (bobinele), asa ca urmatoare investitie va fi in woofere. Oscilez intre Earthquake SWS 8Xi si Audison AP8. - Sambata trecuta am vizitat atelierul unor profesionisti adevarati (http://www.audiofile-incar.co.uk/) - patronul are un X5 M50 folosit ca masina demo. Ce sa zic - ma oftic groaznic ca nu am aflat de ei mai din timp. Sincer acum ma cam doare sufletul de banii aruncati in RO pe upgrade ca sa mai investesc acum inca aproape 2000E pe sistemul celor de la audiofile-incar. Lucrau la un Ferrari caruia i-au dat tot bordul jos pentru a putea instala tweetere etc ) . - dupa n forumuri vizitate, mailuri schimbate si diverse auditii de proba - daca as da timpul inapoi fie as merge la baietii de mai sus, fie mi-as instala singur: in usile fata Focal (modelul de varf ES100K) sau Eton, eventual si BAV sound (mai greu de adus in Europa). Woofere Earthquake, Audison sau Eton. Boxe spate - Focal coaxiale sau poate tot ES100K (cu adaptare in fetele de usi pt tweetere). Amplif tot JL XD600/6v2 plus harness Technic. Pentru procesor oscilez intre Helix DSP.2 si Audison Bit 10 (D). - o chestie interesanta - am observat ca sistemul HiFi de pe F30/F80 este mult sub cel de pe F10 ( . Nu stiu daca ampliful (cu procesorul incorporat) este acelasi pe cele 2 modele (posibil sa fie din diferenta evidenta de fidelitate) insa boxele spate clar sunt diferite, F10 are difuzoare cu 2 cai si pe spate si, in plus, amplasarea lor la luneta creeaza o distributie mai uniforma a sunetului in habitaclu comparativ cu amplasarea in usile spate. Nu m-a dat pe spate Harmann Kardon pe F30 - cel putin dupa parerea mea tenativa de a crea surround in masina nu prea reuseste, ca sa nu mai zic de lipsa contentului surround audio in masina. - revin cu concluzia de mai devreme, nu mergeti doar pe recomandari etc - incercati pe cat posibil sa testati sistemul target-at pentru a nu avea surprize cand e prea tarziu (dupa achizitie, instalare etc). Ca la orice capitol, si la muzica totul tine de gusturi si perceptie si ce pare cuiva 'wow' si il recomanda cu caldura altuia probabil i se pare de calitate mediocra. Bafta la instalari!
    1 point
  8. Mathieu, masina are/avea baterie AGM sau (normala..) cu acid? Ai pus exact acelasi tip?
    1 point
  9. Fluctuațiile din rețea nu afecteazĂŁ ĂŽncĂŁrcarea, aceasta se face prin redresor care la rândul lui are diferite protecții (scurt, supratensiune, suprasarcina, polaritate inversa) ĂŽn funcție de model.
    1 point
  10. Nu are rost sa comparati motoare de ultima generatie, cu rulaj mic, euro 6, start/stop etc cu un euro 4 cu 2-300k km. spre ex: new Q7 tdi 272cp, mixt 9.4 pe 3568km si vit. medie 34km/h.
    1 point
  11. Nu te lua dupa toti "cunoscatorii" care vor consum de hibrida si putere de V6. Tot aia te sfatuiesc sa schimbi distributia la N47 saptamanal si sa anulezi filtrul DPF, clapetele de admisie si EGR sau ce-o mai fi pe acolo.
    1 point
  12. Jayson, consumul tau e perfect normal pt un 120D cu motor M47. Nu te mai luat dupa aia cu consumuri fantasmagorice pentru ca nu exista asa ceva. Informatiile pe care le citesti pe BC-ul unora, nu sunt neaparat reale. Daca chiar vrei sa stii cat consuma masina pana la ultimul km, fa-i plinul. Asa de curiozitate, cat ai vrea tu sa consume un 120D ? 3% in afara si 5,2% in oras? Sa fim seriosi!
    1 point
  13. Merci. Masina e ok, sta foarte bine pe sosea si pe viraje dar si la viteza. Poate e chestie de gust dar mie mi se pare mai ok la tinuta de drum decat M3, cel putin pentru 'day-by-day drive' (echilibrul intre stabilitate/sportivitate/confort de departe in favoarea ALPINA). Pana la 911 insa mai e cale lunga, mai ales la directie care pe Porsche mi se pare incredibila: nu foarte dura (nici chiar pe sport +) insa fara cea mai mica tendinta de deviere de la traiectorie chiar si la denivelari la viteze mari. Bine, comparatia nu-si are rostul, Porsche era 4x4 si 4 wheel steering, deci e din cu totul alta clasa. In rest ALPINA este faina, pentru mine este un compromis f bun intre sportivitate si confort, mai ales ca merg doar in afara orasului pe trasee lungi. La +90% din drumuri merg cu familia dar suspensia si zgomotul sunt ok si pentru sotie/copil. Cum era de asteptat, consumul a crescut - nu numai fiindca e mai mare din 'dopajul' motorului dar mai ales pentru ca si stilul de condus s-a modificat in pas cu noile specificatii ale masinii ))) . Deranjanta e mai degraba scaderea autonomiei, mai ales ca la F30 au micsorat si rezervorul cu inca 4L fata de E90. Ma rog, asta e problema minora... )
    1 point
  14. Ha, ha - poveste lunga. Dupa discutiile cu tine si cu alti membri din diverse forumuri ma hotarasem sa investesc ceva bani in 330 ca sa-l fac mai aproape de gustul meu. Aveam pe lista suspensie (brate, bucsi punte, amortizoare si arcuri etc), scaune sport, ceva tuning mai profi pe la motor, muzica mai profi, un kit aerodinamic de la Alpina etc. Ideea e ca modificarile se ridicau catre 10.000E - o suma foarte mare comparativ cu valoarea masinii dar pe care eram dispus sa o dau ca sa aduc masina la nivelul asteptarilor si sa o tin 3-4 ani. Din toata ecuatia cel mai complicat era cu alergatura la diverse ateliere pe la care sa fac toate modificarile - aici aveam dubiul cel mai mare. Intre timp am inchiriat cate un weekend un 911 si apoi un M3 (ambele 2017), lucru care m-a zgandarit si mai rau fie catre modificari rapide pe 330D actual sau catre schimbat pe altceva care sa nu aiba nevoie de nicio modificare. De fapt dintre cele doua sincer sa fiu am fost destul de dezamagit de M3 - destul de brutal (mai ales cutia de viteze) dar cel mai mult m-a deranjat ca pe ploaie usoara la mers nu neaparat agresiv a intrat de 2-3 ori in derapaj (dansat din fund) pe la 160-180 si-ti cam piere cheful de viteza. Pe mers virajat e altceva, intra in drift chiar si cu DSC on (intervine destul de tarziu) - am fost tentat sa ma joc cu DSC off insa in contractul de inchiriere era prevazut clar ca daca la scanarea facuta la predarea masinii se identifica DSC off se pierd 800E din garantia lasata initial . Comparatia cu 911 e nedreapta - era Carerra 4S (4x4), normal ca tinuta de drum/pe traiectorie era alta; ciudat ca, desi avea scaune scoica, overall confortul era clar superior celui din M3. Iar 911 nu era limitat si m-am jucat un pic si cu viteza maxima (mi-a iesit poza doar la 296 ) ). Oricum, dupa cele 2 rachete de mai sus am gasit intamplator si o Alpina D3 la un dealer apropiat, am mers la drive-test si, dupa 2 saptamani nedormite si mii de calcule etc, am si luat-o. Am avut noroc ca mi-a primit 330D-ul meu ca avans; oricum overall a fost o investitie mult peste ce aveam in plan dar macar nu imi mai doresc altceva acum de la masina, 350 cai plus diversele imbunatatiri 'by Alpina' (directie sport, cutie sport, suspensie modificata si reglabila, jante, kit aerodinamic, frane M etc) imi ajung . Cel putin o perioada )))
    1 point
  15. La multi ani tuturor! Scriam mai sus despre problema repetata la frane in cazul masinii mele: apareau trepidatii in masina (nu neaparat in volan) la franari in special in intervalul 80-160 dar erau perceptibile si la viteze mai mari. Am schimbat discurile originale ale masinii (87.000km) cu un set ATE care dupa 1000km au generat aceeasi problema. Apoi am montat un set original BMW (discuri si placute) la reprezentanta si dupa 1000km aceeasi problema. In final am montat un set Brembo cu placute ATE DAR am schimbat si rulmentii fata. Desi nu aveau nimic (nu jocuri sau zgomote de rulare) - rulmentii sunt corp comun cu flansa pe care se aseaza discul; din diverse cauze (cea mai comuna strangerea neuniforma a rotii - direct cu pistol compresor sau cu maner de forta in loc de dinamometrica nerespectand recomandarea de strangere la cuplu si 'in cruce' a prezoanelor rotii) flansa rulmentului se deformeaza usor iar discul, la franari mai agresive se incinge si se deformeaza dupa conturul flansei de rulment, cauzand vibratiile de care vorbeam. O alta cauza ar putea fi (nu a fost cazul meu) montarea discurilor noi fara a curata temeinic flansa de asezare a discului pentru ca acesta sa lucreze perfect paralel cu flansa de rulment. Daca stiam la inceput de aceasta posibila cauza as fi scutit multi bani, timp si nervi . Deci tineti cont la astfel de simptome - cereti mecanicilor sa verifice planeitatea flansei rulmentului (cea pe care se aseaza discul de frana) - la cea mai mica ondulare a acesteia (vorbim de zecimi de mm aici) veti strica inutil setul de discuri Oricum intre timp grijile mele referitoare la modificarile pe care le aveam de facut la E90-ul meu 330D au trecut - dupa exact 1 an si 46.000km rulati de mine fara alte probleme (in afara de frane si chestiile deranjante de stabilitate etc) l-am vandut si am trecut la Alpina Pentru cei interesati de piesele noi cumparate si nemontate pentru E90 330D (arcuri si bare stabilizatoare Eibach, placute etc etc) dati-mi PM, le-am trimis in tara si le las la un pret 'prietenesc' , nemaiavand ce face cu ele. La multi km!
    1 point
  16. Salut, Mi-am facut o simulare online pe www.racechip.com, pentru BMW X3, 190 CP (este cu cutie manuala) si ei spun ca imbunatatirea este dupa cum urmeaza: Specificatii Stock: 190HP si 400 Nm iar dupa montajul lui RaceChip GTS Black: 225HP si 505Nm Mie mi se pare o crestere spectaculoasa (mai ales la cuplu), iti ofera si garantie, warm-up timer pentru motor, iar din cate am inteles, sistemul are un mecanism de shut-down si trece inapoi la sistemul de stock in caz de pericol. Inainte sa il comand, va intreb si pe voi ce parere aveti ? Multumesc.
    1 point
  17. @cocoon, nu o sĂŁ-ți aprobe nimeni comparația cu Peugeot deoarece e un forum al pasionaților BMW, poți sĂŁ explici tu oricât cĂŁ 406-le era mai stabil la 250 km/h sau cĂŁ are mai mult spațiu la interior, portbagaj mai mare, etc. Oamenii sunt fani BMW, datele tehnice nu mai conteazĂŁ. Cred cĂŁ ai auzit și tu de infamul motor N47 și totuși se cumpĂŁrĂŁ E90-uri 320d gârlĂŁ.
    1 point
  18. Salutare, Promisesem sa revin cu un update dupa schimbare arcuri si bare stabilizatoare. Ei bine, din pacate la vizita in tara am fost pe fuga si nu am reusit sa le schimb; de fapt facusem programare la un service renumit BMW din Buc (nu dau nume, nu vreau sa fac reclama/contra-reclama) dar dupa o discutie in contradictoriu in care au incercat sa ma convinga ca pentru schimb bare antiruliu nu e nevoie sa dai puntea spate jos ('stim noi mai bine' etc) mi-am dat seama ca nu are rost sa continui polemica si lucrarea cu ei, nu aveam chef sa-i vad cum experimenteaza o lucrare pe care, daca era mai cald si aveam timp suficient, o faceam singur la un nivel de calitate satisfacator pentru mine dar ma rog, asta e alt subiect. Revenind - intre timp am mers cu masina 12.000km cu urmatoarele observatii: 1) dupa trecerea la cauciucuri Michenlin non-RFT confortul s-a imbunatatit vizibil - nu mai clantane dintii la orice groapa si, mai important, a disparut aproape complet fenomenul de tramlining (verificat si geometria dupa montare); 2) cum era de asteptat - sensibilitatea la vant lateral a ramas neschimbata . Inainte de revelion am plecat din tara si toata Ungaria am prins-o cu vant lateral puternic. Fiind soseaua destul de libera am mers in ritmul obisnuit (180-240) insa bineinteles erau necesare corectii permanente din volan pentru mentinerea traiectoriei (la trecerea pe langa tiruri masina devia brusc chiar peste 0.5m). Nu era un fenomen incontrolabil (cel putin eu sunt obisnuit cu asa ceva de la motocicleta in conditii similare si nu m-au luat prin surprindere rafalele) insa ma temeam la un moment dat sa nu sune careva la 112 pe motiv ca as fi suspect de alcool la volan si nu pot 'stapani masina' . Sper totusi sa reusesc sa montez cat mai curand arcurile Eibach pentru coborarea garzii la sol (cam greu pe aici - la reprezentata nu lucreaza cu arcuri after-market, atelierele cam reticente la asa lucrare - probabil ramane tot pe urmatoarea vizita in RO) plus montarea unui eleron OEM - acestea impreuna ar trebui sa aduca o oarecare imbunatatire pentru problema asta. 3) la abordarea in viteza a unor curbe largi care au usoare denivelari problema instabilitatii a ramas (nu ma asteptam la vreo imbunatarire doar din cauciucuri). Ma refer aici la o usoara tzopaiala a puntii spate/oscilatii ale caroseriei care dau o senzatie de nesiguranta (desi tehnic suspensia este in stare perfecta). E clar ca e o problema de conceptie. Inevitabil revin si pentru problema asta dar si pentru cea de mai sus (sensibilitate la vant lateral) la comparatia stupida cu 406-le: asta avea punte spate cu 4 brate (nu cu 5 ca la 330D), o forma aerodinamica teoretic inferioara si cu toate astea statea mult mai bine pe sosea atat pe curbe denivelate la viteza dar mai ales de neclintit la vant lateral si viteza. Ce sa zic - rusine BMW 4) in cei 12.000km parcursi in posesia mea a cedat un rulment spate si asta la drumuri doar pe autostrada (teoretic uzura minima) - schimbat in Germania cu 300E. Sper ca e un caz izolat - oricum dezamagitor pentru masina cu 99.000km... 5) la achizitia masinii a fost verificata tehnic la BMW Stuttgart si apoi i s-a facut inspectia TUV. Ambele verificari au avut ca recomandare schimbarea placutelor de frana spate/fata (seturile originale pe masina) - in rest totul ok (bineinteles si km validati). Am negociat cu dealer-ul sa imi schimbe si discurile pe fata in pret - toate bune si frumoase doar ca dupa acesti 12.000km am inceput la franare sa am vibratii in volan si pedala de frana (prima cauza in situatii asemanatoare ar fi discurile fata). Ce sa mai comentez - pot incerca sa cer remedierea pe motiv ca discurile sunt, teoretic, in garantie insa implica timp (libere de la serviciu ca sa merg 800km pana la acelasi dealer etc) - mai ingrijorator este de ce au cedat discurile in numai 12.000km (vizual si discurile si placutele arata perfect). OK, intr-adevar am un stil sportiv de condus dar acelasi stil l-am avut cu toate masinile de pana acum fara surprize din astea. Mai am o 'speranta' ca problema sa fie cauzata de ceva jocuri aparute la directie (capete de bara, bielete) - spun speranta fiindca daca sunt discurile de vina sper sa nu ajung sa le tot schimb la fiecare 12.000 ... Una peste alta dupa cei 12.000km am un gust amar: cumulate investitiile in arcuri, bare stabilizatoare, inmatriculare, achizitionat accesorii interior care ar fi fost standard intr-o masina de bun simt si de 51.000E noua (buzunare spatare scaune, parasolare, covorase OEM, spatii depozitare etc etc) costul masinii a depasit 20.000E. Pretul a fost asa ridicat fiindca am preferat sa iau un 330D cu km cat mai putini (ca sa il tin 3-4 ani) si in stare perfecta (ma rog, stare tehnica evaluata de mine si apoi validata de BMW Stuttgart si TUV). Cu toate astea concluzia este ca am platit un pret urias pentru un motor foarte puternic si... cam atat. Dotarile sunt de bun simt dar confortul lasa mult de dorit - inteleg ca suspensia este rigida pentru imbunatatit stabilitate in defavoarea confortului insa nu reuseste deloc sa-si faca treaba. Stabilitatea mi se pare total inacceptabila pentru o masina cu pretentiile astea (m-am convins ca asta e conceptia, nu este o problema doar cu masina mea) - mai ales ca BMW se lauda prin nu stiu cate reclame cu puntile lor de ultima generatie care imbina confortul ridicat cu o tinuta de drum de exceptie. Bullshit! Si mi-e clar ca nu sunt prea pretentios din moment ce problemele de care ma plang nu le intampinam la 'batranul' 406 (masina conceputa cu 10 ani inainte, dimensiuni ampatament/ecartament/greutate asemanatoare); ma asteptam de la 330 la un nivel mai mare sau in cel mai rau caz egal la capitolul confort dar mai ales stabilitate, in niciun caz mult inferior. Si mi-e greu sa cred ca 406 este o exceptie sau un etalon la compromisul suspensie suficient de confortabila/stabilitate&tinuta de drum perfecta la viteze mari. M-am orientat catre 330D fiindca pe 406 nu prea mai aveam rezerva de crestere suplimentara peste cei 180 de cai deja tunati si parca era loc de mai bine (=more power ) ) ; mai ieseam cu el pe circuit si o masina cu tractiune spate (propulsie de fapt) ar fi fost mult mai fun; intr-un an de folosire in afara tarii 406 a parcurs 45.000km si a necesitat 2-3 reparatii minore de 600E total - ma gandeam ca la 330 (87.000km si 10 ani mai noua) sunt suficiente 1-2 revizii normale pe an fara sa am alte suprize (se pare ca m-am inselat amarnic). Ca sa nu mai zic ca dupa problemele de mai sus (in special rulment defect fara motiv) mi-e clar ca planul meu cu iesitul pe circuit va implica niste reparatii suplimentare la o masina neasteptat de sensibila. Pacat ca fiind extra-sezon (Nuerburgring inchis) nu am apucat macar o tura pe circuit inainte sa inceapa defectiunile si sa ma descurajeze total. Pe scurt parerea mea despre masina - un mare fas, doar ca eu am aflat-o 'the hard way'. Mi-este foarte clar acum ca daca aveam ocazia sa fac un drive-test extins (2-300km pe diverse trasee singur, nu 10km cu dealerul in dreapta care era stresat la fiecare manevra mai agresiva) nu faceam acest pas. Si nu ma intelegeti gresit, scopul meu nu e sa denigrez marca BMW sau sa-i jignesc pe ceilalti posesori, doar imi arat dezamagirea strict raportat la ce ma asteptam de la marca/model/pretul platit si ce am primit insa tinand cont si de stilul meu de mers, drumurile pe care le fac etc (probabil in conditii standard de mers majoritatea posesorilor sunt incantati). Dar acum daca am intrat in hora jucam in continuare , cu stabilitatea ne resemnam si poate 'surprizele' de mai sus nu vor mai fi urmate si de alte zgaibe tehnice. Numai bine.
    1 point
  19. Stai linistit ca nu consuma la nimeni 8 in oras. Laudarosi sunt peste tot, nu trebuie sa crezi tot ce se scrie. Cei care se lauda cu consum mic, sunt cei care NU isi reseteaza consumul in BC si tot alimenteaza peste, iar atunci in bord iti va arata consum mic, iar real este alt consum. Cauta sa vezi pe cei cu e39 520 i sa vezi cum spun ca ei consuma in oras 10-11, cand fabricantul da un consum in oras de 14-15/100 km.
    1 point
  20. 2 x pana in 4 ani ... roata de rezerva e sfanta .
    1 point
  21. Multumesc tuturor pentru raspunsuri si urari. Si acum cateva commenturi in ordinea reply-urilor dar si cateva poze: RunFlat - pana sa mentionez in acest topic despre ele stiam clar (din auzite si de pe internet, nu din experienta personala) ca afecteaza negativ in special confortul (datorita peretilor laterali ranforsati) dar si tinuta de drum (fara o explicatie clara). Din raspunsurile voastre vad ca parerile sunt impartite PRO/CON - eu oricum am facut pasul: masina este in RO, asteapta cuminte finalizarea procedurii de inmatriculare si am incaltat-o deja cu anvelope Michelin iarna standard (nu RunFlat). Inainte sa o 'abandonez' in RO saptamana trecuta am mers cu ea doar vreo 5km cu noile anvelope (de la vulcanizare pana la garaj) si pot spune clar ca nu mai simteam orice gropita de pe drum. Despre partea cu deviatia de la traiectorie - ramane de vazut. Din pacate urmarind dezbaterile de pe forum (mai ales de problema asta la seria 5 - F10 dar si la F30 etc) inteleg ca sunt multi care se vaita de simptome insa rezolvarile sunt diverse (anvelope, geometrie, caseta directie, articulatii etc) - nu este o reteta clara pentru rezolvarea problemei. Si inca un pas pe care l-am facut deja de cateva zile - am comandat arcuri Eibach ProKit (teoretic cele mai 'prietenoase' si cu coborarea cea mai mica) si bare stabilizatoare ranforsate. Le montez cand ajung din nou in RO de sarbatori (ocazie cu care, dupa cum mentionasem, vreau sa anulez si CDV-ul). Ramane sa vad daca am gresit total (si cu anvelopele si cu arcurile si barele anti-ruliu) sau se va simti vreo imbunatatire. Dupa coborarea garzii la sol sper sa scap sau macar atenuez tendinta de deviere la viteze mari cu vant lateral. Si desigur, dupa modificari este in plan si o geometrie : ) Interesant e ca in primavara am testat in RO masina cumnatului (un F30 320D LCI xDrive) cu 300km la bord - am mers doar vreo 50km pe un drum secundar (Valenii de Munte - Cheia) si am observat acest fenomen de deviere/aruncare din santurile longitudinale create in sosea de traficul greu. Inevitabil fac comparatia cu masina mea de la acel moment (406-le) care nu suferea de asa ceva. Din moment ce la 320-ul nou nu se punea problema de unghiuri dereglate (masina noua de nicio saptamana) am pus comportamentul pe seama anvelopelor (mai late: 225 fata de 205, mai joase: 45 fata de 60 si mai dure - RunFlat fata de Standard Iarna). Si daca dam crezare si la ce ne spune Wikipedia despre 'tramlining' reiese ca problema este asociata 100% cu anvelopele (si in special cu RunFlat-urile): 'Vehicles with large and wide low profile tires are more prone to the effects as well as vehicles which have wheels fitted that are larger than the manufacturers recommendation or have reinforced sidewalls.' Despre recomandarea de seria 5 - scrisesem prin topic inca din faza de cautari ca l-am eliminat (constient ca pierd la partea de confort) fiindca mai ies si pe circuit si E60/F10 mi se par foarte greoaie pentru asa ceva. Nu am mers cu vreunul pe circuit, doar le-am vazut 'in actiune' dar clar nu prea incape comparatie cu E90. Oricum sunt curios cum se comporta E60/F10 la viteze mari si vant lateral - teoretic masini (mult) mai grele insa si mai inalte decat E90... F30 versus cutie manuala - enumerasem de la inceput criteriile de alegere a masinii: berlina, Diesel mare si cutie manuala. La F30 pe versiunea 330D deja se pune doar cutie automata - la asta ma refeream cand am spus ca Diesel-urile mari/puternice cu cutie manuala sunt pe cale de disparitie... Iar despre comparatia cu fostul 406 - am tot facut paralele cu o usoara nota de dezamagire la capitolul tinuta de drum. Probabil am pornit de la inceput cu asteptari prea mari de la 330D dar totusi din datele de pe hartie (ampatament, ecartamente, inaltime, latime) ar fi trebuit sa reiasa o masina mai stabila. La fel si puntile spate similare (multi-brat) si fata McPherson. Ca sa nu mai spun de cei 10ani distanta intre proiectarea celor 2 modele sau de diferenta de pret (cca 4000E la 406 cu toate imbunatatirile fata de 18.000 E deocamdata la 330D plus cca 1000 arcuri, bare, manopera etc). Nu regret in vreun fel alegerea, poate doar ma asteptam la un 'WOW' la toate capitolele... Oricum va mai tin la curent cu imbunatatiri, efecte etc.
    1 point
  22. Eu am dus masina pe dyno la Dragos iasi cand a fost prin bucuresti si din 258 stock, a scos fix 243..si cica mai toate bmwurile din ultimii ani, tot timpul scot mai putin. Nici el nu stie de la ce ar putea fi, caci mapele de putere subt facute sa dea cat zic ei.
    0 points
  23. Nu ti se pare, stock a scos mult prea putin, nici la masini de 20 de ani nu vezi asa ceva.
    0 points
  24. Stiu ca incerci sa ma convingi sa-ti arat pagina oficiala de la ZF, ca este greu de cautat. Iti spun cu siguranta ca este. Vad ca incontinuare Nu citesti tot, sau intelegi numai ce vrei tu. Acolo scrie clar; Schimbarea uleiului cu pompa flush se face numai in cazul cand uleiul la cutie NU a fost schimbat in termnul prevazut de documentatia tehnica. In Viena, este reprezentanta ZF, care schimba cu pompa flush, in conditiile mentionate mai sus. Adica, doar daca uleiul NU a fost schimbat la timp. Daca uleiul a fost schimbat la timp ( 80-120.000 km ), atunci se face prin metoda gravitationala. Te-ai prins? Cu prima ocazie o sa-ti pun poze cu pompa flush de la ZF din Viena, sa te convingi.
    0 points
  25. E o tampenie asta ca nu mai au vlaga cata vreme nu vorbim de logan taxi.
    0 points
  26. poate cresterea reala nu este cat declara producatorul, nici masinile pe care testam noi nu mai au vlaga unei masini noi. am avut demonatat powerbox-ul cam 2 luni pentru a rezolva ceva probleme electrice, dupa care l-am remontat. cert este ca i-am dus lipsa. :frantics:
    0 points
  27. PĂŁrere mea , nu e chiar normal consumul acela ,controleazĂŁ termostatetele dacĂŁ sunt in temperatura, filtrul dpf (dacĂŁ ai ) dacĂŁ regenereazĂŁ, cât de des , eventual cureti galeria de admisie si egr si o sa vezi cĂŁ o sa mai scadĂŁ, eu in zonĂŁ de munte imi consumĂŁ 8 la sutĂŁ cu acelaĂâ˘i motor, bineĂŽnĂâşeles fiecare e liber sĂŁ creadĂŁ ce vrea
    -1 points
  28. Cum am spus mai sus nu am nevoie sa ma creadĂŁ cineva, i-am recomandat colegului sĂŁ o controleze, treaba cu ignorantul care nu Ăâ˘tie cat ĂŽi consumĂŁ masina prefer sĂŁ nu o comentez
    -1 points
  29. 10 la suta nu 13 ,care este un consum cu 30 % mai mare si iei ca exemplu bucureĂâ˘ti
    -1 points
  30. 13,5% imi consuma touaregu automat 4x4 permanent, in aceleași condiții 520d imi ia 10%, oricât de frig ar fi si aglomerat nu are cum sa fie normal un consum de 12% pe un seria 1 diesel
    -1 points
  31. Pai spune si aici care e cauza si cum se rezolva.
    -1 points
  32. Arcurile le schimbi degeaba, inaltimea o da amortizorul. Sachs sunt de fabrica, cu restul sta mai cocotata cu 2-3cm.
    -1 points
  33. Lasa-ma sa ghicesc...ai luat un e90 cu 5500e. Cea mai mega oferta, are 180-220k km reali, n-ai verificat`o intr-un service inainte sa o iei si acum esti uimit ca are probleme ascunse :goodjob: . O sa ai viata grea daca astia 300 lei acum sunt o problema. Ontopic: nu mai merge cu ea asa si cauta-ti o piesa aftermarket de la firme bune (gen Lemforder), ca iesi mai ieftin decat cu piesa originala Bmw si n`o sa ai probleme.
    -1 points
  34. Update:Multumesc pentru atentie...Da,am cumparat masina pe o oferta buna si nu,nu ma asteptam sa aiba totul in regula.Stiam ca o sa am lucru la ea,stiam ca va avea probleme si sigur nu e perfecta.Sincer sa fiu ma bucur de asta,macar pot sa invat una doua la ea. Piesa a fost schimbata.Manevra m-a costat 80de ron ,am luat o piesa de la dezmembrari.M-am dus la un prieten,am ridicat motorul,am scos si tampoanele ,erau in regula.Totul pare sa fie in regula sub masina dupa ce am schimbat piesa. Multumesc pentru ajutorul oamenilor care au comentat cu informatii utile.
    -1 points
  35. Cunosc cheltuielile, ai dreptate ! In Germania e prețul asta care se ĂŽnvârte intre 3000-3500€. In romania speram sa-l gasesc mai accesibil. Stiu ca am de schimbat toate lucrurile odata cu motorul dar nu e graba . Cutia o am manuala dar e in 5 rapoarte iar eu as echipa-o cu cea in 6 trepte , tot manuala. Ai idee daca motorul de 231 de cai, 3.0 i , i poate fi adus la parametri lui si? Sunt diferențe de construcție sau doar de Soft?
    -1 points
  36. Daca ai probleme cu o anumita parte a masinii nu te duci sa-ti rezolvi problema cu aia care fac explicit piesa respectiva, de aia exista reprezentanta BMW unde se verifica/inlocuieste o piesa defecta pe baza unui diagnostic, intai vezi ce-ti spune reprezentanta si dupa te duci mai departe, update-ul nu te duci la ZF sa ti-l faca la cutie, tot reprezentanta ti-l face, ca ei la randul lor au contract international de sute de milioane si cand apare un update e logic ca BMW este primul care beneficiaza de el este altceva, dar tu tot prin BMW iti diagnostichezi/repari masina pana la urma.. Daca e masina in garantie si ai probleme cu cutia nu te duci la ZF sa ti-o repare in garantie. Deci..o verificare in reprezentanta a cutiei ca sa stii de unde pleci, din ce ai zis am impresia ca o sa-ti spuna ca este ok cutia, lucru care il cred si eu, insa update e binevenit oricand, rau nu are ce sa faca in principiu.
    -1 points
  37. Masina mea a venit cu cauciucuri run-flat. mai exact, cu Dunlop SP Sport 01 DSST cu indice de viteza W. evident, nu am nimic in portbagaj (ma refer acum la roata de rezerva, nu la altceva :blink:). m-ar interesa parerea voastra despre gume run-flat, despre cine a facut pana cu asa ceva, despre cit si cum se poate merge in .ro (unde se stie ca avem cratere si hirtoape la fiecare doi pasi, chiar si pe drumurile europene) cu ele dupa ce faci pana, si orice alte comentarii. edivent, cel mai mult ma intereseaza sa aud de la cineva care chiar are asa ceva, ca de citit am citit si eu multe, dar... in alta ordine de idei, ma pregatesc sa iau gume de iarna. se pare ca vor fi cu jante de otel cu tot (chiar! cica arata jentile astea ca unele de aliaj - are cineva poze cu asa ceva?). sa fie 4 run-flaturi 225/50/R17 sau 4 normale 225/55/R16 + o rezerva ingusta? pareri? argumentate daca se poate.
    -1 points
  38. -1 points
  39. Va salut! M-ar interesa sa achiziționez un motor de 3 litri, benzina pentru modelul meu , Bmw Z4. Sunt echipat cu 2.2 , 170 cai putere , dar e mult prea putin fata de ce mi-as dori pe o asemenea masina. Problema e ca nu prea gasesc in Romania motorizarea “Si” pentru 3 litri , de 265 de cai. Daca cineva are sugestii in privința asta , le astept bucuros .
    -1 points
  40. mi se pare ca stock scoate mult prea putin (~190 din 218), ceva nu e in regula. in mod normal motorul N47S1 scoate pe dyno cam 210cp din cei 218cp declarati - adica atat cat are cu powerbox-ul montat.
    -2 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.