3 luni, aprox 5000 de km si daca tot am primit o intrebare generalista despre masina pe privat, sa reiau si aici ideile principale, poate ajuta pe cineva. E posibil ca unele sa se repete cu ce am scris in urma, sorry.
"Ce nu-ti place la masina?" - cateva chestiuni care tin de spatiu si utilitate. De ex:
1) este o masina foarte mare cu destul de putin loc la pasagerii din spate (eu am 1,87m si totusi stau destul de in fata cu scaunul, daca l-as da mai in spate, ar ramane f putin spatiu pentru picioarele pasagerilor) - e clar sub octavia la acest aspect iar cu passat sau superb nici nu are rost sa comparam;
2) desi este break, portbagajul este dezamagitor nu prin spatiu ci prin impartire. Unde venea roata de rezerva este un spatiu cu capac in care nu poti baga chestii mari/voluminoase, mai degraba chestii utile/obligatorii pe la masina (am bagat acolo extinctorul, a incaput la fix). Spatiul acela este mare pe latime dar mic pe inaltime. As fi preferat sa lase loc de roata de rezerva chiar daca nu o includeau in standard.
Tot la portbagaj, daca nu ai pachetul acela de Luggage sau cum ii zice, ii lipsesc f multe. Nu are nici macar 1 carlig (octavia are 2, standard), nici o urechiusa de ancorat plase (octavia are 4), nici un buzunar lateral (octavia are 2) - deci fara pachetul ala, utilitatea portbagajului este minima; i-am pus o tavita din cauciuc, aluneca pe acolo lucrurile la curbe de numa-numa.
3) revin la interior - spatii mici in usi, torpedou mic, cotiera centrala mica relativ la dimensiuni; n-are loc de pus ochelarii deasupra oglinzii - sunt niste butoane de urgenta (nici nu stiu daca functioneaza in Ro); n-are nici macar un plastic d-ala la parbriz sa poti baga tichete de parcare.
4) lipsa comfort access.
"Ce iti place?"
- chiar si cu deficientele de mai sus, interiorul este fff misto per total; in primul rand scaunele, care au asa multe posibilitati de configurare, inca ma mai joc cu pozitia ideala; nu cred ca mai cumpar masina fara memorie la scaune; astept sa vina vara sa vad daca o sa-mi lipseasca ventilatia;
- cutia - am si padele, mai intervin din ele cand sunt cu cutia in drive (normal/confort), inca ma adaptez sa le folosesc;
- insonorizarea si senzatia per total cand o conduci - mi se pare ca sunt mai calm la volanul ei;
- incalzirea auxiliara - folosita binisor pana acum in aceasta iarna, impreuna cu posibilitatea de a o controla din telefon;
- farurile - la fel ca si la scaune, conditie obligatorie;
- pentru cat de mare e, se manevreaza suficient de usor in spatii inguste, inclusiv pe strazile din centrul vechi al Bucurestiului.
Inca doua idei aruncate la nimereala:
- multumita forumurilor (intalnirea BMW-urilor si cred ca am citit si pe aici), am aflat cum se poate trece din Adaptive Cruise Control in cruise control clasic - prin tinerea apasat lung a butonului de reglaj al distantei (a se vedea in poza); chestia asta nici macar nu apare in manual; AAC e bun dar nu si cand e aglomerat si se circula haotic, tip Romania;
- wireless charging e bun doar in anumite situatii, mai degraba la urgenta; iphone 13pro + waze + spotify + incarcare wirless = not love; dupa 30 de minute telefonul era incins si mi-a aratat mesaj ca opreste incarcarea.