Cauta pe Internet "BMW attachment 5 to SI B000113" - sau, pentru, mai multe rezultate: "BMW SI B000113". Vei afla ca prin 2014 BMW a redus intervalul de schimb ulei la 10.000 mile (16.000 Km) / 12 luni - cel putin pentru vehiculele vandute in US.
Pe langa aceasta informatie, iata cateva alte teme de gandire conexe:
s-a modificat brusc si in sens negativ, inainte de 2014, calitatea uleiurilor de motor, astfel incat sa fie necesara o astfel de reactie din partea BMW?
de ce, la motoare identice, BMW recomanda in anumite piete sa se schimbe uleiul la 16.000 Km, iar in altele la 30.000 km?
exista oare vreo legatura cu faptul ca combustibilii din Europa au un nivel mai redus de sulf, ceea ce implica mai putina contaminare a uleiului cu acid sulfuric? Oare combustibilii vanduti din Romania sunt mai "apropiati" de cei din US, sau de cei din EU?
exista oare vreo legatura cu faptul ca pretul uleiului de motor este semnificativ mai mare in Europa decat in US, iar clientii europeni tind sa prefere masini cu intervale de revizii cat mai lungi, din motive de cost?
de ce, atunci cand se identifica o problema de proiectare sau de calitate care afecteaza un anumit model, clientii din US beneficiaza de reparatii gratuite sau compensatii, iar clientilor din Europa li se prezinta degetul mijlociu pentru exact aceeasi problema?
Si dezbaterea poate continua fara sfarsit.
Priveste insa lucrurile simplu: schimband mai des uleiul, mentii motorul intr-o stare tehnica mai buna, dar ai cheltuieli mai mari de intretinere. Ia decizia care crezi ca este corecta, avand in vedere cazul tau particular.